tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Economic
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
Select Page

Tion
Ştiri din Timiș
FOTO. Ciolacu, Grindeanu și Simonis, în vizită pe șantierul segmentului cu tuneluri de pe A1. Execuția începe „într-o lună și jumătate"

FOTO. Ciolacu, Grindeanu și Simonis, în vizită pe șantierul segmentului cu tuneluri de pe A1. Execuția începe „într-o lună și jumătate"

De Cristian Mîrț
la 25 May 2024 12:07 Reactualizat la: 25 May 2024 14:26
17 Comentarii

FOTO. Ciolacu, Grindeanu și Simonis, în vizită pe șantierul segmentului cu tuneluri de pe A1. Execuția începe „într-o lună și jumătate"

25 May 2024 12:07 Reactualizat la: 25 May 2024 14:26
Lucrările la segmentul cu tuneluri Margina-Holdea al autostrăzii A1, coordonate de una din firmele lui Umbrărescu, au început nu de mult. Cu această ocazie, au venit în zonă și social-democrații de la conducerea guvernului – prim-ministrul Marcel Ciolacu și ministrul Sorin Grindeanu – și parlamentului – președintele interimar al Camerei Deputaților Alfred Simonis.
Scris de Cristian Mîrț - Lucrările la segmentul cu tuneluri Margina-Holdea al autostrăzii A1, coordonate de una din firmele lui Umbrărescu, au început nu de mult. Cu această ocazie, au venit în zonă și social-democrații de la conducerea guvernului – prim-ministrul Marcel Ciolacu și ministrul Sorin Grindeanu – și parlamentului – președintele interimar al Camerei Deputaților Alfred Simonis.

Trimite articolul

X

Premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și președintele interimar al Camerei Deputaților Alfred Simonis au vizitat sâmbătă, 25 mai, șantierul segmentului de autostradă A1 Margina-Holdea. Aici, asocierea C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT a început de curând lucrul în zona celebrelor tuneluri.

„Acest sector are o întreagă poveste. ÎDupă 10 ani se lucrează, în sfârșit, la acest tronson de autostradă care a creat un calvar pentru toți șoferii: trebuie să cobori de pe autostradă, să stai într-un sens giratoriu cu orele, și după trebuie să reintri pe autostradă. Mă bucur mult, cred că era și normal, dar îl felicit pe domnul Grindeanu că s-a implicat și s-a găsit o rezolvare. (…) Acest drum, pot spune, a fost cea mai mare rușine a județului dumneavoastră“, a spus Marcel Ciolacu despre sectorul în cauză.

Premierul a mai amintit că, în prezent, se lucrează la 35 de loturi de drum expres și de autostradă în întreaga țară, ceea ce adăuga încă 750 de km celor „peste 1.000″ deja existenți, cifră la care s-a ajuns cu Grindeanu ministru.

„Mai adaug câteva lucruri. Finanțare prin PNRR. După cum știți, când am venit la minister, proiectul era, de fapt, blocat din 2013. Avem un constructor care a terminat faza de proiectare, s-a intrat în faza de execuție. Termenul, așa cum știți, este dat prin PNRR, la finalul anului 2026. Dar sunt sigur că pe constructor l-ați văzut și pe centura de sud a Timișoarei și cred că acest termen va fi devansat.

În niciun caz nu se va trece peste acest termen limită așa cum am văzut că se plâng unii care nu au dat niciun kilometru de autostradă în circulație în mandatul lor. (…) O dată finalizată această lucrare se va circula de la Boița până la Nădlac fără întrerupere.

Sigur că se lucrează și pe toate cele patru loturi de autostradă rămase dintre Sibiu și Pitești. Unele dintre ele vor fi terminate chiar în perioada în care vor fi teminați și acești 11 kilometri (Margina-Holdea – n.r.) “, a spus și Grindeanu.

Ministrul a ținut să vorbească și despre tuneluri. Proiectarea acestora ar trebui să dureze încă „vreo 2-3 săptămâni”, timp în care se vor primi și avizele, iar execuția propriu-zisă va fi începută peste „o lună, o lună și ceva (…) o lună și jumătate”. În orice caz, Grindeanu a subliniat din nou, legat de necesitatea executării tunelurilor, că problemele cu întârzierile proiectelor de infrastructură „nu au întotdeauna legătură cu realitatea”.

Vizita acestora în zonă va continua. Aceștia se vor mai opri la Făget și la Fârdea, înainte de a asista la lansarea candidaturii candidatului social-democrat la Primăria Lugoj, Călin Dobra, fostul președinte al Consiliului Județean Timiș.

Tuneluri A1 Lugoj-Deva

foto: Tion

Contract de 1,8 miliarde de lei și termen până în 2026

Vă reamintim, contractul cu asocierea care realizează lucrările a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri. Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA, finanțarea fiind prin PNRR. Contractul se întinde pe 165 de luni: 11 luni pentru proiectare, 34 de luni pentru execuție și 120 de luni de garanție a lucrărilor.

Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.

Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier, iar ministrul Sorin Grindeanu a declarat, în mai multe rânduri, că este încrezător că lucrările vor fi gata înainte de termen.

La începutul lui aprilie, Asociația Pro Infrastructură atrăgea atenția că „încă nu avem proiect tehnic (PT) aprobat și implicit nici autorizație de construire (AC)” și că, în aceste condiții, „ne ducem bine de tot în 2027 cu inaugurarea” și, astfel, segmentul Margina-Holdea ar urma să fie „prima autostradă PNRR ratată”. La finalul aceleiași luni, cu ocazia ședinței de guvern de la Timișoara, Grindeanu anunța că a fost emisă autorizația de construire și pot începe lucrările.

Trimite articolul

X
Taguri:
Autostrada A1 ,
Marcel Ciolacu ,
marginea holdea

17 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Votant says:
    May 25, 2024 at 12:24 pm

    Ma mir ca ultra-cinstitul Robu nu a facut deplasarea. A pierdut o buna ocazie de a pupa mana conducerii FSN.

    Reply
    • Bogdan says:
      May 26, 2024 at 2:19 am

      Of ce senzatie ar mai fi fost! Mâna sau picioarele…

      Reply
  2. Ciolaku says:
    May 25, 2024 at 12:48 pm

    Au venit oamenii mei sa faca baie de multtime si sa mai acapereze vreo 2-3 voturi de pe la amaratii aia din zona. Trebuie sa fi redus mintal sa mai crezi ceva din ce abureste o gasca de pesedei.

    Reply
    • antiVrajeāla says:
      May 25, 2024 at 3:10 pm

      lasa ca nu mi-e rusine nici cu oengistii “ecologistii” care blocheaza constructia de autostrazi pe motiv de ursi bruni inexistenti, 3 lilieci in pestera tunel, ceva broaste, gandacelul croitor, popandai, orbeti si alte lighioane nu mi-e rusine. vezi si tu cine sunt oengheurile care se implica de zor in “protectia mediului” aka blocarea proiectelor, vezi si cine le finanteaza(olanda, austria, germania, iar in unele cazuri indirect, adica la origine fiind rusia)
      trebuie sa fii redus mintal sa crezi ca vreun partid de la noi face autostrazi cand si pe unde i sa nazare fara sa depinda de politica la nivel oiropean privind coridoarele de transport si controlul acestora de catre “cine trebuie”, fara sa tina cont de geopolitica “vest” vs rusia vs china, detinerea accesului(cine ce porturi are sau vrea sa cumpere) la mediterana sau la marea neagra, cine e si cine nu e in schmenghen… stii ce e ala “neocolonialism”? uite de-aia cate i firma din afara castiga licitatii si apoi contractele “cumva” ajung sa fie reziliate si poate intr-un final sunt castigate de “Umbra”😉-rescu🦉 ca sa se gate naibii odata

      #🤪

      Reply
      • Unde ai vazut asta in Romania, cretinel says:
        May 25, 2024 at 8:21 pm

        Te bagi in seama aiurea , șomerule de 10 ani…din lipsa ocupatie putoarea pamintului

        Reply
        • cin' te-a "educat" e cretinel... says:
          May 25, 2024 at 10:01 pm

          …ca maaare chix a dat

          Reply
      • Gheorghe robu says:
        May 26, 2024 at 6:53 am

        #antivrajeala: lasă gargara

        Reply
      • AcelasiEu says:
        May 26, 2024 at 9:03 pm

        Freaca-te de covor! 🤣🤣🤣🤣🤣

        Reply
  3. eu says:
    May 25, 2024 at 1:39 pm

    a uitat ciolanu(covrigaru) sa spuna cine a oprit constructia. unu de la PSD. se numea razvan cuc. mare meserias

    Reply
  4. tun-elul says:
    May 25, 2024 at 1:45 pm

    Prea multi “grei” pe metrul patrat de nimic A1. Atentie pericol de surpare a tunelurilor!

    Reply
  5. cigus-migus says:
    May 25, 2024 at 2:46 pm

    Inteleg ca Ciolacu trebuie sa-si dea importanta, pentru ca vin alegerile…stiu ca Grindeanu nu are scrupule(vezi piciorul in fund luat de la psd si intrarea pe usa din dos pentru functie) ; intrebarea mea este : Ce cauta bisnitarul de Simonis pe santier ???

    Reply
  6. Dan says:
    May 25, 2024 at 6:25 pm

    Asa baieti, deblicati proiectele mari ptbTimis, judetulnare nevoie de ele ca de aer. Ce facem cu drumul de legatura cu A1 de la sanandrei ?

    Reply
    • Ipocrizia la nivel de arta says:
      May 25, 2024 at 8:31 pm

      Aaaaaaaa, nu facem!

      Reply
  7. Io credeam că i DEMITE si pe șefii de la Rutieră says:
    May 25, 2024 at 8:19 pm

    Daca tot a venit in campanie . Ori e SURD si ORB, nu vede nici el nici PREFECTUL cum se GONESTE PE TOATE SOSELELE?? Plus VACARM INFERNAL DE LA MOTOCICLETE
    DEMISIAAAA POLITRUCILOR INCOMPETENTI, cu pensiinspeciale

    Reply
  8. Zen says:
    May 25, 2024 at 9:13 pm

    Cand o fi gata autostrada atunci sa cersiti voturi. Pana atunci ciocu mic.

    Reply
  9. Cineva says:
    May 25, 2024 at 10:13 pm

    Se pare ca domnul Umbarescu nu a fost prezent, cel mai probabil nu a vrut sa fi fotografiat langa fraieri…

    Reply
  10. Bogdan says:
    May 26, 2024 at 2:28 am

    Asta îmi amintește de Dragnea în 2019 care a pus bordura faimoasă de pe drumul expres Craiova-Pitești, cu laudele şi televiziunile după el, drum care nici azi, după 5 ani, nu e gata. 120 de km de drum expres nu au fost în stare să facă în 5 ani, nici măcar nu e autostradă. După viteza spectaculoasă a PSDNL ar trebui să ai 7 vieți să vezi autostrăzi în România. 34 de ani au furat și mai vor să fure și în continuare…

    Reply
  11. Cele mai citite știri

    1
    Simonis dă în judecată un post de televiziune din România după ce au apărut poze și înregistrări compromițătoare în care susține că nu e el
    2
    VIDEO. Primăria Timișoara refuză recepția Pasarelei Gelu, la un an de la ultimul termen dat constructorului
    3
    Cinci firme și asocieri interesate de demolarea și reconstrucția Podului Muncii, al doilea ca mărime din Timișoara
    4
    Se înlocuiesc linii de tramvai în Calea Șagului. Linia 2 nu mai ajunge la mall, iar linia 7 va circula deviat
    5
    VIDEO. Scandal și șicanare în trafic cu un biciclist, la Timișoara
    6
    Dezvoltatorii imobiliari care vor să ridice cartiere în fostele zone industriale din Timișoara trebuie să respecte noi reguli
    7
    Cod galben de furtuni, averse și descărcări electrice în Timiș
    8
    VIDEO. A ars biserica de lemn de la Topla, din incinta Muzeului Satului Bănățean din Timișoara
    9
    Primăria Timișoara, pregătită să cumpere cu peste 500.000 de euro parcarea „neautorizată” de lângă Piața Iosefin
    10
    Artiști de renume cântă, de Paște, la Ruga de la Giroc

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 25 mai 2025, în Timișoara?

    Mapamond

    Rusia și Ucraina au făcut schimb de peste 300 de prizonieri de razboi de fiecare parte

    Ştiri din Timiș

    Primul firobuz nou Bozankaya, pregătit să plece spre Timișoara

    România

    Negocierile pentru formarea guvernului încep marți

    Ştiri din Timiș

    FOTO. PNL aniversează 150 de ani de existență, iar liberalii timișeni s-au strâns la statuia lui Brătianu. Pirtea: „Vom veni cu forțe noi”

    România

    Dominic Fritz, legat de negocierile de guvernare: „Țara este într-o criză atât de mare că nimeni nu își permite să stea bosumflat într-un colț”

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 24 mai

    Angajari TION

    SDM angajează

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 24 mai 2025, în Timișoara?

    Mapamond

    12 persoane înjunghiate în urma unui atac, în gara din Hamburg
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici