tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Cum rezolvă Fritz parcările din cartiere. Abonamente doar pentru cei care au înregistrat mașina și au buletin în Timișoara

Cum rezolvă Fritz parcările din cartiere. Abonamente doar pentru cei care au înregistrat mașina și au buletin în Timișoara

De Roxana Deaconescu
la 20 June 2021 13:58
128 Comentarii

Cum rezolvă Fritz parcările din cartiere. Abonamente doar pentru cei care au înregistrat mașina și au buletin în Timișoara

foto: arhivă
20 June 2021 13:58
Veșnica problemă a timișorenilor, lipsa de locuri de parcare din cartiere, ar putea fi rezolvată cu abonamente. O spune primarul Dominic Fritz, care merge pe o idee mai veche lansată de fostul edil Nicolae Robu, dar puțin altfel: să existe abonamente de parcare doar pentru locatarii care au înregistrat mașinile în Timișoara și au și buletin de Timișoara. Robu vorbea despre gratuitate.
Scris de Roxana Deaconescu - Veșnica problemă a timișorenilor, lipsa de locuri de parcare din cartiere, ar putea fi rezolvată cu abonamente. O spune primarul Dominic Fritz, care merge pe o idee mai veche lansată de fostul edil Nicolae Robu, dar puțin altfel: să existe abonamente de parcare doar pentru locatarii care au înregistrat mașinile în Timișoara și au și buletin de Timișoara. Robu vorbea despre gratuitate.

Trimite articolul

X

Timișorenii se plâng în continuare de lipsa locurilor de parcare în cartiere și sunt nemulțumiți mai ales de faptul că plătesc impozite în oraș, iar cei stabiliți aici din alte zone ale țării și au autoturismele înregistrate în alte județe ocupă locurile de parcare.

„Vizavi de parcări, de ce nu se aplică o regulă ca în Brașov, de exemplu. Acolo, fiecare locatar are un loc pe care îl plătește la primărie, este o sumă modică. Eu vin la 9 seara acasă de la serviciu și nu am loc de parcare. Plătesc impozite de 20 de ani și nu am loc de parcare. Și la mine în fața blocului sunt MH, Caraș, Gorj, Dolj, a fost o mașină care a stat mai mult de șase luni în fața blocului, din Dolj. Nu mi se pare normal, atâta timp cât eu plătesc și pe apartament, și pe mașini și să nu am un loc de parcare”, s-a plâns un timișorean din Freidorf edilului-șef.

Fiecare loc de parcare în Timpark

Răspunsul a venit imediat de la primarul Timișoarei, care a dezvăluit că se lucrează deja la un plan: fiecare loc de parcare existent să fie marcat și introdus în Timpark, iar în cele din urmă să existe abonamente de locatari în toate cartierele doar pentru cei care și-au înregistrat mașinile în Timiș și au buletin de Timișoara.

„Cine trăiește în Timișoara, trebuie să plătească taxe în Timișoara și pentru mașini și să-și facă buletin în Timișoara. Problema cu parcările este că sunt atât de multe mașini și mulți au două-trei mașini, nu o să existe niciodată destul spațiu pentru toate mașinile. Noi vrem, în următorii ani, să ne asigurăm că fiecare loc de parcare existent este marcat, este introdus în sistemul Timpark, aici lucrăm și cu niște sisteme digitale să punem camere, să ne dăm seama unde mai sunt locuri libere șamd. Și, da, în cartiere să existe anumite abonamente pe care le poți face doar atunci dacă ești locatar al acestui cartier, adică dacă ți-ai înregistrat mașina și dacă ai buletin în Timișoara”, a explicat Dominic Fritz.

Edilul-șef nu a oferit mai multe detalii, dar administrația Fritz vorbește încă de la începutul acestui an despre reforma sistemului Timpark. Proiectul a întârziat să apară, astfel că la jumătatea acestui an a fost prelungit contractul cu SDM pentru sistemul de parcare din Timișoara, care este valabil până la sfârșitul lui 2021.

Ce voia Robu

Și fostul primar al Timișoarei, Nicolae Robu, avea o idee asemănătoare. El a vorbit despre ea în 2018, când spunea că foarte mulți timișoreni s-au plâns că locurile de parcare din oraș sunt ocupate de mașini cu numere MH, DJ, GJ, CS. Ar fi vrut să le ofere gratuitate de parcare doar celor care au buletin de Timișoara. Robu a făcut acum trei ani și un sondaj pe Facebook, dar în cele din urmă ideea nu a mai fost pusă în aplicare.

editor Amalia Kui

Pe aceeași temă:

Rezultatele sondajelor lui Robu pe tema parcarilor dintre blocuri si accesul doar pentru masinile cu numere de Timis

Locurile de parcare dintre blocuri, doar pentru timisoreni. Robu trimite restul soferilor romani si straini sa parcheze in noroaie

Trimite articolul

X
Taguri:
abonament parcare ,
parcari timisoara ,
timpark
128 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. McVid says:
    June 20, 2021 at 2:08 pm

    Bravo !

    Reply
    • rahan says:
      June 21, 2021 at 4:53 pm

      iar pentru camionete, dubite, altex, fan, etc, etc. taxa pentru persoane juridice (x10). ca prea vine tot curierul si salamgiul cu camionul de serviciu acasa …

      Reply
  2. Timisoara2020 says:
    June 20, 2021 at 2:25 pm

    În sfârșit un lucru bun.Toti cei xe stau în Tm și nu contribuie cu taxa pe mașină la bugetul local, trebuie sa plătească intr un fel.

    Reply
  3. Ross says:
    June 20, 2021 at 2:41 pm

    O idee excelenta! Sper sa se puna in aplicare cat mai curand

    Reply
    • Dacă o tine tot așa, promisiuni FĂRĂ TERMENE, la Paștele Cailor lungă says:
      June 20, 2021 at 8:52 pm

      TicTac, tic, tac… Bietul Fritz OARE măcar realizează ca la anul pe vremea asta va fii ISTORIE…?!

      Reply
  4. Dan A. says:
    June 20, 2021 at 2:52 pm

    Legislatia din Romania e de vina. Prin alte tari ai la dispozitie 2 saptamani sa-ti anunti domiciliul acolo unde locuiesti de fapt. Iar masina se inmatriculeaza acolo unde are domiciliul proprietarul . Asta nu e posibil in Romania din 2 motive:
    1) Procedurile sunt greoaie, stat la cozi, timp pierdut, taxe. In alte tari formalitatile se fac pe Internet, iar Romania e pe ultimul loc la digitalizare in UE.
    2) Parlamentul nu va vota niciodata o asemenea lege, alesii din Strehaia, Buhusi sau Abrud nu au interesul sa se stie ca locuitorii lor stau de fapt in Cluj, Bucuresti, Timisoara sau Constanta si nu mai platesc impozite si taxe in localitatea de bastina, pentru ca la repartizarea veniturilor de la bugetul central vor primi mult mai putin. Asa ca toate orasele mari se descurca cu ce au, desi populatia e mult mai mare. Am prins Timisoara cu 350.000 de locuitori plus 15.000 studenti plus 20.000 flotanti. Astazi, oficial avem 340.000 de locuitori. Se vede cu ochiul liber ca sunt mult mai multi. Asezati-va la un colt de intersectie sau numarati masinile din zonele de blocuri si vedeti cat la suta sunt din alte judete. Sigur avem peste 500.000 de oameni, tot ce e peste 340.000 platesc taxe in alta parte, iar noi “sponsorizam” si inghitim in sec. Nici un parlamentar de Timis nu a ridicat aceasta problema, de la Robu La Gorghiu, si de la Ben-Oni la Simonis.

    Reply
    • Misto says:
      June 21, 2021 at 9:53 am

      In Romania ai inca “viza de flotant”, relicva din timpul Epocii de Haur, cand era mare problema sa ajungi, asa de capul tau, in orase, mai ales in orasele mari.
      In alte tari , cu mai multa apa calda, nu exista asa ceva. Te muti dintr-o localitate in alta, ai la dispozitie cam 10 zile sa te inregistrezi a noul domiciliu, Domiciuliul vechi nu mai intereseaza pe nimeni. In felul asta trebuie si masina sa o inregistrezi la noul loc, nu e neaparat necesar sa o radiezi si nou inscrie, poti avea mai departe numere de MH si sa locuiesti definitiv in Timisoara, insa trebuie si masina anuntata si inregistrata in Timisoara. Acolo platesti impozitul, Toate si nu la o adica sa trebuiasca sa aduci adeverinta din Parlipatul din Vale ca ai platit impozitul acolo in sat.
      In felul asta, fara vize de flotant, este totul centralizat, se stie imediat daca ai platit impozit, se stie imediat daca masina e pe numele tau si se elimina aceasta birocratie cu adusul de Adeverinte si Dovezi de prin alte localitati.
      Astfel se poate reduce si numarul de functionari la Primarie sau alte birouri, care aveau numai sarcina sa te trimita inapoi ca nu ai toate actele necesare.
      Cunosc pe cineva care avea viza de flotant in Timisoara si ce probleme mari a avut cand si-a cumparat masina noua in Timisoara ca a umblat vreo 3 saptamani sa aduca toate adeverintele si dovezile ca sa-si poata inscrie masina in Timisoara. Acuma are locuinta in Timisoara si acolo de unde vine nu mai ajunge cu anii, nici macar in concediii, ca nu mai are pe nimeni acolo.
      Desfiintati odata “flotantul” ca este numai incurcatura cu asa ceva. Si acuma la locuri de parcare intre blocuri numai la aia cu numere de timis! Ce sa faca acuma flotantii? Sa isi duca masinile la tara prin Oltenia? Nu, vor fi numai neintelegeri si probleme daca nu ii dai voie sa ia loc de parcare, ca are numere de MH. Inca! Credeti ca ala poate renunta la masina? Cu ce sa mearga la lucru? Cu vaporetto?

      Reply
  5. Afară din oraș cu mașinile abanonate says:
    June 20, 2021 at 2:56 pm

    Mi se pare corect. Ce caută mașinile neînmatriculate și cele înmatriculate în străinătate pe același loc de parcare câteva săptămâni sau luni? De fiecare dată când ajung acasă de la servici ne certăm cu vecinii pe locurile rămase libere, iar proprietarii mașinilor abandonate nici nu știm cine sunt și nici nu sunt afectați.

    Reply
    • tibi says:
      June 20, 2021 at 7:49 pm

      normal ca ti se pare corect, ca doar esti PROST. platesti bani, si nici nu o sa ai loc de parcare, ca doar numarul locurilor va fi acelasi. singura diferenta e ca acum vei si plati in plus, ca toti ceilalti, ca doar n-o sa plece nimeni. haha, ce prost esti.

      Reply
    • E prea fricos Fritz sa impună asta. Doar TRAGE DE TIMP says:
      June 20, 2021 at 8:55 pm

      Nu va mai ambalați ca omul doar trage de timp, deja își cauta Job la BRUXELLES… la anul pe vremea asta va fii ISTORIE!

      Reply
    • Alex says:
      June 20, 2021 at 10:10 pm

      Suna la Politia locala 0256 968 si vor veni sa verifice.Eu asa am facut cand am avut o masina nemiscata de luni de zile in fata blocului.In2-3 saptamani masina abandonata acolo va fi luata

      Reply
  6. Ovidiu Potra says:
    June 20, 2021 at 3:18 pm

    Parcari gratuite pentru toata lumea, indiferent de unde vine, domnule primar, Timparkul trebuie desfiintat.

    Reply
    • Werner says:
      June 20, 2021 at 7:04 pm

      Eu a-și fi mulțumit dacă măcar microbuzele, camionete, mașinile utilitare sa fie asa mult taxate încât sa nu merite sa parchezi cu ele în zone rezidențiale, în jurul blocurilor cii firmele sa le asigure parcare la sediu.. Deja ar fi un mare pas pt a elibera multe locuri de parcare..

      Reply
      • Neamțu NU ȘTIE ori nu vrea reguli nemțești. Preferă mioritice.. 🤣 says:
        June 20, 2021 at 8:59 pm

        Cine-l oprește pe Fritz sa aplice regulile din Germania… NIMENI! Doar INCOMPETENȚA lui!

        Reply
    • marius says:
      June 20, 2021 at 7:45 pm

      Si unde parcam toti domnule? ca orasul nu e facut pt 400.000 de masini

      Reply
      • Ioan says:
        June 22, 2021 at 3:17 pm

        la stadion!…
        aaa..dar acolo e cu plata dupa ora 08:00 dimineata…
        NU trebuie sa parcati toti in fata blocului!
        mereti pe jos de la parcare pana acasa!!
        toti parcati pe trotuare, pe pista de biciclete si pe spatiul verde…doar sa nu va miscati fundul de la masina pana acasa!

        Reply
    • Mă înscriu la locul de parcare gratis oferit de dl. Potra says:
      June 21, 2021 at 6:53 am

      Vă rog să-mi scrieți adresa și las mașina la dumneavoastră dacă e pe gratis

      Reply
      • Ovidiu Potra says:
        June 21, 2021 at 12:07 pm

        Parcarile au fost facute din banii nostri ai tuturor prin urmare parcarile trebuie sa fie gratuite, parchezi unde vrei in tot orasul fara sa platesti nimic, parchezi unde sunt locuri

        Reply
      • Ovidiu Potra says:
        June 21, 2021 at 12:47 pm

        Parcarile au fost facute din banii nostri, prin urmare nu sunt gratis, au fost platite de toti, nu a venit primarul de acasa cu bani si le-a facut, le-a facut pe banii nostri, nu sunt dispus sa mai platesc inca odata locul de parcare facut pe banii mei si ai altora, limpede

        Reply
        • Cornel says:
          June 21, 2021 at 3:02 pm

          Corect! Parcarile au fost facute pe banii celor care platesc impozite in Timisoara si au masinile inregistrate in Timis. Cei care platesc impozite in alte localitati sa-si parcheze masinile in acele localitati. Sa nu uitam ca in tara sunt localitati (pe litoral) unde se plateste taxa de tranzit.

          Reply
          • Ovidiu Potra says:
            June 21, 2021 at 7:22 pm

            Nu, nu , nu mai plateste nimeni nimic, sunt oaspetii nostri, gratuit pentru toata lumea, suntem generosi 🙂

    • Baze says:
      June 21, 2021 at 7:11 am

      Ovidut @ cand exista o criza de locuri de parcare atunci se impun restrictii. Este corect sa aiba prioritate cei care platesc taxe si impozite pentru locuinte si masini inmatriculate in Timisoara, nu gringo care isi aduc cazane care nici macar nu circula ca nu au bani de benzina! Iar la rezervarea unui loc cu viza de flotant sa se verifice daca proprietarul apartamentului plateste impozit pe veniturile din chirie

      Reply
      • Ovidiu Potra says:
        June 21, 2021 at 12:08 pm

        Nu, gratuit pentru toata lumea, fara alte taxe si impozite, primul venit primul servit, in rest pe jos, cu bicicleta, cu trotineta…

        Reply
        • Ioan says:
          June 22, 2021 at 3:19 pm

          sa iti vinzi masina domnule Ovidiu, daca nu ai bani de taxe si de parcare…
          dar bani de combustibil ai? sau vrei sa fie gratis si la benzinarie ?
          plm de milogi ce sunteti!
          La munca, nu la intins mana!

          Reply
    • meghi says:
      June 21, 2021 at 2:17 pm

      Asta se numeste pomana, si ar cam fi timpul sa terminam cu ea !!!! Ti-ai luat masina, foarte bine…plata taxelor vine la pachet !!! Peste tot se practica, nu santem noi mai presus….

      Reply
    • Misto says:
      June 21, 2021 at 2:43 pm

      Ovidiu, tu ce fumezi, ca vreau si eu sa vad totul in roz. Locuri parcare garla, inclusiv pentru toti samsarii, paza la orice loc de parcare, servicii de intretinere la parcari gratuite, parcari supraterane facute toate din banii nostrii de impozite. Uite eu platesc 200 lei pe luna. Cam cati ani trebuie sa adune Primaria impozitul meu sa faca o parcare multietajata din banii astia. ca din astea impozite platite mai vreti si scoli, spitale, strazi, politisti, administratie, parcuri, transport in comun , si ala gratuit, vaporetto gratuite, biserici si popi gratuiti la toate colturile sa ne blagosloveasa parcarile, medici la tot pasul, dar din aia bine platiti, camine de batrani gratuite si ca o pensiune. etc, etc. Uite, vezi ar fiolista faina pentru mos craciun, ca sa ne aduca toate astea.
      Acuma intrebare! Tu cat platesti impozit pe an de vrei toate astea? Ca pe masina platesti ca. 50-100 lei. Ce sa faca mai inainte din banii astia de impozit? Sa-ti faca parcari gratuite (cu mentenanta, curatenie, becuri, bariera, etc, etc..). sa-ti faca drumuri si autostrazi gratuite?, sa-ti faca autoritati si politisti rutieri buni. Vrei si radare sa cumpere din banii tai de impozit? Sau asta nu se pune, ca e nedemn de noi sa mergem cu 50 prin oras.
      Mai judecati si logic ca nu doare….

      Reply
      • Ovidiu Potra says:
        June 21, 2021 at 7:27 pm

        Parcarile pe domeniul public au fost facute pe banii nostri prin urmare nu doresc sa mai platesc alte taxe, abonamente pentru ele, pe spatiul privat se pot face parcari supraetajate etc care sa fie cu plata desi eu prefer mai multa iarba verde, copaci, aer curat, apa curata pentru copiii si batranii nostri,parcarile nu sunt o prioritate pentru mine, eu merg cu bicicleta prin oras si ma simt mai bine decand nu mai folosesc masina- am slabit, analizele mi-au iesit bine etc etc incurajez pe toata lumea sa foloseasca mai mult bicicleta si mersul pe jos

        Reply
    • Cristi says:
      June 21, 2021 at 7:09 pm

      Nici unde in lumea asta, sau cel putin in Europa,parcarea nu e gratis. Parcarea,nu e un drept. Ai masina,iti asumi taxe. Chiar si,sa platesti parcarea.

      Reply
  7. Anonim says:
    June 20, 2021 at 3:23 pm

    Asa, si?
    Cei care au 2,3/apartament vor palnge ca nu au unde lasa masinile. Proprietarii care au masini pot lua locul si il inchiriaza cu apartament cu tot.
    Cel mai simplu Timpark in tot orasul. Si crescut abonamentul. 100lei pe luna, fara alte reduceri fara sens.
    Si ridicate toate rablele abandonate. Pe orice strada mergi in Timișoara vezi cel putin o masina abandonata.

    Reply
    • eo55 says:
      June 21, 2021 at 6:45 am

      Exact asa. Trebuie umblat la costul întreținerii unei mașini. Parcarea e o metoda pe care nu o poate ocoli mașina înregistrată în alta localitate. 100 pe luna încă e puțin, dar poate fi un început.

      Reply
  8. Un_Cetatean says:
    June 20, 2021 at 3:28 pm

    Adica strumfu asta vrea sa ia taxa de prost. Si daca vom accepta asta vom fi. Adica, nu conteaza sa ai loc de parcare asigurat cu numar de inmatriculare ci sa patesti abonament pentru ca am masina si ca locuiesc intr-un cartier. Daca prinzi loc de parcare este ok, daca nu parchezi in alt cartier sau pe bordura si primesti amenda ca nu ai parcat regulamentar. Daca mergi in alta zona, trebuie sa platesti alta taxa pentru zona reapectiva. Dupa ce tragi linie practic platesti la timpark pentru fiecare plecare :)) Traiasca Fritz, da varianta pe germana.

    Reply
    • George says:
      June 20, 2021 at 5:35 pm

      Taxa de prost se numai de la tine, ești singurul care se califică.

      Reply
    • N-am says:
      June 20, 2021 at 6:00 pm

      Asa este in Germania. Abonament anual si ai voie sa parchezi pana la 3 strazi diferite/ distanta fata de adresa inregistrata.
      Te- am mai cultivat.

      Reply
      • Donimic says:
        June 20, 2021 at 11:14 pm

        …si daca am garaj pe care l-am cumparat si platesc impozit ar trebui sa platesc taxa asta prosteasca de care vorbesti “ca in germania”?

        Reply
      • Un_Cetatean says:
        June 21, 2021 at 12:44 am

        Bah, lasa-ma cu Germania, cand o sa comparam infrastructura germana cu cea din Romania mai vorbim, cand o sa comparam calitateq infrastructurii, cand o sa comparam puterea de cumparare a germanului cu romanul. Tu vrei totul ca in germania da sa iti rupi masina in gropi romanesti, facute cu firme prin licitatii preferentiale, compari serviciile germane cu serviciile romanesti. Calmeaza-te. Uita-te ca avem un Continental care polueaza si pute de rupe a cauciuc ars dar toti ne facem ca nu vedem de dragul locurilor de munca.
        Iati te rog o hartie igenica ei stergete la gura, ti-a ramas un pic de Fritz printre dinti. Va este rusine si voua ca ati sustinut un asemenea ratat, dar va este frica sa recunoasteti esecu si pentru asta veti pierde mai mult decat veti castiga din pacate, USR a fost un vis frumos dar utopic, sunteti la fel de corupti ca toti ceilalti, dar voi folositi manusile si gulere albe, dar in esenta sunteti la fel de slugarnici pt Barna. Aroganta si nesimtirea asta o sa va coste scump.

        Reply
        • N-am says:
          June 21, 2021 at 10:38 am

          Tibi, calmeza- te, ca iara tastezi.
          Mergi de- ti bea medicamentele.

          Reply
        • Ouch says:
          June 25, 2021 at 3:55 pm

          Germanii mai intai au avut taxe si disciplina, infrastructura si puterea de cumparare au venit mai tarziu. Iar “mai vorbim” n-a mai venit deloc. Noi vorbim permanent, intai vrem infrastructura si putere de cumparare, si pe urma… “mai vedem”, ca taxele si disciplina nu ne coafeaza.

          Reply
    • Beske says:
      June 21, 2021 at 12:34 am

      Dacă îți permiți mașină îți permiți și abonament, hai pa

      Reply
    • Ciprian Birtea says:
      June 28, 2021 at 12:39 pm

      Locul de parcare ar trebui rezervat. Dacă parchează altcineva, ar trebui chemată poliția să-i ridice mașina. Dar legea e proastă în România (sau era; din 2017 sunt în UK, nu știu dacă s-a modificat): legea zice că locul de parcare este al celui care l-a rezervat doar între 17:00-05:00. În rest, oricine are voie să parcheze pe locul tău. Mai mult, dacă cineva a parcat pe locul tău între 17:00-05:00, poliția nu îi dă doar amendă, nu îi poate ridica mașina decât la a 3-a abatere. Trebuie modificată legea (dacă nu a fost încă modificată). Cine n-are grajd, să nu-și cumpere cal; valabil și pentru caii putere.

      Reply
  9. Solitaire says:
    June 20, 2021 at 3:29 pm

    Corect.

    Reply
  10. Marieta Varga says:
    June 20, 2021 at 4:01 pm

    La parterul blocului în care locuiesc e o sală de pariuri și jocuri de noroc. Ocupă săptămâni în șir un loc de parcare cu o mașină cu care-și fac reclamă. Zona Soarelui, str. Aștrilor

    Reply
    • Romeo says:
      June 20, 2021 at 6:08 pm

      Proprietarul sălii de jocuri are în chirie un spațiu cât 3-4 apartamente de bloc, mă gândesc că are dreptul la un loc de parcare.

      Reply
      • aadr says:
        June 21, 2021 at 3:27 am

        poti sa ai si 10 apartamente si nu ai dreptul. domeniul public este pentru toata lumea.

        Reply
        • Anonim says:
          June 21, 2021 at 2:30 pm

          Da? Ia vezi in centru – unde e plin de blocatoare, sau la fabrica de bere (partea cu Enel) sau in 700 în fața clădirilor alea! E plin de locuri reținute pe domeniul public (și în 700 au și parcari subterane)!

          Reply
      • eo55 says:
        June 21, 2021 at 6:48 am

        Nu exista “dreptul” la un loc de parcare. Este absurd în aglomerările urbane.

        Reply
        • Ovidiu Potra says:
          June 21, 2021 at 12:10 pm

          Asa e, primul venit primul servit, fara privilegiati, gratuit pentru toata lumea pentru ca locurile au fost facute din banii nostri ai tuturor indiferent daca suntem soferi sau nu

          Reply
          • Adelin says:
            June 22, 2021 at 10:18 am

            Inteleg ca unii aveti proasta impresie ca e drept fundamental ca roman sa detii o tigaie ruginita fara a avea vreo obligatie, dar cand putinii tai neuroni ramasi vor intelege ca ai si obligatii o data ce ai o masina, vei intelege si de ce e bine sa platesti si pe parcari de te rupi. Vrei sa ai propriul loc de parcare? Cumpara-ti unul si ai rezolvat problema. Aaaa, ca nu poti face asta pe domeniu public, ghinion. Exista tramvaie, troleibuze, express-uri, taxi, Uber, Bolt, trotineta, bicicleta, mers pe jos, Vaporetto, cam ai de unde alege. Aaaa, ca tu esti dinala de crede ca trebuie sa mearga cu masina pana la coltul strazii, din nou, ghinion.

  11. Sorin says:
    June 20, 2021 at 4:10 pm

    pai ce ne facem ca majoritatea votantilor USR sunt din Dj si GJ…daca Fritz ii loveste cu parcarile se linge pe bot de voturi…bravo Fritz!

    Reply
    • Moise says:
      June 20, 2021 at 6:27 pm

      Haha, hai ca m-ai facut sa rad. Astia din DJ si GJ, tara PSD de 30 ani sunt votanti USR si Fritz. Alte glume mai ai in program?

      Reply
  12. XXL says:
    June 20, 2021 at 4:55 pm

    Din pacate, nu se prea poate implementa.
    Cu chiriasii, angajati in Timisoara, dar din alte localitati, si care au masina, ce facem?

    Reply
    • N-am says:
      June 20, 2021 at 6:02 pm

      Contract legal, flotant. Propietarul legal plateste chirua pe loc de parcare si o da mai departe chiriasilor (legal) .

      Reply
      • Anonim says:
        June 21, 2021 at 12:21 am

        O tampenie mai mare n-am putut citi in seara aceasta, este complet rasism pe fata…

        Reply
        • N-am says:
          June 21, 2021 at 10:40 am

          Ce este rasism in a beneficia de loc de parcare/ apartament?
          Il inchiriaza propietarul apartamentului mai departe si aia e.
          Sau e rasism ca costa? La balcanici, totul sa fie gratis, maxim ieftin dar sa fie bun.

          Reply
        • iejjhd says:
          June 21, 2021 at 4:58 pm

          Rasism :)))) Ingenuncheaza atunci, dar vezi sa nu dai cu fruntea :)))

          Reply
        • ion says:
          June 22, 2021 at 11:15 am

          nu cred ca stii ce inseamna rasism. asta doar daca consideri ca cei din alte localitati sunt alta rasa.

          Reply
        • Ouch says:
          June 25, 2021 at 3:57 pm

          Corect. Cand ei, de fapt, sunt alta… specie.

          Reply
      • Anonim says:
        June 21, 2021 at 12:30 am

        Pai si daca Proprietaru legal nu are masina, atunci cum e??? Pe ce plateste chiria si o da mai departe? Sau am o intrebare si mai buna, daca Propietaru legal are mai multe proprietati ? Cum isi imparte masina, daca are? P.s.: sunt din Timisoara, dar gandesc. Raspunsu la problema cu parcarile e simpla, sa se faca mai multe, asta inseamna dezvoltare.

        Reply
        • Cristi says:
          June 21, 2021 at 7:15 pm

          Daca proprietarul nu are masina,nu primeste loc de parcare. Asa e si in Cluj….Oradea. Ce sa faci cu loc de parcare,daca nu ai masina ? Sa-l inchiriezi la cineva, care are masina? Nu merge !

          Reply
  13. tot eu says:
    June 20, 2021 at 5:02 pm

    Mh Gj Dj Hd Cs sunt tineri seriosi care invata sau lucreza in Tm, ceea ce tinerii din Tm nu prea fac… Au de toate oferite de catre parinti si taie frunza la caini! Mai folosesc si masinile parintilor…

    Reply
    • George says:
      June 20, 2021 at 5:36 pm

      Râde ciob de oală spartă. Laudă-te, gură…

      Reply
    • Potra Ovidiu says:
      June 20, 2021 at 5:56 pm

      Parcari gratuite pentru toti

      Reply
      • Scrieți și adresa dl. Potra și venim says:
        June 21, 2021 at 7:00 am

        În sfârșit cineva care oferă spațiul privat gratis pentru parcare

        Reply
        • Ovidiu Potra says:
          June 21, 2021 at 12:14 pm

          Nu e niciun spatiu privat, pe domeniul public parcheaza toata lumea fara sa mai plateasca alte taxe si impozite, abonamente etc, pentru ca repet, toate au fost facute din banii nostri ai tuturor, toti cei care platim taxe si impozite in acest oras am contribuit la aceste locuri de parcare, atatea cate sunt, prin urmare de ce sa mai platim alti bani pentru ele, nu pricep

          Reply
          • Același says:
            June 21, 2021 at 6:24 pm

            Știmate domnule Potra, ce propuneți dumneavoastră este ocuparea gratis a fiecărui loc de parcare de către orice mașină fie că este înmatriculată în România sau nu. Nu sunt în tot orașul destule locuri de parcare pentru toți care le folosesc zilnic. Problema eu o vad cu toate mașinile nefolosite de săptămâni / luni care ocupă bine mersi locurile de parcare care ar putea fi disponibile. Acest aspect legal în felul următor, după 6 Luni de staționare pe același loc un cetățean trebuie să facă o sesizare la organele abilitate pentru mașină abandonată. Pentru ca organele să-și poată face treaba reclamantul dă o declarație. Dacă mașina este înmatriculată se înștiințează proprietarul și mașina este ridicată / mutată în termen de 1 – 8 săptămâni. Dacă vehiculul nu este înmatriculat în România poți s-o uiți. În cazul cel mai fericit folosești o săptămână acel loc de parcare după 7 – 8 luni, după care ce să vezi, se abandonează o altă mașină pe același loc și poți să începi de la început. Multă baftă la parcările gratuite

    • Moise says:
      June 20, 2021 at 6:29 pm

      Cei mai seriosi tineri. Si cei mai buni soferi din oras, ce nu ambaleaza deloc BMW-ul din 1990. Noroc cu ei, ca altfel nu ar fi venit la noi in oras “civilizatia din sud”

      Reply
    • McVid says:
      June 20, 2021 at 7:09 pm

      quality bait

      Reply
    • marius says:
      June 21, 2021 at 8:46 am

      Ai dreptate.
      Si ne-au si invatat ceva.
      Ne-au invatat sa ne incuiem portile la strada.

      Reply
  14. Sebastian says:
    June 20, 2021 at 5:13 pm

    Foarte bine face!
    Problema parcărilor insuficiente este peste tot în lume, în marile orașe (în parcarea centrală din Amsterdam, cea mai scumpă dintre ele cu ani în urmă prețul era de EUR 8 / oră).
    E absolut normal ca prioritate la cele de cartier să aibă cei care plătesc taxe în acest oraș.

    Reply
  15. ionel says:
    June 20, 2021 at 5:47 pm

    Celor care se plang ca acuma e greu… nu stiti sa folositi internetul, nu vedeti ce se intampla in alte orase? E dezastru pe tema asta – “imbunatatire” inseamna ca in loc sa faca parcari amenajate, supraetajate etc, unde sa isi cumpere locuri firmele si cei care isi permit, primind in schimb siguranta parcarii… autoritatile acapareaza tot ce poate fi numit loc de parcare, si vi-l inchiriaza tot voua, contra taxe pe care le cresc de cate ori au chef. Nu va sta nimeni sa sorteze masini inmatriculate unde, re sunt de firma, care sunt pe persoana, cate sunt pe apartament, care sunt namile de masini sau care sunt mici sau smart. Astea sunt vorbele de dinainte. Odata implementat sistemul “va vindem/inchiriem ce era inainte la liber”, doar banii vor conta. O firma isi poate permite abonament lunar mai usor decat o persoana (mai ales daca se ascunde dupa persoana), un pensionar special nu va suferi de la o taxa care pt el e mizilic, altii vor avea din start gratuitati datorita profesiei (gen functionari etc)… pana sa ajunga aia care se plang acuma sa prinda loc sau sa si-l permita, nu va mai fi ce sa prinda! Inca nu intelegem cum merge democratia ipocrita, sau asazisa economie de piata, unde una sunt regulile, alta e aplicarea reala. Dezastru… O sa se bucure frustratii si aia care abia asteapta sa rada de raul vecinului, insa multora le va fi scurta bucuria, si prea tarzii parerile de rau, cand vor vedea ce primesc, la ce au cerut… Pana la schimbari, de ce nu lamuresc acum situatia masinilor are nu sunt de Timis? De lene? Cati agenti care s-ar putea ocupa de asta sunt? Nu tot cetatenii urbei ii platesc, fie si indirect? Sau masinile de firma, pasate de ani intregi angajatilor sa le parcheze la bloc, pe post de a doua, a treia masina? Autoritatile stiu toate aceste smenuri si nu le pasa. Ei vor doar sa intre peste inca o zona la liber si sa inceapa sa ia bani de la oameni. Nimeni nu va mai lamuri pe urma cat de corect sau nu se iau, cand au voie sa creasca tarifele si cu cat. Suntem in tara in care se trece orice in sondaje despre venituri, care apar umflate. Sau se face media intre venituri astronomice si cele infime, si iese a economia duduie – tarifele se raporteaza apoi la aceste cifre false!

    Reply
  16. Timisorean says:
    June 20, 2021 at 7:00 pm

    Ne tot scobim in nas de ani de zile, oare cum sa facem, dar e bine asa, dar nu se poate asa, sa ne mai scarpinam la oo un pic etc.
    Nu mai departe de resita am vazut acest sistem de rezervare pe numar de masina cred ca acum cam 15 ani de zile. Mai departe gasim in multe orase sistemul inclusiv in bucuresti. Mah da la noi nu se poate, tot ne punem intrebari.
    Robu nu a vrut, poate fritz pune mana pe telefon si suna primarii oraselor in care sistemul cu rezervare pe numar de masina functioneaza de ani multi si afla exact cum au implementat sistemul si ii da copy-paste si la noi. De ce trebuie sa reinventam gaura la macaroana, apa calda sau roata???
    Si in paralel trebuia de ANUL ACESTA sa bugeteze parcari supraetajate, in centru si in cartiere ca orasele mari ne-au luat-o inainte de cativa ani. Oradea, clujul, brasov, bucuresti au deja cateva bucati si lucreaza la altele. Noi trebuia sa incepem macar 5 in paralel de anul acesta!

    Reply
  17. Soferu says:
    June 20, 2021 at 7:06 pm

    Daca s-ar face un punctaj pentru prioritate lucrurile ar fi simple. Ar trebui inclus in punctaj de cand esti proprietar, de cand ai ci de timisoara, varsta, cat platesti impozit pe masina si atunci cerni neghina. De exemplu un timisorean nascut aici, care s-a mutat de cand a fost facut blocul, anul 60,70,80, care are si 60-70 de ani si mai are si o masina de 3000 cmc pe care plateste cat alti 15 ar trebui sa aiba prioritate nr. 1 la alegerea locului de parcare.

    Reply
    • N-am says:
      June 20, 2021 at 11:31 pm

      Nup. Aia cu 3L trebuie descurajati.
      Se fac competitii pe motoare de 1L, maxim 2 dar noua ne trebuiesc tractoare pentru curse lungi intr- o tara fara infrastructura (autostrazi) .
      Cat despre varsta, un motiv in plus sastea deoparte de sofat.

      Reply
    • antisoferu says:
      June 21, 2021 at 7:44 am

      Soferu cu ideile lui fantasmagorice. Vrei punctaje dupa varsta si capacitate cilindrica, esti dus rau de tot! Afla bai sofer cu logica lui Lae-tractoristul ca un salariat care plateste prin firma la care lucreaza si impozite la primarie, ar avea prioritate in fata unui pensionar securist sau care a frecat menta toata viata. O masina electrica cu impozit zero asa cum este normal, este de preferat in locul rablelor si a camioanelor cu motoare obosite care genereaza noxe. Tu cu troaca de 3000 cmc drum bun la sat, pe ulita aveti loc gratis

      Reply
      • Bancul says:
        June 21, 2021 at 4:02 pm

        Alt idiot cu creierii spalati…electric,,.Doamne da prosti sunteti voi astia ,,progresistii,,…

        Reply
      • rahan says:
        June 21, 2021 at 5:03 pm

        pai soferu’ e un bosorog cu troaca de 3L pe care l-a nascut ma’sa moldoveanca in TM si acum vrea si el prioritate la ceva, dupa o viata de sluga, ce sunteti asa rautaciosi?

        Reply
  18. Anonim says:
    June 20, 2021 at 7:33 pm

    O masura cu iz discriminator . Acesul la un loc de parcare nu poate fi restrictionat prin nici o decizie . O astfel de hotarare atacata in istanta cade din prima . Poti scoate locuri de parcare tip abonament dar la licitatie cine da mai mult inchiriaza locul . Minim 200 de lei pe luna daca vrei loc rezervat . Sa vad daca ii tine pe cei cu 3 masini in familie sa inchirieze 3 locuri

    Reply
    • eded says:
      June 21, 2021 at 5:06 pm

      hai sa mori tu … dar sa platesti impozit pe masina nu e discriminator? sa avem toti de toate mokka…

      Reply
  19. Lucian says:
    June 20, 2021 at 7:48 pm

    Robua a avut o idee geniala sa faca locuri de parcare in cartiere …a darmat garajele alea urate si darapanate unde unii tineau muraturile sau aveau te miri ce ateliere unde lucrau, constructii care nu mai erau de actualitate, dar neamtul falos cum este nu mai continua cu ideea altuia sa faca locuri de parcare tot ce este a lui Robu facut este rau …

    Reply
  20. parinte says:
    June 20, 2021 at 7:59 pm

    Foooarte buna ideea.. o sustin! corect – am apartament/platesc impozit..am masina/ platesc impozit dar nu am garaj.. sunt total deacord sa platesc un loc de parcare dar sa fiu sigur ca la ora 23..este liber si pot parca. Muuuulte masini cu alte numere stau cu zilele.. Mai sunt zone unde Romii/ samsarii parcheaza masini neinmatriculate.. cate 4/5 = fara numar.
    Dar nu stiu cum vor rezolva situatia cand masina parcheaza si nu o ridica nimeni de pe acel loc cu luniile..

    Reply
  21. Avion cu motor... Doar Planuri mărețe, NIMIC ptr PREZENT says:
    June 20, 2021 at 8:48 pm

    Fritz e dovada vie, ca DEGEABA ESTI BINE INTENȚIONAT… Fără pricepere și experienta, TOT ZERO ESTI!

    Reply
    • Bunica says:
      June 21, 2021 at 4:03 pm

      Nu e bine intentionat.FAce doar un joc de imagine cu o idee de a lui Robu.

      Reply
  22. Ovidiu Potra says:
    June 20, 2021 at 9:12 pm

    Parcarile au fost facute cu banii cetatenilor prin urmare trebuie sa fie gratuite pentru toti

    Reply
    • ion says:
      June 22, 2021 at 11:21 am

      ba baiatule, dar tare insistent esti. cu aia 200 lei/an de impozit care ii platesti crezi ca e suficient sa ai loc de parcare unde vrei in oras?

      Reply
  23. xyz says:
    June 20, 2021 at 9:17 pm

    Facute locuri de parcare, asta e solutia. Dar Frizache nu pare in stare sa “construiasca” NIMIC, doar sa carpeasca pe buzunarul timisoreanului. Sa nu uitam ca Fritz nu este timisorean. nu-l leaga nimic de acest oras, ptr el este doar locul unde se poate afirma. Clujul isi face metrou si spital regional cu bani UE, Timisoara oras la fel de mare si potent financiar de ce se scalda in neputinta USR-isto fritzista?!

    Reply
  24. Bogdan says:
    June 20, 2021 at 9:24 pm

    Atat timp cat parcarile sunt ocupate cu masini cu numar de TM pe care creste iarba dar si cu proprietari care nu stiu cate masini mai au ,nu rezolvati nimic.Se vor aglomera astia care vin in TM din alte parti la ghiseele primariei si se vor muta legal in TM,apoi ce faceti? Credeti ca ati rezolvat problema? Credeti ca le vor lasa acasa in MH,CS sau HD?
    Locurile tot alea sunt,nu se inmultesc.Nu vedeti ca orasul este sufocat deja?

    Reply
    • Bunica says:
      June 21, 2021 at 4:04 pm

      E sufocat.De voi.

      Reply
    • ion says:
      June 22, 2021 at 11:23 am

      nu rezolva problema, dar macar stiu cate masini sunt in oras si cat e mare deficitul de locuri.

      Reply
  25. Clau says:
    June 20, 2021 at 10:11 pm

    BRAVO!

    Reply
  26. Andrei says:
    June 20, 2021 at 10:21 pm

    In sfarsit ceva solutii pentru viitor. Parcarci amenajate si taxate. Nici loc de veci nu ai gratis, nu vad de ce ai avea loc de parcare. Mai ales ca multi au 2-3-4 masini, ok, sa plateasca 2-3-4 locuri si e ok.

    Reply
  27. Petru says:
    June 20, 2021 at 10:28 pm

    Franța ?

    Reply
  28. Bogdan says:
    June 20, 2021 at 10:42 pm

    Ce senin a mai trecut peste catastrofa de la Colterm, nici usturoi n-a mâncat nici gura nu-i miroase… Mă gândesc că e în căutare de biștari să-și acopere propria neputință

    Reply
  29. Radu says:
    June 21, 2021 at 12:56 am

    Eu sunt timisorean de 4 generatii, dar mi se pare o prostie imensa sa faci diferente d-astea cu numarul de inmatriculare. La firma am 3 masini pe leasing, conduse de colegi timisoreni, masinile au numar de IF. Ce fac, nu pot parca? Prostie! Argumentul cu impozitul platit pe masina in Timisoara e pueril: pe TimPark platesc de 3 ori mai mult decat e impozitul pe masina (impozit pe care il platesc la Timisoara chiar daca masina e inmatriculata pe IF!), iar la unele masini impozitul poate fi si de 5 ori mai mic decat TimPark. Terminati cu prostiile electorale de TimPark pentru locatari si puneti parcare TimPark peste tot, iar pretul sa fie acelasi (pe zone, evident) chiar daca ai sau nu domiciliu acolo, chiar daca ai TM, CS, HD, AR sau MH. Cu banii incasati pe TimPark, SDM poate lua credit pentru parcari subterane in zone centrale care sa fie platite mai scump, cu cartela, sau cu abomament, asa cum e peste tot in Europa. Daca esti un mosulica cu o Dacie din ’80 dar esti fudul si ocupi un loc de parcare pe Take Ionescu sau pe Loga, inseamna ca poti plati abonament la parcare subterana 30 euro pe luna sau la TimPark pe strada, 10 euro pe luna. Sau, daca nu poti plati, vinde-ti masina veche si mergi cu mijloacele de transport sau vinde-ti apartamentul de 100,000 euro, ia-ti unul de 60,000 mai la periferie si poti pastra si Dacia. Daca nu intelegem ca parcarea in centru trebuie sa fie cam 1 euro pe ora sau cam 30-40 euro pe luna pentru toata lumea, infiferent de domiciliu, noi in curand nu vom mai avea unde parca in centru si o sa moara business-uri din cauza asta.

    Reply
    • Ovidiu Potra says:
      June 21, 2021 at 12:17 pm

      Asa e, totul cat mai simplu, gratuit pentru toata lumea in limita locurilor disponibile, pentru ca au fost facute din banii nostri ai tuturor, nu a venit nici un primar cu bani de acasa si a facut parcari, parcarile au fost facute din banii nostri ai tuturor prin urmare parchez unde doresc fara sa mai platesc altceva in plus

      Reply
      • Cristi says:
        June 21, 2021 at 7:23 pm

        Potra…..de unde esti ? Vrei totul gratis. Sa stii ca,nici nevasta ta,nu se culca cu tine, daca duci salariul la alta femeie. Asa ca nici p…a sotiei tale,nu e gratis :))

        Reply
        • Ovidiu Potra says:
          June 21, 2021 at 9:35 pm

          🙂 Daca dragoste nu e nimic nu e, tine minte chestia asta Cristi si repet-noi am platit deja parcarile, e dubla impozitare,platesc acelasi lucru de 2 ori, nu s-au folosit fonduri europene, nu s-au folosit imprumuturi de la banci, din impozitul meu si al celorlalti simpli cetateni, firme, afaceri etc sau facut parcarile, chiar si din banii turistilor care au trecut prin oras prin urmare de aceea nu mai trebuie taxat nimeni pentru locul de parcare

          Reply
    • Bunica says:
      June 21, 2021 at 4:06 pm

      E o constanta ca toate viniturile pozeaza in bastinasi.

      Reply
  30. Pygmalion says:
    June 21, 2021 at 1:33 am

    DAAAAAAAA! PERFECT! NE AU PARAZITAT ȘI INTOXICAT ORAȘUL!

    Reply
  31. Alin says:
    June 21, 2021 at 1:43 am

    Totul este normal să fii taxat, atâta timp cât există locuri de parcare special amenajate și supravegheate (video) în care autovehiculul tău să fie în deplină siguranță.
    Nu cred că este important din ce fel de regiune provii atâta timp cât oricum cotizezi prin fiecare plată făcută. Deci nu doar Timișoarenii contribuie, toți o fac într-un fel sau altul!
    În momentul de față mă și vă întreb câți dintre voi ați fost nevoiți să spălați autovehiculul aproape zilnic, datorită parcărilor din pământ în care atunci când plouă nu mai ai loc de noroi și bălți?
    Câți dintre voi v-ati găsit mașina zgariată sau lovită în parcare și ați reparat dauna din banii proprii pentru că autorii faptelor au fost și sunt de negăsit?
    Câte plângeri ați depus la politie din aceste motive și din lipsă de probe ați auzit aceeași placă stricată, cu speram să se rezolve ceva, iar pana la urmă v-ați pierdut speranța?
    Câți dintre voi v-ati găsit mașina vandalizată și cu bunurile furate sau cu elemente lemente lipsă sau fără catalizatoare?
    Poate vă numărți printre puținii norocoși și ați scăpat dar problema să știți că persistă( în caz în care nu credeți vă rog a verifica infoTm pentru a vă lămuri). Problema cea mare nu este ca x și y sunt din z oraș, problema este ca nu se ia nicio măsură pentru ca posesorii de autovehicule să parcheze intr-o parcare cu toate condițiile de siguranță pentru ca și cetățeanul care tocmai si-a parcat autovehiculul să poată merge liniștit acasă, asta nu se face dar se vrea a fi plătite locurile deja existente care se află intr-o stare deplorabilă!
    Cu tot dragul voi plăti doar în momentul când va începe să mi se și ofere, nu doar să se impună!
    Cu tot respectul către domnul primar rog dânsul a lua la pas Timișoara pentru inspecție după care îi ofer dreptul de a face comentarii aberante despre situația de față.
    P.s. Nu toți oamenii sunt ușor influențabili(proști).

    Reply
    • Bunica says:
      June 21, 2021 at 4:08 pm

      Bai asta…neinfluentabilul.Ia zi cu ce contribui tu la infrastructura Timisoarei cand platest impozit pe troaca in Strehaia?
      Hai cu nu pricep.Ajuta-ma.
      Cat despre faptul ca TU vinitura ,,oferi dreptul,,primarului Timsoarei de a vorbi….no comment…Aroganta si imbecilitate sudista./

      Reply
      • strabunicu says:
        June 21, 2021 at 9:37 pm

        Tu ai cea mai vaga idee despre ce e ala un impozit, cand au aparut, cum s-au diversificat de a lungul timpului? crezi ca impozitul de 100 RON pe masina e pentru infrastructura? Ai idee cat ajunge la impozitul local din venitul fie el si ca salariu minim intr un an? Bunica,ai internet, mai si citeste in pauzele de tastat comentarii pe tion. Si vezi ca fara “vinituri” nici investitorii nu mai vin. Asta cu taxe peste taxe ca sa facem aia si ailalta din ele e pentru aia cu iq in jur de 90.fa-ti un test.

        Reply
  32. Daniel says:
    June 21, 2021 at 7:57 am

    Bravo,tu ai prins nuanta ! Daca si altii ar prinde-o…
    De fapt,veti pati de va va lua dracu si nu-l va interesa pe Fritz daca aveti locuri de parcare sau nu ci,doar sa mulga mai multi bani de pe voi.In Resita,parcarea de domiciliu costa anual 150 delei iar la licitatia pt.locurile ” ramase libere”din diverse motive s-a ajuns la si la suma de 4.000 lei anual/loc de parcare (ati citit bine,patru mii de lei ).

    Reply
  33. Laura says:
    June 21, 2021 at 8:49 am

    Daca nu ati putut tacea acum….fiecare loc de parcare va fi introdus in sistemul de plata Timpark no amu….platiti

    Reply
    • Ovidiu Potra says:
      June 21, 2021 at 7:31 pm

      🙂

      Reply
  34. Pygmalion says:
    June 21, 2021 at 9:15 am

    Foarte bine. Era cazul. NE AU INTOXICAT ORAȘUL!

    Reply
  35. marius says:
    June 21, 2021 at 9:20 am

    Adica nu se construieste nimic, doar se va plati aglomeratia.
    Pai daca locurile nu sunt numerotate si inchiriate nominal care e chestia? Cei corecti vor plati doar pentru a avea dreptul sa parcheze legal, asta in caz ca vor gasi loc. Iar cei ce par exclusi vor fi de fapt favorizati, caci vor spune “eu as plati, dar nu pot”.
    O prosteala USR-ista. Astia mint asa cum respira. Vor doar bani fara sa faca nimic. Pana acum au oferit doar vorbe si s-au infipt la ciolan. Si asta vad ca fac in continuare.
    Din nou primaria va pierde procese pe banda rulanta. Cum sa limitezi accesul unui roman in spatiul public din Romania? O prostie la care doar prostii frustrati pun botul. Solutia este complexa si presupune mai multe aspecte:
    1 (si cel mai important) Construirea de parcari publice cu taxa, de mari dimensiuni si accesibile oricui. Acolo trebuie facute abonamente si vandute locuri, astfel incat sa fie sustenabile.
    2 Aplicarea stricta si constanta a legii. Masinile de firma sunt LEGAL OBLIGATE sa inopteze la locul declarat ca si garaj (care sigur nu este pe strada, acasa la sofer).
    3 Interzicerea inoptarii autoutilitarelor in zonele rezidentiale (nu doar pentru ca ocupa locurile de parcare, ci si pentru discomfortul creat la ore matinale ori seara tarziu).
    4 Ridicarea masinilor neinmatriculate ori cu numere ce nu mai sunt valabile (straine) ce stau oferite spre vanzare cu lunile. Exista cazuri cu indivizi ce se ocupa cu comercializare masinilor vechi ce ocupa cu nesimtire o multime de locuri, sau au cate doua-trei trailere (remorci) de mari dimensiuni (pentru transportul masinilor) cu care ocupa locul.
    De asemenea si a celor abandonate.
    5 Aplicare legii in ceeace priveste schimbarea buletinelor si inmatricularea masinii.
    6 Cresterea progresiva a taxelor (impozit, inmatriculare, etc) pentru cei ce au mai mult de o masina de persoana, in cazul in care nu sunt proprietari a unui teren pe care sa la tina (curte, garaj).
    In general nu este nevoie de legiferare ci doar de aplicarea legii.
    Si sa nu uitati un lucru: nimic nu este gratis pe lumea asta! Doar pot plati unii si beneficia altii.
    Orice loc oferit gratuit a fost si este platit de altcineva. Nimeni nu amenajeaza locuri gratis. Nimeni nu le intretine gratis.

    Reply
  36. Marcel Anton says:
    June 21, 2021 at 9:50 am

    Asa si trebuie cu taxa, locurile de parcare pentru riverani sunt pentru riverani!

    Reply
    • riveranu_de_la_rau says:
      June 21, 2021 at 9:43 pm

      Ce e ala riveran in capul tau? Tu crezi ca cei care parcheaza prin cartiere, locuiesc altundeva?

      Reply
  37. gabriela borcsi says:
    June 21, 2021 at 10:12 am

    O idee buna, dar trebuie mers putin mai departe pt emigrantii din restul tarii care se stabilesc aici pt a stopa suprapopularea orasului ar trebui sa nu li se mai dea buletine de Timisoara sa isi caute loc in tara sau in strainatate unde sa se mute aici sa cam ajuns la limita maxima

    Reply
  38. Timistu says:
    June 21, 2021 at 10:13 am

    Doamne ajuta!
    Poate asa mecanicii de garaj si alte lichene nu-si mai lasa cotetele cu lunile prin parcari.

    Reply
  39. Mihaiu says:
    June 21, 2021 at 10:20 am

    Problema este un pic mai complicata.
    Uitati-va cum e prin alte orase, nu neparat din Romania, ci din Germania, Austria. Cum e acolo?
    Este diferenta intre parcarile din “centru istoric” sau de pe marile magistrale din oras, si locurile de parcare dintre blocuri, unde aceste locuri se gasesc pe terenul blocului care este privat , deci nu “al statului”.
    La blocurile noi, sunt parcari, dar aceste parcari sunt ale celor de locuiesc acolo, ori proprietate personala, ori inchiriate .
    Pentru “vizitatori” ramana numai parcare pe strada, acolo unde voie.
    Prin centrul orasului, Centrele istorice si pe marile magistrale , acolo ori sunt locuri unde bagi banul si scoti biletul de parcare. Ceva gen TimParc. Modalitati de incasare sunt cu nemiluita. Ori sunt parcari supraetajate, dar si acolo, se ridica bariera num,ai dupa ce ai platit. Mai este si varianta cu parcari pentru riverani, dar si aceste abonamente nu sunt gratuis, ci cu plat. Am mai vazut si parcare de-a lungul drumului dar ziua cu bani si noaptea ori e pentru riverani cu plata, ori e gratis de la 8 seara la 6 dimineata, acolo unde se poate.
    De pomana sunt locuri de parcare ori la marginea oraselor, ori cu plata.
    Insa in alte tari se si verifica daca se respecta. Nu ma cert eu cu samsarii ca mi-au ocupat locuzl meu de parcare si daca sun la Politie , aia ridica din umeri!
    In Germania primesti tidula cu amenda imediat. Nu dureaza mult pana “te prinde” ca parchezi la negrru, Si daca sun la Politie in Germania ca cineva mi-a ocupat locul de parcare, apare Politia si “vinovatul” plateste si amenda si daca face galagie cu politistii chiar mai mult.
    Degeaba faceti regulamente ca olteanul nu ae voie sa parcheze dar nici nu il obliga cineva sau ceva sa imi faca mie loc pe locul meu de parcare.
    Incercati sa parcati in Viena sau München sau Salzburg acolo unde vi se pare ca sta bine masina voastra, asa pe negru, si mai vorbim noi ce ati patit si cat ati patimit.

    Reply
  40. Bog says:
    June 21, 2021 at 10:36 am

    Doamne ajută, de abia aștept aceasta măsură, pentru ca nu se mai poate eu când vin de la lucru la ora 17 nu am loc de parcare, menționez ca locuiesc în Zona Dacia, pe Brândușei mai exact iar aici este aceeași problemă cu cei din CS, DJ, OT, HD, MH, sunt pline parcările de ei și plus de asta mai sunt și cei care locuiesc pe calea Torontalului dar le parchează tot pe Brândușei deoarece pe Calea Torontalului este Timpark și nu au bani de abonamente. Eu as fi de acord sa plătesc și 200 lei lunar pentru a avea un loc de parcare la adresa de reședință și asta pe lângă impozitul de mașină și apartament. BRAVO DOMNULE PRIMAR.

    Reply
    • leonte says:
      June 21, 2021 at 9:54 pm

      Parcheaza tu la Timpark daca zici ca e ok. Sau sa se faca Timpark pe Brandusei la “tine” si sa nu mai fie pe Torontalului, iar tu sa fii obligat sa parchezi doar la “tine”. Bogatule care ti permiti tu 200 lei lunar, esti sarac la suflet, ca de minte nu ma pronunt, am asa o impresie vaga ca n-ai intelege.

      Reply
  41. inca_o_data says:
    June 21, 2021 at 10:36 am

    Fritz, fa parcari fritz, aia e solutia. Si de alea Park and Ride fritz, ca “afara”. Si transport in comun decent, ca afara. Si aduna rablele de pe strazi, e una cu instiintare lipita din martie langa biserica din Soarelui, s-a sters textul de pe hartie. Si taxe progresive pe numarul de masini la un apartament.
    Altfel e doar populism ieftin, cand n-o sa mai fie locuri de parcare pentru cei cu buletin de Timisoara ce o sa mai faci, o sa cresti pretul pana cand masina va fi doar pentru cei mai bogati? O sa scoti la licitatie locurile de parcare? Te doare pe tine fix in bicicleta.
    Sa iei bani si sa profiti de curentul “multicultural” (ha ha)
    banateni vs “vinituri” intretinut de idiotii dinaintea ta e simplu, fa si tu ceva mai destept. Iar daca vrei independenta financiara si republica Banat, vezi ca si Robu o avut o surpriza pe tema asta. Plus ca banii de la guvern dupa care te tot duci la Bucuresti, par buni. Ca sa nu mai zic ca fara “vinituri” cam greu sa mai atragi tu investitii la timisoara, unde somajul tinde la zero.
    Asa ca Fritz, ia arata-ne niste parcari supraetajate ca la jermanica, sau daca esti asa de tare, unele subterane cu parc deasupra. Va cacaiti sa faceti 1 bucata parcare in Bucovina, si va trageti pe fese ca nu’s ce harti are Coltermu. Pai Fritz tata, Coltermu asta nu tine de primarie? Sa va puneti gasca la conducere stiti,  dar n ati fost in stare sa achizitionati niste certificate verzi, da’poi sa faceti ordine acolo.
    Sau tu fritzulica poti numa gargara si taxe?

    Reply
    • Mihaiu says:
      June 21, 2021 at 11:28 am

      Toti visati aici ca in Jermanika sunt parcari berechet unde fiecare prost isi “trage” un loc de parcare cumvrea si cat vrea si cand vrea, Parcarile in Jermanika nu sunt di pomana, si parcarea aia este cu plata. Daca ai tu cam 8 Euroi pe zi sa platesti parcarea pentru masina ta este OK. Plus ca pana ajungi la parcare mai mergi ceva pe jos, .
      La blocurile cu parcari subterane. Da, se fac parcari subterane la blocuri, Dar! Blocurile alea nu le face Tovarasul Fritz cu bani de la Primarie si nici alt primar din Jermanika nu face blocuri, asa de la el putere,
      Blocurile le face un Investitor si nu le face ca orice Mucea sa parcheze acolo ca e baiat frumos.Locvurile alea de parcare in subteran sunt de vanzare si daca ai bani il cumperi si daca nu ai bani iti tii harbul unde crezi tu de cuvinta,
      Un loc la subteran nu este pi dijaba, ci daca ai ca. 20 k Euroi ai un loc al tau. Si lunar ai cheltuieli de intretinere acolo, ca. 20 Euroi pe luna.
      Asa ca mai incet cu ovrigii din coada cainelui Ciobanesc german, ca daca va pune si i Timisoara sa va cumparati loc de parcare, sa vezi cati vor guitza aici ca e lipsa de democratie.
      Nu e treaba Primariei in Jermanika sa iti asigure la fiecare “vinitura” loc de parcare. Ai bani si iti permiti iti cumperi, nu ai bani, taci din gura si rabzi .
      Si daca s-ar aplica o luna in Timisoara regulile de parcare a masinilor din Jermanika, sa fii sigur ca multi ar renunta la masina si ar merge cu bitzoakla. Si orasul ar arata “zeis”, fara masini peste tot si prin toate parcurile.
      Nu e nimica gratis in Jermanika. Nu mai bateti campii cu aia au si noi nu! Aia au ca platesc. Romanii au si ei cat platesc. Doi lei pe ora, asa ca au parcari de doi lei.

      Reply
      • Inca_o_'data says:
        June 21, 2021 at 10:33 pm

        Parcari la blocuri nou construite se pot impune prin puz, pug, hcl si ce o mai fi. Nu in toata Germania e la fel. Zici ca acolo au loc de parcare numai cei “de-ai locului”? Si ca platesc toti cate 8euro pe zi? Ma faci sa rad. Revenind la subiectul principal: totusi, nu mi ai zis cum dezvolti Timisoara fara “vinituri”? As fi curios de un calcul cat contribuie “viniturile” la momentul actual la bugetul Timisoarei.Si nu mi e clar cum creste numarul de locuri de parcare cu “solutia” de a-i fortza sa si faca flotant si sa si inscrie masina pe Timisoara. Poate imi explici si mie cat ajuta aia 60-100 de RON pe an si cat pierzi ca le induci un sentiment de “tolerati” acestor “vinituri” Mai o rugaminte ca te vad ca stii multe: omenirea s-a raspandit pe glob plecand din Timisoara, ca eu am invatat ca din Africa de undeva? Deci cam toti is vinituri pe aici, dar na, acu daca nu mai e imperiul austroungar, se simt si banatenii “superiori” fata de cineva dupa ce mult timp au fost ei de mana a doua. Si ultima, ca sa nu ti cer totusi prea multe: “vinitura” e un termen folosit in mod peiorativ( ca “mucea” sigur e exprimare de neam prost)? pai asa se exprima aia civilizati, deosebiti, toleranti, multiculturali, cu toate calitatile si niciun defect? ca mie-mi suna a om mic, mic de tot.

        Reply
  42. Laura says:
    June 21, 2021 at 11:10 am

    Nu poate fece prin HCL asa ceva ….daca ar pune mana pe legislatie sa o citeasca nu ar lansa asemenea aberatii

    Reply
  43. MF2000 says:
    June 21, 2021 at 11:14 am

    Si uite asa reusiti sa nu faceti nimic un mandat intreg, bs mai mult va asigurati ca va fi ultimul al USR PLUS in Timis…
    Respect!
    Oricare dintre partide nu ar fi reusit acest lucru asa de bine ca voi singuri USR PLUS….

    Reply
  44. Nelu says:
    June 21, 2021 at 11:26 am

    O tampenie. Decizia e discriminatorie si poate fi atacata in instanta.
    pantru ca timisoreanul plateste 100 de lei impozit pe an pentru auto, iar cel venit de la Deva sau Motru nu plateste aici, sa aiba un asemenea favor mi se pare extrem de exagerat. Fiecare locuitor contribuie indirect la bugetul orasului, chiar si atunci cand bea o limonada in centru. Si cand isi alimenteaza masina aici contribuie, pentru ca din taxele alea se intorc bani in oras de la guvern.
    (sunt timisorean, nascut si crescut aici)

    Reply
    • Bunica says:
      June 21, 2021 at 4:14 pm

      Esti timisorean pe dracu.Tu nu cunosti semnificatia cuvantului discriminare. Toate viniturile tipa despre discriminare si xenofobie atunci cand trebuie sa respecte locul in care au emigrat.

      Reply
      • strabunicu says:
        June 22, 2021 at 5:41 pm

        Nici eu nu cred ca e timisorean, are prea mult bun simt si judecata. Sau o fi din ala de pe vremuri, astia de acu is mici la suflet, ciudosi, fuduli amboulea, si dau vina in orice situatie pe oricine altcineva in afara de ei insisi.

        Reply
  45. Cos_Tin says:
    June 21, 2021 at 11:56 am

    Bună soluția. Să fie implementată.

    Reply
  46. Adi says:
    June 21, 2021 at 11:58 am

    Ăștia care sunteți de acord și lăudați ideea. Ați înțeles ce vrea ? Daca baga toate locurile de parcare in sistem similar timpark, atunci o să plătiți toți, și cei care nu plătiți acum că în fața blocului nu e timpark. Și problema nu dispare oricum, că fizic nu se modifică multe probabil. Deci tot pe voi va fraieriți

    Reply
  47. roq says:
    June 21, 2021 at 7:13 pm

    La nivel de idee suna destul de bine, dar si daca va fi implementata in opinea mea nu va avea succes prea mult timp decat daca va incepe sa ploua cu amenzi. Un om face abonament in primul an, observa ca desi a platit si are loc rezervat, frecvent insa gaseste alta masina pacata acolo. Trebuie sa sune la politie, dar politia va fi solicitata cu sute de astfel de sesizari zilnic, nu va ajunge in timp util. Anul 2, prefera sa nu mai cumpere abonament si se va ajunge inapoi la situatia actuala.

    Reply
  48. Dani says:
    June 22, 2021 at 9:37 am

    Minunata idee, nemaipomenita in prostia ei.
    Daca eu stai in Aradului, dar ma duc in vizita/la lucru in alta zona din oras unde parchez, daca toate locurile sunt cu abonament?
    Minunate idee, ce va duce la micsorarea traficului auto, ca daca n-am unde parca, nu plec cu masina. Oare STP, Taxi, Uber vor face fata la noul trafic?
    Ce vor face cei din localitatile limitrofe, cei ce vin la munca?
    E vorba doar de bani, nu se fac parcari in plus, doar de vor taxe cele existente.

    Reply
  49. timisoreanu says:
    June 22, 2021 at 10:36 am

    Cat beton chel, nu pot sa cred. Mi se face rau numai cand ma gandesc ce cald o sa fie vara pe asemenea suprafete de beton chel, cine face asemenea proiecte fara sa prevada acoperis de vegetatie ar merita biciuit intr-o piata publica.

    Reply
    • robu says:
      June 22, 2021 at 11:32 am

      asta e robu, complet de acord, votez pentru piata traian pe scena de 70.000 euro facuta de nasleu.

      Reply
  50. Dan says:
    June 22, 2021 at 11:51 am

    Ar putea si sa nu mai dea autorizatii de constructie pentru turnuri mai mari de 4 etaje sau sa ii oblige pe dezvoltatori sa construiasca mai multe locuri pe parcare. Momentan sunt obligati sa faca doar 10% mai multe locuri decat apartamente si pe langa familiile cu mai multe masini nici nu isi cumpara toti locatarii loc de parcare si stau goale si parcheaza in alte parti.
    Asta cu abonamentul va incuraja lumea sa treaca masina pe Timis, vor plati taxe aici, tot nu vor fi locuri de parcare si banii adusi in plus sigur nu vor fi folositi pentru amenajarea de parcari noi. In multe zone pur si simplu nu ai unde sa mai faci parcari. E gandit prost orasul, prea inghesuit, si asa se merge in continuare, se inghesuie toti dezvoltatorii sa faca in inima orasului sa se imbogateasca rapid si nu se extinde destul in exterior.

    Reply
  51. jimmy says:
    June 27, 2021 at 10:04 am

    o mare tampenie
    cine vrea masina sa-si cumpere garaj sau sa plateasca parcare.
    Nu-ti permiti in Timisoara sau in general la oras, poti pleca inapoi la sat

    A trai in Timisoara NU E UN DREPT. Trebuie sa iti PERMITI.

    Acestea fiind zise, jos cu garajele improvizate si facute parcari ca lumea, se va scoate de 10 ori orice investitie.

    Reply
  52. Cele mai citite știri

    1
    Pace în Orientul Mijlociu, între Israel și Hamas
    2
    Visit Timiș reprezintă Banatul la târgul internațional de turism de la Rimini
    3
    Bombe din al Doilea Război Mondial descoperite în apropierea unei stații de autobuz
    4
    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    5
    Focar de pestă porcină africană la Tomnatic
    6
    A început sezonul gripal. Medicii spun că vaccinarea este cea mai bună armă de apărare
    7
    Festivalul TAIFAS revine la Timișoara cu retrospectiva Radu Jude și premiere din cinematografia balcanică
    8
    Vărșăndan vs. Bolojan: Guvernul blochează cultura. Protest al Teatrului German din Timișoara împotriva OUG 52/2025
    9
    „Sub Vălul Siguranței”, instalație realizată de un artist macedonean alături de copii refugiați din Timișoara
    10
    Maria Corina Machado a câștigat Premiul Nobel pentru Pace, premiu râvnit de președintele american Trump

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER

    Sănătate

    FOTO. Modernizări importante la Secția de Chirurgie Generală a Spitalului Municipal Timișoara

    Sănătate

    Sfaturi online care pot face rău. Ce trebuie să știe părinții despre alergii și astm

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?

    Ştiri din Timiș

    Atelier caritabil pentru sprijinirea Ioanei Piroska în lupta cu cancerul, la Timișoara

    Eveniment

    Accident cu două persoane rănite în localitatea Bethausen

    Sănătate

    Ecografia aparatului urinar, metoda rapidă și neinvazivă de depistare a afecțiunilor renale

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici