Lucrările pe lotul 4 Ronaț Triaj – Arad al proiectului de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad au ajuns la un grad de execuție de 15%. Unul dintre cele mai importante puncte ale investiției pe acest lot este construirea unui nou pod peste Mureș, la kilometrul 2+610.
„În acest moment se montează grinzile cu zăbrele simple cu sistem triunghiular, fiind finalizate 2 din cele 9 care vor fi ansamblate. Deasemenea, au loc lucrări de construire a pilelor 7 și 8 de pe marginea râului Mureș.
Reamintim că podul este alcătuit dintr-o deschidere de 180 m, tip arc metalic cu cale jos cu cuvă de piatră spartă și 9 deschideri de 50 m, tip grinzi cu zăbrele cu cuvă de piatră spartă, iar infrastructura acestuia va fi alcătuită din 2 culee și 9 pile”, precizează reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
foto: CFR Infrastructură Timișoara
Vă reamintim, datele din urmă cu o săptămână și jumătate arătau că progresul pe cele patru loturi ale proiectului este între 1 și 31%. Mai exact: lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39.56 km) – 0,97%; lotul 2 Lugoj– Timișoara Est (53.91 km) – 31,07%; lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km) – 16%; lotul 4 Ronat Triaj – Arad (54.86 km) – 15,2%.
Licitațiile pentru proiectarea și execuțai lucrărilor au fost lansate în octombrie 2020 și iunie 2021. Din cauza contestațiilor, însă, contractele pentru trei loturi au fost semnate în noiembrie 2022, iar pentru ultimul – de abia în decembrie 2023.
Potrivit contractului de finanțare semnat de CFR, valoarea totală a proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad” este de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde provin din partea Uniunii Europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Termenul maxim de implementare este 31 decembrie 2026. Acesta ar putea fi prelungit, existând în prezent discuții în Parlamentul European pentru întreg PNRR-ul.
Mai multe detalii despre istoricul investiției puteți găsi AICI.
Trimite articolul
XLa Timișoara Nord lucrările su mbt anemice.