tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Critici aduse pentru regenerarea zonei Mocioni: „fără habar de tradițiile și obiceiurile locale și de locurile de parcare”

Critici aduse pentru regenerarea zonei Mocioni: „fără habar de tradițiile și obiceiurile locale și de locurile de parcare”

De Cristian Mîrț
la 14 October 2024 17:03 Reactualizat la: 14 October 2024 17:13
30 Comentarii

Critici aduse pentru regenerarea zonei Mocioni: „fără habar de tradițiile și obiceiurile locale și de locurile de parcare”

foto: arhivă
14 October 2024 17:03 Reactualizat la: 14 October 2024 17:13
Primarul Dominic Fritz a anunțat, recent, că proiectul regenerării urbane a zonei Mocioni/Sinaia merge mai departe, fiind primind ultimul aviz și urmând aprobarea întregii documentații în consiliul local. Nu toate lumea, însă, este mulțumită de felul în care este propusă modernizarea zonei.
Scris de Cristian Mîrț - Primarul Dominic Fritz a anunțat, recent, că proiectul regenerării urbane a zonei Mocioni/Sinaia merge mai departe, fiind primind ultimul aviz și urmând aprobarea întregii documentații în consiliul local. Nu toate lumea, însă, este mulțumită de felul în care este propusă modernizarea zonei.

Trimite articolul

X

Primăria Timișoara a organizat mai multe întâlniri cu locuitorii din zona Pieței Mocioni pentru a prezenta proiectul de regenerare urbană a acesteia. Nu toți s-au arătat prea încântați de intențiile municipalității și ale proiectantului. Unul dintre aceștia a fost și revoluționarul Corneliu Vaida, care s-a implicat de-a lungul timpului în mai multe inițiative ale comunității.

Deși modificată pe alocuri după întâlnirile cu cetățenii, acum când este aproape de aprobare, documentația este din nou criticată de Vaida. La fel și ideea „Magistralei Verzi”, proiect care va fi corelat cu regenerarea urbană. Revoluționarul revine cu constatările și observațiile făcute și anterior.

„Am participat si eu, alături de alți zeci locuitori ai zonei la prima întâlnire, unde am constatat că proiectantul nu era din Timișoara şi habar nu avea nici de tradițiile şi obiceiurile locale, nici de date esențiale, precum media de vârstă a riveranilor sau de necesitățile acestora!

O primă observație a fost faptul că desființarea sensului giratoriu din piața Mocioni /Küttl obliga pe cei care vin cu autoturismele dinspre centrul orașului şi vor sa ajungă la biserica din Küttl trebuie să meargă taman până la sensul giratoriu Bd. 16 Decembrie 1989 – bd. Iuliu Maniu – Calea Sagului! Pe bune!

O a doua observație nu mai puțin importantă e că datorită «magistralei verzi», se vor desființa TOATE parcările de pe bd. 16 Decembrie – fără a se creea noi locuri de parcare în imediata proximitate”, a scris luni acesta într-o postare pe rețelele de socializare.

Vaida mai amintește că la prima dezbatere, o persoană importantă din administrație – „nu spun (deocamdată!) cine” – a vorbit despre parcările de pe splaiul Tudor Vladimirescu ca alternativă pentru cele desființate – ceea ce însă ar fi însemnat și „cam un kilometru” de mers pe jos, lucru cu atât mai greu pentru pensionari – și circulația prin jurul Colegiului Național Bănățean.

„Deci, dacă administrația asta locală e în slujba cetățenilor, eu am pretenția să ne ușureze viața – nu să ne-o îngreuneze! Va urma”, concluzionează Vaida.

Documentația, aproape de aprobare

Vă amintim prima dezbatere pe tema regenerării urbane a zonei Mocioni s-a desfășurat în iunie 2023. Atunci, pe lângă criticile lui Corneliu Vaida au fost adresate și altele. Majoritatea, legate de circulația rutieră și locurile de parcare prevăzute în noua viziune asupra pieței și zonei din jur. Au fost și opinii pozitive, dar per total, participanții au fost mai degrabă nemulțumiți.

Se organizase, pe finalul aceleiași luni și o a doua întâlnire cu locuitorii din zonă. De altfel, sugestii au putut fi făcute și pe platforma online a primăriei.

Vă amintim, contractul pentru documentația tehnică și de proiectare a fost semnat în decembrie 2022 cu firma Total Business Land SRL din Alba Iulia, singura care se înscrisese la licitație. Valoarea era de 981.052 de lei (puțin sub 200.000 de euro), cu TVA, iar durata, de 48 de luni, în acest termen fiind inclusă și asistența tehnică pe parcursul execuției.

Proiectul de modernizare vizează zona din jurul Pieței Alexandru Mocioni, Parcul Doja și Podul Maria. Scopul final este „creșterea atractivității și calității vieții în Iosefin”. Această investiție va fi corelată și cu investițiile de la pasajul și podul de la Solventul, dar și cu eventuala Magistrală Verde.

Sâmbătă, 12 octombrie, primarul Dominic Fritz a anunțat că a fost primti și ultimul aviz necesar, cel de mediu, iar acum documentația mai are nevoie doar de aprobare în Consiliul Local Timișoara.

Trimite articolul

X
Taguri:
corneliu vaida ,
Piata Mocioni ,
regenerare urbana
30 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Cetatean says:
    October 14, 2024 at 5:35 pm

    Voi ati observat ca a venit Fritz (non-Timisoarean) si desfiinteaza cam tot ce definea Timisoara?

    Nu zic ca Piata 700 era mandria orasului, nici ca masinile sunt un dat de la Dumnezeu sau sunt un simbol al nostru sau ne definesc in vreun fel, dar asa le stie el pe toate si toti trebuie sa joace cum ne canta…

    Clar uita ca e in slujba cetateanului, ca mai intai sunt orasenii, apoi e orasul. Oras care e al nostru, nu al lui.

    Acum mai multe nu zic, dar va urma.

    Reply
    • dkfkgkg says:
      October 14, 2024 at 5:49 pm

      frigz n-a venit, a fost trimis, e o diferenta🤪

      Reply
    • bubutim says:
      October 14, 2024 at 6:42 pm

      bine spus ,a demolat piata Aurora monument patrimoniu UNESCO.
      A demolat piata 700 .
      A demolat garajele und ese intilneau vecini la o bere si unde mai repara Dorel cite ceva in cartier.
      Chiar ne batem joc ?

      Reply
    • afilon says:
      October 14, 2024 at 7:51 pm

      Am observat.

      Am mai observat ca au fost si altii, timisoreni sau nu, colegi de banca cu Nicu Covaci sau nu, care au desfiintat ce era “timisorean”.

      Citi mai tin minte ca de la Maniu pina la Preyer era parc, cu arbori inalti cit casele? Pe ala cine l-a ras, ce nume purta?

      Casele vagon din piata Histria, din Lunei, alta zona verde disparuta, cine a emis aprobarile?

      Casa prietenei mele din copilarie de pe Vasile Adamachi 3, cine a demolat-o si ce a trebuit sa faca pentru a primi permisiunea de a-si ridica vila cubista actuala?

      Hardughia lui Nicu Bitea de pe Memorandului, in plin “Ansamblul urban I”, zona protejata, cod LMI TM-II-a-B-06099, cine i-a dat autorizatiile de demolare, de constructie cind teoretic nu poti sa-ti schimbi nici caloriferele din casa fara avizul Ministerului Culturii? Ha?

      Etc…

      Procesul de regatenizare al Timisorii nu a inceput o data cu Fritz. As zice ca a inceput chiar de la 1918 iar azi se apropie de sfirsit: o Strehaie cu juma’ de milion de locuitori.

      Reply
    • marius says:
      October 14, 2024 at 7:55 pm

      Absolut adevarat. Incearca sa ne impuna fetisurile lui cu trotinete, biciclete si banci pe strada si ura impotriva masinilor, de parca am fi pensionari in parc la Buzias, la tratament.

      Reply
  2. cetatean says:
    October 14, 2024 at 6:49 pm

    Auzi frate ce tampenie. Nu a tinut seama de varsta celor din cartier. Ca pentru batrani si lenesi faci ceva de viitor. Sa nu stea in centru daca nu vor sa mearga pe jos.

    Reply
    • gsswh says:
      October 14, 2024 at 10:09 pm

      sau am putea interzice ceva unde stai tu; si gasim noi un motiv😂🤣😂🤪

      Reply
  3. Wanda89 says:
    October 14, 2024 at 7:10 pm

    Tradițiile și obiceiurile locale de pe vremea revoluționarului Vaida nu au cum să fie parcările și sufocarea orașului cu câte unul într-un coteț pe patru roți, în care ar încăpea măcar vreo 10 porci. Se pare că boul are certificat de la FSN, privilegiatul a ajuns boșorog cu mașină și nu mai știe să meargă pe jos sau cu tramvaiul, e sub demnitatea lui de revoluționar de căcat. Auzi, tradițiile…

    Reply
    • Corneliu Vaida says:
      October 15, 2024 at 11:49 am

      Ce frumos te exprimi, anonima mica si agresiva!
      ASTA SPUNE TOT DESPRE TINE!

      Reply
      • Manole says:
        October 15, 2024 at 3:51 pm

        Dl. Vaida, unde erati cand Robu venise cu proiectul podului peste Bega, in prelungirea pasajului Jiul, cu descarcare a traficului pe strada Miron Costin, o strada de case? Va intreb in calitate de locuitor in zona…

        Reply
  4. go_home says:
    October 14, 2024 at 7:20 pm

    Fritz, care este un diletant cazut in politichia din Romania , are ca pregatire notabila functia de secretara la un fost presedinte din Germania ( acolo unde presedintii sunt doar de forma si nu a nici o implicare, si nu a auzit nimeni de ei ), si arhitectul sef Almajan , care a lucrat pentru Tender, infractor condamnat.Voi ce credeati ca se va intampla cu acel proiect ? Ati vazut vreo propunerea facuta de Almajan care sa aiba vreo valoare ? Oamenii sunt acolo sa puna mana pe banii grei din imobiliarele din Timisoara. Proiectele cu multi bani trec prin fosta firma a lui Almajan. Vreo problema ? Nici una . Fritz are dosar penal dar tot e votat de timisoreni de parca ar fi cineva. Le puteti multumi tuturor celor care au votat aceste aberatii in functii. Distrugerea Timisoarei este cu un pas inainte. O sa muriti de foame pana veti ajunge la prima farmacie sau la primul magazin. Adio masini, o sa mergeti cu masina doar in vis ! Vrei sa fii sarac si prost ? Voteaza in continuare USR. Timisoara e vaca de mult a USR, care trage bani multi.

    Reply
    • Xxx says:
      October 15, 2024 at 10:59 am

      Sigur cetățene, nu clanurile rrome au pus mina pe cel puțin 150 de case din patrimoniu în colaborare cu primăriile Ciuhandru/Robu, nu, ăștia de la USR sunt de vină ca distrug orașul. Cum ar zice Valeriu Nicolae, hai s…..

      Reply
  5. . says:
    October 14, 2024 at 7:36 pm

    Întâlnirile cu timisorenii sunt de tipul “va aducem la cunoștință că….”, nu discuții constructive din care sa rezulte oameni mulțumiți. Doar viitoare afaceri profitabile pe strazile cu regim shared-space. Și la regenerarea din Traian e la fel. Dictatură.

    Reply
    • gsswh says:
      October 14, 2024 at 10:10 pm

      pai transparenta nu e negociabila!😂🤣😂🤪 ce vrei mai mult decat sa fii informat ce ti se va impune?

      Reply
  6. ... says:
    October 14, 2024 at 9:49 pm

    Nu, modernizată ci…adusă la înfățișarea de dinainte !!! Tramvaiele lângă trotuare, parcul superb din mijloc și…(modern) o parcare subterană cât lungimea parcului !!! Nu poți combina ,,modernismul” cu arhitectura de-acolo !!!!!

    Reply
  7. Horia says:
    October 14, 2024 at 11:24 pm

    Bravo Fritz. Zi-le bine, Vaida e un pseudo timisorean. Majoritatea oltenilor din oras sunt mai timisoreni ca Vaida asta. Un xenofob batut in cap care a ramas cu mintea in anii 70

    Reply
  8. radu says:
    October 14, 2024 at 11:27 pm

    Daca Vaida vrea proiectant din TM, de ce nu s-a aruncat el la licitate acum 2 ani. Sau e pus cumva de prietenasii lui de la pnl sa puna bete in roate?

    Reply
    • xsculescu says:
      October 15, 2024 at 10:04 am

      pentru simplu fapt că a fost atribuire directă…

      Reply
      • antiProstie says:
        October 15, 2024 at 11:48 am

        Pentru simplul fapt că mințiți, deoarece a fost LI-CI-TA-TIE cum ii place să scrie domnul Robu.

        Reply
  9. zbsnsnsn says:
    October 15, 2024 at 9:21 am

    Sunt anti masini, dar sunt pro parcare, trebuie gasite solutii de parcare cu plata, fara, nu-mi pasa, sa construiasca o parcare in apropiere….si nu, 500m nu-i departe pt o parcare, daca esti prea lenes sa mergi 500m mori! Solutia parcarile pe splai ii inexistenta, splaiul deja ii plin de masini, fiind o zona istorica merita cat mai mult spatiu verde si pietonal

    Reply
  10. michael says:
    October 15, 2024 at 9:39 am

    “Nu toate lumea, însă, este mulțumită de felul în care este propusă modernizarea zonei.” – cand ati vazut ultima oara sa fie toata lumea multumita de ceva, oricare ar fi acel ceva? 🙂

    Reply
  11. Mihai says:
    October 15, 2024 at 10:15 am

    Proiectul este o aberatie progresista care nu are alt merit decat acela de a se alinia la directivele ideologice ale Agendei 2030.
    Tehnic vorbind, dupa ce orasul va fi paralizat multi ani de cosntructia acestei aberatii, la final traficul va fi sufocat definitiv.
    “O banda de circulatie”, “semafoare” si “reducerea poluari”i – nu au ce cauta in aceiasi fraza.
    Nu ii pasa nimanui de poluare, altfel ar fi sesizat ca semaforizarea excesiva fix la asta duce.

    Transport in comun? Nu exista!
    Biciclete, trotinete!? Nu se pot folosi tot anul, nu le poate folosi toata lumea! Numai rezistii pot gandi altfel. Tot aud mantra “mai circulati cu bicicleta”, emisa la nesfarsit de oligofreni. Pai nu putem TOTI, MEREU!

    Circulam cu masina pentru ca este comod, pentru ca avem responsabilitati si afaceri, familii, ore fixe la care sa ajungem undeva.
    Daca am fi toti niste inutili cu gleznute epilate, am putea merge cu trotineta in timp ce nu producem altceva decat matreata.

    Reply
  12. tot_eu says:
    October 15, 2024 at 10:21 am

    fara masini in zonele istorice, copaci si multa verdeata, nu masini si betoane!

    Reply
    • dap says:
      October 15, 2024 at 11:04 am

      dap, si mai ales fara isterici care sa impuna restrictii aiurea care sa duca la ambuteiaje, viziuni eco-marxiste , si “orase de 15 minute / nu veti avea nimic si veti fi fericiti”

      Reply
      • Xxx says:
        October 15, 2024 at 7:07 pm

        Intimplator ai idee ce înseamnă conceptul “orașul de 15 min” ? Presupun ca nu, altfel nu ai fabula în halul ăsta.

        Reply
        • dap says:
          October 15, 2024 at 10:22 pm

          dap, dar neintamplator, chiar am, atat cel propus de Carlos Moreno, cat si sistematizarea comunista, ba chiar si ce au de gand ecomarxistii inteleg destul de bine si nu imi doresc. povestile astea sunt pentru naivi. sau pentru ticalosii care le planifica si ale lor portavoci. tu de care esti, naiv, ticalos, sau portavoce?

          useristule.

          Reply
  13. ArpadN says:
    October 15, 2024 at 4:18 pm

    Probabil e o noua afacere interna marca OAR. Deci bani de la timisoreni pentru arhitecti… pentru nimic.

    Reply
  14. Lorelei says:
    October 16, 2024 at 11:58 am

    Dl revoluționar face confuzia între ‘cetățean’ și automobilist. Automobilul este un obiect de folosință personală, deci, adăpostirea lui ar trebui să aibă o soluție de aceeași natură. Mai cu seamă când se invocă un punct de vedere “tradițional” și “istoric”.

    Reply
  15. Rumburak says:
    October 16, 2024 at 1:05 pm

    piata maria mocioni sinaia este zona de tranzit, nu toti doresc sa mearga pe alternativa mizerabila si aglomerata zona a garii de nord. dupa ce reusesti sa treci de gara de nord, te blochezi pe strada maniu (resita). traficul prin maria este mai placut si mai liber.

    sa vedem cum o sa circule pompierii pe o strada blocata de biciclistii useristi.

    Reply
  16. Mafiotu says:
    November 15, 2024 at 9:26 pm

    NU CRED CA SE VA FACE REGENERAREA PIETEI MOCIONI,CU VITEZA DE MELC CARE SE MIȘCĂ USR-ISTII NE PRINDE ANUL 2060🤣🤣

    Reply
  17. Cele mai citite știri

    1
    TAIFAS 2025: filme, sarmale și petreceri balcanice, la Timișoara
    2
    Criminal din Timiș, capul unei rețele de înșelăciuni prin „metoda accidentul”
    3
    Cinci stejari seculari vor fi tăiați în Parcul Poporului. Nu sunt singurele intervenții de aici
    4
    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului
    5
    PROGRAM. Festivalul SHORT revine la Timișoara. Trei zile dedicate prozei scurte, muzicii și dialogului cu autorii
    6
    Hai, veniți la Timișoara! Final frenetic al Festivalului Național Tradiții la Români, cu Liliana Laichici și Crăițele Banatului
    7
    FOTO. Horticultura a început acțiunile din Parcul Regina Maria cu toaletări și înlăturări de arbori
    8
    Accident cu mușamalizare la Deta. Un șofer a provocat un accident și a dat vina pe soție
    9
    Peste 20 de tone de textile uzate, colectate în containerele din Timișoara. Campanie și în cartiere, luna viitoare
    10
    Ziua Recoltei, sărbătorită cu bucurie de elevii de la Liceul „Nikolaus Lenau” din Timișoara

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni

    România

    Infecțiile cu VSR, în creștere odată cu sezonul rece. Peste 10.000 de internări anual în România, jumătate fiind doar bebeluși

    Cinema

    Weekend plin la Cinema Johnny: filme, spectacole și ateliere de circ pentru toate vârstele

    Ştiri din Timiș

    Colinde și tradiții de sărbători în singurul sat rotund din țară. Charlottenburg găzduiește două evenimente de Crăciun în decembrie

    Ştiri din Timiș

    Situație tensionată la Ghizela: RETIM trebuia să returneze echipamentele de tratare a levigatului, pe fondul unui conflict cu CJT

    Ştiri din Timiș

    Îndrăgitul solist bănățean Petrică Miulescu Irimică, sărbătorit la 50 de ani de carieră muzicală

    Ştiri din Timiș

    Fritz, întrebat dacă își prezintă și el diplomele: „Nu intru în această capcană”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici