tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
„Dezastru” la STPT. Încă o societate din subordinea Consiliului Local Timișoara care acumulează datorii

„Dezastru” la STPT. Încă o societate din subordinea Consiliului Local Timișoara care acumulează datorii

De Gabriel Neo
la 14 March 2022 14:43 Reactualizat la: 14 March 2022 14:45
11 Comentarii

„Dezastru” la STPT. Încă o societate din subordinea Consiliului Local Timișoara care acumulează datorii

foto: arhivă
14 March 2022 14:43 Reactualizat la: 14 March 2022 14:45
Situația nu stă prea roz la Societatea de Transport Public Timișoara (STPT), o spune chiar primarul Dominic Fritz. STPT a fost pe pierdere în 2021 și continuă să acumuleze datorii.
Scris de Gabriel Neo - Situația nu stă prea roz la Societatea de Transport Public Timișoara (STPT), o spune chiar primarul Dominic Fritz. STPT a fost pe pierdere în 2021 și continuă să acumuleze datorii.

Trimite articolul

X

Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) s-ar afla într-o situație „dezastruoasă”, conform primarului Dominic Fritz.

„În 2020, încasările au fost sub 30%, iar în 2021 au scăzut la 15%. Datoriile au crescut foarte mult în ultimii ani. Sunt datorii la ANAF de peste 90 de milioane de lei. Ani de zile, compania nu a plătit contribuțiile angajatorului și ANAF a dat STPT în judecată. Dincolo de aceste datorii, există și datorii curente, de peste 20 de milioane de lei, la furnizori. O problemă evidentă la STPT e situația legată de personalul societății. 65% dintre cheltuielile companiei sunt pentru salarii, și asta nu înseamnă că sunt date neapărat pentru șoferi” explică Dominic Fritz.

Din 2018 până în prezent, la STPT s-au angajat 221 de persoane, însă marea majoritate lucrează la birouri. Acest lucru ar reprezenta, conform primarului, încă 13 milioane de lei în plus, anual, pentru cheltuielile cu personalul administrativ, ceea ce duce la o extindere a serviciilor, dar nu și la o creștere a calității.

„Șoferii au rămas la fel, chiar dacă serviciul s-a extins în zona metropolitană. Fără să existe investiții și creșteri la nivel de șoferi. Extinderea serviciilor s-a făcut în detrimentul calității. STPT este condusă de Consiliul de Administrație și de un director interimar. Este îngrijorător că acești oameni nu au ajutat la reformarea sistemului, nu au căutat soluții pentru a ieși din situația dezastruoasă. Vom face concurs pentru postul de director”, anunță Dominic Fritz.

Demiteri și demisii

Un director nou se va căuta și la Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT). Aici se află în funcție un director interimar, de când Ioan Goia și-a dat demisia. Societatea Metropolitană de Transport Timișoara este, de fapt, o asociație de dezvoltare intercomunitară, care se ocupă cu managementul transportului local din zonă.

La finalul anului trecut, între STPT și SMTT a izbucnit o dispută, în urma unui protest al șoferilor STPT care au refuzat să mai iasă pe traseu. Viceprimarul Ruben Lațcău spunea atunci că SMTT nu a plătit cheltuielile către STPT, ceea ce a generat probleme financiare. SMTT a transmis ulterior că „nu are plăți restante către operatorul de transport și nu datorează nicio altă sumă suplimentară fundamentată afirmată în spațiul public”.

Dominic Fritz a anunțat că mâine va cere Consiliului Local Timișoara, ca acționar majoritar al STPT, să se implice în gestionarea situației. Vrea demiterea întregului Consiliu de Administrație.

Majorarea tarifelor

„Tarifele au crescut de la 1 ianuarie pentru că au scăzut încasările proprii. Cred că este necesar ca lunga listă de gratuități să fie revizuită. Dar într-un mod responsabil, pentru că STPT depinde de primărie pentru aceste subvenții. Nu vrem să ajungem într-o situație ca la Colterm, care este în insolvență”, spune primarul.

Vă reamintim, din 1 ianuarie 2022, timișorenii au început să dea pe un bilet STPT 4 lei, spre deosebire de 2,5 lei, cât costa până atunci. SMTT a aprobat în noiembrie ajustarea tarifelor pentru călătoriile în Timișoara și în zona metropolitană.

Planuri de viitor

Flota STPT se vrea reînnoită. Din vară ar urma să vină câte 3-4 autobuze electrice noi, din Turcia, în fiecare lună.

„Continuăm să reînnoim flota. Avem un proiect cu 44 de noi autobuze electrice, care vin din Turcia. În următoarele luni vor intra în circulație. Cam din vară sperăm să vină 3-4 vehicule pe lună. Scopul nostru e ca până în 2025 să avem minimum 45% din călătoriile zilnice cu transportul în comun”, a transmis luni primarul.

Trimite articolul

X
Taguri:
datorii stpt ,
smtt ,
stpt
11 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Rumburak says:
    March 14, 2022 at 2:55 pm

    La 4 lei mai bine mergi cu taxi. Încasările nu acoperă plata celor care vind bilete și abonamente. E mai rentabil sa fie transport gratuit pentru toți.

    Reply
    • Andrei says:
      March 14, 2022 at 5:32 pm

      Auzi, și așa muncim cam pe nasturi la stor, mai vrei și gratuitate pentru toți și noi să facem munca patriotică ?

      Reply
  2. consternata says:
    March 14, 2022 at 3:08 pm

    Ati scumpit biletele pana la a le face de neassceptat, iar de cumparat isi cumpara doar fraierii. Platim pentru lipsa de confort si pericolul la care ne expunem, in timp ce tot felul de indivizi circula fara bilet sau cu gratuitati imbecile!

    Reply
  3. eu says:
    March 14, 2022 at 3:37 pm

    Incasarile au scazut in primul rand din cauza pandemiei, munca de acasa, scoala online etc. este un cerc vicios : transportul este de calitate slaba, asa ca pierde clientii. Fara clienti nu are bani si calitatea scade si mai mult. Nu e suficient sa modernizezi tramvaiele vechi sau sa cumperi autobuze noi. E nevoie de o strategie complexa pentru a creste rentabilitatea , pentru a descuraja folosirea automobilului etc. Recunosc, si eu merg cu masina la munca, singur in masina, pentru ca mi-e lene sa merg pe jos pana la tramvai sau autobuz si acesta sa nu respecte graficul , deci sa astept 30 de minute aiurea. Vara merg cu bicicleta cand permite vremea, dar cu STPT nu prea

    Reply
  4. alfa says:
    March 14, 2022 at 4:55 pm

    asa-i cand n-ai primar care sa stie cum merge treaba prin RO

    Reply
  5. meghi says:
    March 14, 2022 at 5:08 pm

    Poateca nu ar fi rau sa aflam de ce are nevoie compania de asa multi angajati care lucreaza in birouri(probabil ca 75 % din cei 221) ???? 65 % pe salarii…reduceti aparatul birocratic !!!!!!

    Reply
  6. Ovidiu says:
    March 14, 2022 at 6:55 pm

    Nu ne trebuie tramvaie si troleibuze, doar autobuze germane , nu turcesti si cam atat, orasul nu mai are bani sa sustina tramvaie si troleibuze, si alte municipalitati au renuntat la ele , sa o faca si Timisoara, nu e nici o rusine in asta.

    Reply
    • Anti_vir says:
      March 15, 2022 at 10:20 am

      Firobusele sunt mai ieftine decat autobusele mai ales cand vine vorba de a schimba bateriile dupa cativa ani. Pe de alta parte sunt mai flexibile decat tramvaiele care ar putea fi utilizabile pe distante lungi si mai putin in zona centrala unde pot circula doar cu viteza redusa.

      Reply
      • Ovidiu says:
        March 15, 2022 at 11:57 am

        Sunt scumpe si nu mai avem nici oameni nici utilaje sa se ocupe de ele, raman la parerea mea, niste autobuze de calitate, convertite eventual pe gaz, hidrogen, combustibil sintetic nepoluant. In caz de nevoie putem evacua oamenii din oras cu ele, le putem folosi pentru navetisti….

        Reply
  7. Dany says:
    March 15, 2022 at 8:59 am

    De cand cu primarasul asta numai lucruri bune in Timisoara – caldura si apa calda un lux, transport public pus pe butuci, limita 50 km/h in oras oricum se mergea in ritm de melc, infrastructura 0 nu s-a facut nimic. Bravo her primar

    Reply
  8. Cris says:
    March 15, 2022 at 12:49 pm

    Intreb pentru un prieten, a mai vazut cineva teamvaiul Turcesc,mentionez ca lucrez in zona magazinului Bega pe unde trec majoritatea traseelor tramvaielor din oras, si nici urma de el . Si parca dupa cum s a anuntat deja trebuia sa avem 3 tramvaie bozankaia in circulatie la ora actuala?!

    Reply
  9. Cele mai citite știri

    1
    Atelier creativ de brățări și stegulețe și teatru interactiv pentru copii, în Iulius Town
    2
    Magia sărbătorilor a cuprins Timișoara. Mii de persoane la deschiderea Târgului de Crăciun și aprinderea luminilor festive
    3
    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni
    4
    FOTO. Noua pistă de biciclete din sudul Timișoarei, mai aproape de finalizare. Se pregătește și una către Ghiroda
    5
    Crăciunul faptelor bune. Târg caritabil la grădinița din Giroc în sprijinul lui Bogdan Matei
    6
    Accident cu 3 victime, printre care și un copil, pe Splaiul Tudor Vladimirescu din Timișoara. Șoferul vinovat a plecat și este căutat
    7
    „Dar din Dar de Crăciun”. Cum puteți ajuta 100 de familii vulnerabile din Timiș și Caraș-Severin
    8
    Târgul eco al iernii: Ecoóp Fabric aduce artiști locali la Centrul de Proiecte Timișoara
    9
    Mergeți la medic la primele simptome! Testarea pentru hepatite și HIV este gratuită
    10
    PROGRAM. Duminică se deschide Târgul de Crăciun din Timișoara. De la 18 se aprind și luminițele

    Cele mai noi știri

    Sănătate

    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni

    Sănătate

    Investiție europeană de 9,8 milioane lei pentru dezvoltarea diagnosticului molecular al cancerului la Spitalul Județean din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Circ în plen. Consilierii locali cer publicarea unor contracte ale RETIM

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Cabinetele de sprijin ale școlii din Pișchia, renovate complet cu ajutorul Asociației „Iulia Hașdeu”

    Eveniment

    UPDATE. Bărbat prăbușit în stația de tramvai de la Fabrica de Bere din Timișoara. Trecătorii au sunat la 112

    Lugoj

    Primăria Lugoj cere respect în spațiul public online: „Dialogul civilizat este obligatoriu”

    Eveniment

    Incendiu la o afumătoare din Mașloc, stins la timp de pompieri

    Eveniment

    Incendiu matinal la Șemlacu Mare. O cameră a fost cuprinsă de flăcări, iar pompierii au intervenit rapid

    Ştiri din Timiș

    Concordat vs. insolvență. Există prevenție și pentru companii?

    Agenda

    A apărut Almanahul Agenda 2026!
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici