tion.ro Web analytics

FOTO. Bd. Sudului e aproape gata, după fix un an de șantier. E linie continuă, nu se poate face stânga

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:

FOTO. Bd. Sudului e aproape gata, după fix un an de șantier. E linie continuă, nu se poate face stânga

Reactualizat la:
În luna iulie s-a împlinit un an de când se lucrează pe bd. Sudului. Șantierul este aproape gata, iar circulația a fost redeschisă după realizarea marcajelor. Sensurile de circulație sunt despărțite de o linie continuă, astfel că cei care vor să facă stânga trebuie să ocolească până la capătul șoselei ca să întoarcă. Reprezentanții PMT spun că așa a fost proiectul.
Scris de Roxana Deaconescu - În luna iulie s-a împlinit un an de când se lucrează pe bd. Sudului. Șantierul este aproape gata, iar circulația a fost redeschisă după realizarea marcajelor. Sensurile de circulație sunt despărțite de o linie continuă, astfel că cei care vor să facă stânga trebuie să ocolească până la capătul șoselei ca să întoarcă. Reprezentanții PMT spun că așa a fost proiectul.

Lucrările pe bd. Sudului au început în iulie 2020, când primăria a predat amplasamentul constructorului. Ar fi trebuit să fie gata în zece luni de la semnarea ordinului de începere, dar luna aceasta se împlinește exact un an de la prima vizită a fostului primar Nicolae Robu pe șantier.

Șoseaua a fost lărgită de mult timp la patru benzi, iar stratul final de asfalt a fost așternut recent. Au fost plantați și copaci pe marginea drumului, iar din 7 până în 9 iulie a fost închisă din nou circulația.

Atenție, e linie continuă!

S-au făcut marcajele rutiere, cele două sensuri de mers fiind despărțite de o linie continuă, astfel că șoferii nu pot face stânga pentru a intra pe străzile din cartier, ci trebuie să meargă către capetele bulevardului să poată întoarce. Reprezentanții primăriei spun că așa a fost proiectul. Problema s-a discutat și în Comisia de circulație, unde, spune aceeași sursă, Poliția Rutieră s-a opus schimbării marcajelor, motivând că ar fi un risc prea mare de accidente. Numai că unii șoferi trec deja în voie peste linia continuă.

La intersecția cu str. Mareșal Constantin Prezan este în lucru un sens giratoriu, dar acesta ține de lucrarea de pe fosta str. Lidia și nu va fi gata prea curând. Șoferii întorc la intersecția cu str. Oglinzilor, de unde începe celălalt șantier, pentru str. Prezan.

Lucrările sunt aproape finalizate, ne-au mai spus oficialii PMT, dar se poate circula fără probleme pe bd. Sudului. Primarul Dominic Fritz merge luni să inaugureze noul bulevard, la ora 10.

O mare de asfalt

Bd. Sudului a fost lărgit la patru benzi pe o lungime de 538 de metri. Șoseaua arată acum ca o mare de asfalt, iar primăria a tăiat, în timpul șantierului, peste 170 de copaci, cu promisiunea că în locul lor se plantează 207 puieți. La scurt timp de la începerea lucrărilor, primăria se lăuda cu transplantarea a 30 de copaci, din zona parcului.

De asemenea, în decizia etapei de încadrare emisă de Agenția pentru Protecția Mediului la începutul lucrărilor scrie că urma să fie afectată o suprafață de 4.074 mp spațiu verde. Potrivit documentației PMT, la finalul lucrărilor, suprafața de spațiu verde ar trebui să fie de 1.624 metri pătrați.

Tot conform proiectului, carosabilul ar trebui să aibă 13 metri lățime, parcări pe ambele părți, dar și trotuare pavate, de 2-2,5 metri lățime.

„La intersecții se vor proiecta amenajări speciale pentru racord la nivelul părții carosabile, iar trecerile de pietoni se vor marca prin pavaj tactil. Amenajare piste pentru bicicliști pe ambele părți ale străzii, care vor fi bidirecționale, vor avea o lățime de câte 1,50 metri și se vor amplasa între trotuar și zonele verzi proiectate”, spuneau, la finalizarea licitației pentru execuție, oficialii primăriei.

De șantierul bd. Sudului s-au ocupat Porr Construct și subcontractanții Path’s Rout SRL, Tubular Tehno Sistem Industrial SRL, Cons Electrificarea Instal SRL și Vimato SRL. Valoarea lucrărilor este de 10,82 milioane de lei cu tot cu TVA.

edtior Dan Oancia

Pe aceeași temă:

FOTO. Imagini de pe bd. Sudului, după aproape un an de șantier. Nu sunt gata lucrările

Bd. Sudului va fi modernizat la patru benzi de firma care a lărgit Pasajul Jiul. Cu 2,2 milioane de euro

41 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Castor says:

    E bine asa .Am devenit toti niste comozi , ne grabim tot timpul , ne este lene sa mergem 100 de metrii in plus cu masina.Daca e linie continua, in functie de destinatie , te gandesti dinainte din ce parte sa vii.Nu e chiar asa lung bulevardul ca sa te panichezi ca si cum ai ratat o iesire pe autostrada din Romania.

    • ionel says:

      da’ chiar, sa mearga mai mult degeaba masinile, sa stea si bara la bara cu motorul pornit, eventual – o bucurie pentru aerul din zona… ai cumva actiuni la benzinarie, sau anticipezi cum vor fi blamati tot soferii, ca de ce polueaza mai mult?! interesanta… abordare

      • tibi says:

        asa sunt unii, vad orice mizerie nascocita de guvernanti si imediat HOP sa suga pwla, oricat de cretina ar fi ideea

      • Paul says:

        Și dacă stai 5 minute să faci stânga, că e coadă, nu arzi gazul de pomană?
        Șansele să blochezi un sens de mers că nu ai unde să te bagi nu e mai mare?
        Șansele să faci accident trecînd peste cel puțin 3 benzi nu e mai mare?

    • Sicman says:

      Ne e lene sa învățăm limba romana, as mai adauga. 100 de metri, asta ca sa stii pe viitor.

    • Dani Flavia Gabriela says:

      Noroc ca ai tu timp

  2. cornel says:

    Sunt curios cati copaci se vor prinde. Gropile sunt mici, pline de bolovani, practic sunt plantati in moloz/balastru. Mai puneti canicula si faptul ca vor fi udati putin spre deloc…Poate daca locatarii care stau pe acolo sa-i mai ude ca din partea primariei…

    • Leana says:

      Da, și mie mi s-a părut genial: întâi să cimentezi bine, apoi să pui 2 palme de pământ și apoi să plantezi tei. Poate teii n-au nevoie de rădăcini în adâncime… Că dacă au, nicio șansă să prospere. Asta pe lângă lipsa udatului, că deja s-a uscat aproape de tot gazonul proaspăt pus …

  3. gogu says:

    Linie conitnua la intersectii cu strazi …. tara de prosti

    • Baze says:

      Esti tu prost gogule! Nu confunfa o strada cu o banda pe sens cu un bulevard cu 4 sau 6 benzi. In acest ultim caz nu blochezi traficul ca vrea un prost sa faca stanga cand poate intoarce la capatul strazii in sensul giratoriu. Dar in Romania lenesii si prostii vor doar drepturi, uita de obligatii

  4. gabriela borcsi says:

    Na, no fo bun Robu ? , e mai bun fatalaul asta de Slitz ?

    • George says:

      Citește: “așa a fost proiectul”!!! Cine o fi fost idiotul care a aprobat proiectul și care a tăiat panglica de începere a șantierului? Cred că te-ai senilizat, de nu mai ții minte

    • Un cetatean says:

      Numai la noi se fac “autostrazi” in mijlocul cartierelor in loc de centuri ocolitoare. O mare porcarie, dar se pare ca multora le place asfaltul incins si traiesc viata in masina deci lor li se pare OK. Gabriela Borcsi tu esti din gasca lui Robu cumva? Parca aveai job la primarie nu? 😉 Noapte buna

    • Zmeu says:

      Robu e un debil, la fel si PSD si PNL iar din pacate nici in USR nu prea sunt oameni capabili. Pana voi stati cu ochii pe Robu si Fritz, toti restul de cacanari de prin partide, aia care chiar vand orasu pe o spaga de cacat, isi fac bine mersi treburile ca si pana acum. Apropos, zona? Te invit sa te muti acolo acum. Era rau si inainte, am stat acolo in bloc, dar acum? Imi pare tare rau de oamenii aia…

  5. Covid says:

    Excelenta lucrare, însă ii mulțumim dlui Robu ! Fritz nu are ce cauta acolo ! Pr de alta parte, rugam și prezenta zilnică a echipajelor de Politie pe bulevard, intrucat după cum se poate vedea inclusiv din poza, EXISTA IMBECILI care taie linia dublu-continua, CU O NESIMȚIRE INCREDIBILA !!!

    • Misto says:

      robu doar a predat un santier cu grave probleme la proiectare, de ce ai vrea sa ii multumesti? A vrut doar sa taie cat mai multe panglici inainte sa plece. Cat despre politie, ai dreptate ar trebui sa fie mai activi

      • dan says:

        esti prost de bubui? homoslitz e ultimul gunoi, ne-a tinut in carantina ca pe ultimii sobolani, doar drepturi pt homo are in cap in rest a bagat tm in faliment cu coltermul

        • Misto says:

          Fritz te-a tinut in carantina? El a bagat coltermul in faliment, nu iubitul tau de rob? Cat de prost poti fi? Stai nu imi spune, exact atat cat esti 🤣

    • Andrei says:

      Aplaudac de serivici, la datorie!

    • Anonim says:

      @Covid e Robu însuși :)) Exact aceleași îndemnuri, exact aceleași litere mari

      Cred că e cam cu morcovu în cur domn’ prof. ing. că l-am prins

  6. Un contribuabil says:

    Speram sa fie și echipajele de la Poliția Rutieră prezente. Nu de alta, dar sunt destui analfabeți care trec peste linia continua !!!

    • cccp says:

      Nu e nevoie de echipaj. Sunt montate camerele video.

    • Rexxhen says:

      Inca o moștenire glorioasă a epocii Nicolae Robu! Dominic Samuel Fritz nu va reuși nici sa zugrăvească ceea ce Robu Nicolae a construi!

      • Misto says:

        Hai, mai incearca odata, dar de data asta incearca sa scrii corect nea iapa

      • antirex says:

        Uni prosti confunda citatele, chestia cu zugravitul a spus fiul lui Ceausescu despre ctitoria Epocii de aur! Oricum lucrarile lui Robu sunt precum blocurile comuniste, cutii de chibrituri din betoane pline de igrasie. Apropo rexxhen aplaudac a lui Lae unde sunt fantanile muzicale, bazele sportive, bazinele de inot, sala polivalenta, autobuzele electrice!? A fugit vopsitul cu ele la Bocsig :))

  7. Locataru cu Loganu says:

    De-abia aștept sa-l văd pe vreunu ca trece peste linia continua, ca direct pe el ma urc ! Și tot așa, pana se vor civiliza și țăranii analfabeți !

  8. Va mieunez says:

    Soarelui, Girocului brrrrr, eu nici ziua nu ma aventurez in mahalalele alea. Cum pot trai oameni acolo nu stiu.

  9. Anti_vir says:

    Mai trebuie largita Lidia la 4 benzi si primarul Zonei Soarelui a cam rezolvat totul in zona respectiva. De restul catierelor se va ocupa actualul primar, NOT!!!

  10. elis says:

    Traiasca betoanele!
    Arata frumos, dar cand nu ai aer suficient…

  11. Oare primaria functiona ca in epoca de piatra? says:

    “Reprezentanții PMT spun că așa a fost proiectul”. Ne mai scutiti cu asemenea prosti?Deci daca in proiect scria ca actualul primar nu face si nu a facut nimica(INCA)pentru Timisoreni si numai a urmat indicatile de partid ati fi respectat proiectul??Sa ai un bulevard fara aces la strazile adiacent numai in capul “SPECIALISTILOR ACTUALI DIN PRIMARIE SE POATE”

  12. Timisorean says:

    E peeeeeerfect asa. Cati mai multi km de facut cu masina, cat mai mult de stat in capat la un sens giratoriu sa intorci, cat mai mult carburant de ars, cat mai multe cauciucuri de uzat, cat mai multe noxe de creeat, ca doar nu avem o problema cu poluarea! Nuuuuu, suntem in timisoara un plaman verde mai mare ca padurea amazoniana. Putem sa mai poluam muuuult si bine, nu-i stres, stam perfeeect pe masuratorile de particole. Putem trai linistiti pana la 30-40 de ani, fara sa ne afecteze poluarea in timisoara.
    De banii din buzunar pentru carburant, cauciucuri pentru kilometrii in plus facuti aiurea in oras nu are rost sa mai vorbim. Si nici de timpul pierdut in plus.
    Acum vreo 12 ani am locuit pe oglinzilor. Faceam de acolo pana in aradului cam 15-20 min in timpul zilei, cam 10 seara si vreo 5 noaptea cand e pustiu orasul si respectiv invers. Apoi au urmat sensurile unice pe strazi si timpul a crescut. Apoi semafoarele si timpul a crescut si mai considerabil. M-as duce de curiozitate sa mai fac traseul asta din nou ziua si noaptea. Dar ma apuca scarba. Estimez vreo 30-40 min ziua si vreo 20 min noaptea.
    Poluare, bani, timp, de 2-3-4 ori mai mult! De ce??? Ca asa au vrut robu si culita???

  13. Alt cetățean says:

    “E linie continuă, nu se poate face stânga!” Autoturismul negru,din imagine,ce face?

  14. ceghe says:

    Vă rog o poză și din celălalt capăt al bulevardului.
    Acolo nu se mișcă nimic.
    Există o explicație?
    Nu se dorește finalizarea lucrărilor?

  15. EU 2020 says:

    “Primarul Dominic Fritz merge luni să inaugureze noul bulevard, la ora 10.”Dar se putea alt fel ca doar MARIA SA a inventat roata si apa calda asa ca ORBETELE de Timisorean trebuie sa invete si el ceva.Asa ca OLGUTA la Craiova cand a predat primele locomotive noi la Suedia de la o firma privata.Asa si SPRIT

  16. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    3 avantaje ale unui logo profesional pentru dezvoltarea afacerii tale

    Ştiri din Timiș

    3 servicii de copywrite care îți vor duce afacerea la următorul nivel

    Ştiri din Timiș

    Timișoara, în frig. Primăria dă peste 20.000 de euro pe servicii de consultanță în eficiență energetică

    Ştiri din Timiș

    În Timișoara, rata de infectare cu Covid a trecut de 21. Situația în Timiș

    România

    Coronavirus, 27 ianuarie: Peste 31.000 de infectări în România și 71 de decese. În Timiș sunt 2.381 de cazuri

    Eveniment

    UPDATE. Cabluri de fibră optică abandonate pe pista de biciclete și pe șosea, la Moșnița Nouă

    Sănătate

    Spitalul „Victor Babeș” din Timișoara crește numărul de paturi destinate copiilor cu Covid-19

    Eveniment

    Zeci de percheziții într-un dosar pentru vaccinări false. Polițiștii au descins și în Timiș

    Mapamond

    Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului

    Ştiri din Timiș

    Puțini profesori interesați de posturile de directori, în Timiș. Inspectorul general: „Avem o problemă în mediul rural”

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici