tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Cât de mult au ajutat separatoarele din Cârțan circulația tramvaielor? Cifrele primăriei

Cât de mult au ajutat separatoarele din Cârțan circulația tramvaielor? Cifrele primăriei

De Cristian Mîrț
la 14 February 2025 14:25
23 Comentarii

Cât de mult au ajutat separatoarele din Cârțan circulația tramvaielor? Cifrele primăriei

foto: Facebook/Ruben Lațcău
14 February 2025 14:25
În primăvara lui 2024, Primăria Timișoara începea un proiect de reamenajare în zona Pieței Badea Cârțan, finalizat cu montarea unor separatoare pentru a crea o bandă dedicată doar tramvaielor. Măsura introdusă anul trecut, spre disperarea unor șoferi, ar fi redus cu două minute timpul care îi ia unui tramvai să traverseze porțiunea de 150 de metri, susține viceprimarul Ruben Lațcău.
Scris de Cristian Mîrț - În primăvara lui 2024, Primăria Timișoara începea un proiect de reamenajare în zona Pieței Badea Cârțan, finalizat cu montarea unor separatoare pentru a crea o bandă dedicată doar tramvaielor. Măsura introdusă anul trecut, spre disperarea unor șoferi, ar fi redus cu două minute timpul care îi ia unui tramvai să traverseze porțiunea de 150 de metri, susține viceprimarul Ruben Lațcău.

Trimite articolul

X

Potrivit viceprimarului, în martie 2024, tramvaiului îi lua, în medie, 3 minute și 35 de secunde să traverseze cei 150 de metri. Acum, ar face cu peste două minute mai puțin: 1 minut și 23 de secunde.

„Astfel de măsuri, sigur, generează nemulțumirea și supărarea șoferilor, dar pentru un transport public predictibil avem nevoie de mai multe benzi dedicate, mai multe zone de preselecție pentru transportul public și de cât mai multe zone în care mijloacele de transport în comun să aibă prioritate.

Nu putem avea un transport public performant și eficient, care să ofere un timp fezabil din punct de vedere economic (timpul costă bani pentru toată lumea) dacă nu îl vom prioritiza. Niciodată un tramvai care stă de 3-5 ori la culoarea roșie a unui semafor, blocat în trafic, nu va ajunge în următoarea stație la timp. Niciodată autobuzul 33 nu va ajunge la Catedrală înainte mașinilor, câtă vreme stă în coloană și pierde locuri la fiecare oprire în stații”, transmite viceprimarul.

foto: Facebook/Ruben Lațcău

Vă reamintim, Primăria Timișoara a început în aprilie 2024 un proces de reamenajare a zonei adiacente pieței. Prima dată, a reamenajat parcarea de pe strada laterală din spate. La final, s-a intervenit și pe partea opusă, fiind montate și separatoarele.

Mai multe reacții contra din partea șoferilor

În urma acestei măsuri, majoritatea șoferilor s-au arătat foarte nemulțumiți de măsură. Într-o postare din iulie 2024 de pe grupul Info Trafic Timișoara, de exemplu, au apărut următoarele comentarii:

„Dacă se strică vreun microbuz, camionetă, etc pe singura bandă, cum depășim?”;

„E de plâns, nu de râs…”;

„Din categoria lui Dorel… Noi muncim, noi nu gândim”;

„Aşa vă trebuie dacă l-aţi votat pe Fritz”.

Plus multe altele în care primarului și celor din comisia de circulație nu le erau adresate cuvinte tocmai prietenoase. Pe de altă parte, au fost și câțiva care au înțeles rolul separatoarelor. De exemplu:

„Foarte bine, poate asa nu mai sunt deștepți care circula pe sinele de tramvai”;

„Dacă lumea nu circula corespunzător și bloca circulația tramvaielor (…)”;

„(…) Căutați unii oricine nod în papură la orice chestie care se face pentru locuitorii umani ai orașului, nu pentru table și umbrele pe roți”;.

„Și atunci când banda era ocupată nu mai punea nimeni poză. Foarte bine au făcut. Acum transportul în comun nu trebuie să mai aștepte ca mașinile să se dea de pe linia de tramvai”.

Trimite articolul

X
Taguri:
piata badea cartan ,
separatoare trafic ,
tramvaie
23 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Bogdan says:
    February 14, 2025 at 2:40 pm

    da s-a economisit timp la tramvai. dar sa nu uitam ca tramvaiul vine acolo de 2-3 ori pe ora maxim. in total s-a economisit 6 minute pe ora. iar pe ora trec lejer peste 200 de masini, care toate au pierdut fiecare acele 2 minute.
    prtactic cu toata afacerea asta putem si zice ca am dat un gol, dar si 3 autogoluri.

    Reply
    • CetateanSuparat says:
      February 14, 2025 at 6:54 pm

      Ai uitat sa calculezi cati oameni sunt in tramvai si ca vor fi mai multi fiindca merghe mai repede si mai previzibil.

      Iar in masina in 90% din cazuri suntem singuri ca soferi. Ma includ. Mai lasa masina acasa ca nu ne-am nascut in ea.

      Reply
    • cipi says:
      February 15, 2025 at 9:38 am

      Cred ca nu a-ti folosit mijloacele de transport in comnun niciodata. Si in epocile triste se circula cu mai mult de 2-3 tramvaie pe ora. Acum cu tv 1,2 si 5 intersectia este trecuta de cca 18-20 mijloace transport pe sens, in orele de varf.
      Deci 20 x 2 min….. x 2 sensuri = 80 min.

      Reply
  2. Bibi says:
    February 14, 2025 at 2:53 pm

    Ar trebui extinsa metoda in tot orasul.

    Reply
  3. Liber-Observator says:
    February 14, 2025 at 3:31 pm

    Prea multa lume merge cu masina, zilnic sunt masina si omul, din pacate fac parte din aceasta categorie. Ce vreau sa spun e ca reteaua de tramvaie/autobuze ar trebuii extinsa spre Mosnita/Giroc/Dumbravita/Ghiroda Freiedorf refacu-ta, spre Sag un tren-tramvai ar fi perfect(mai complicat aici) si separata de cea a masinilor in tot orasul. Cred ca doua pasarele paralele cu podul ar rezolva traficul de pietoni/biciclisti iar masinile si tramvaiele ar avea cale separata pe toata suprafata podului existent. Concluzie, solutia aleasa a fost perfecta!!!

    Reply
  4. cici_mici says:
    February 14, 2025 at 3:31 pm

    trec tramvaiele dar stau masinile in coloana si polueaza, coada din Traian pana in Cartan si stau tramvaiele pe o singura banda dupa masuni din Traian pana la pod cand se separa benzile
    si care e afacerea ??? s-a mutat busonul mai la deal :))))
    o tampenie marca primaria Ruben Latcau, varzaa

    Reply
    • Mircea says:
      February 14, 2025 at 5:33 pm

      Tranvaiul nu are emisii, nu esti fortat sa mergi cu masina puti merge cu tranvaiul daca nu vrei sa poluezi.

      Reply
      • iondelaraion says:
        February 14, 2025 at 6:27 pm

        esti varza si tu
        nu ai inteles nimic
        stai jos, nota doi

        Reply
  5. Adi48 says:
    February 14, 2025 at 3:49 pm

    Bine au făcut, acum nu mai stau prosti pe avarii acolo.

    Reply
  6. sss says:
    February 14, 2025 at 4:28 pm

    toata liniile ar trebui sa fie exclusiv doar tramvaie, fara masini, iar la autoboze ar fi ideal acelasi lucru, fara masini pe linia de tramvai sau pe banda pentru autobuze. Atunci ar putea circula mai des si tramvaiele si autobuzele iar mai multi oameni ar opta pentru acest mod de transport

    Reply
  7. Radu says:
    February 14, 2025 at 4:52 pm

    Foarte bine au făcut, transportul in comun are prioritate.

    Reply
  8. A says:
    February 14, 2025 at 5:09 pm

    o solutie mai normala ar fi semafor pentru masini cand se apropie un tramvai astfel incat tramvaiul are prioritate si cand nu trece nici un tramvai, masinile pot folosi si banda de pe liniile de tramvai. astfel de solutii se intalnesc de exemplu prin Germania.

    Reply
  9. Filip says:
    February 14, 2025 at 5:42 pm

    S-au economisit 2 minute pentru porțiunea dintre pod și intersecție, dar s-au pierdut mai multe minute pe porțiunea Piata Traian- pod. Per total tramvaiul face mai mult timp între Piata Traian și intersecția Piata Badea Cartan-Simion Barnutiu

    Reply
    • ioncreanga says:
      February 14, 2025 at 6:30 pm

      corect , dar cui sa-i explici :)))))

      Reply
  10. Filip says:
    February 14, 2025 at 5:46 pm

    Multă mizerie se aduna pe și intre stalpii de separare. Revenirea lașitatea anterioara ar fi benefica pentru toată lumea, dar cine sa-si asume acest lucru?

    Reply
  11. Filip says:
    February 14, 2025 at 5:47 pm

    La situația anterioara

    Reply
  12. gion uain says:
    February 14, 2025 at 5:57 pm

    Au ajutat foarte mult, dar pe vanzatorii de separatoare. In Viena se circula cu masina si pe zona pietonala, dar, ce sa-i faci, suntem in Romania si abia invatam sa folosimn apa calda

    Reply
  13. Titi says:
    February 14, 2025 at 6:24 pm

    Problema este atunci când iese cu spatele un bade Gheorghe din parcarea de la piață, stau 10 mașini după el,și face manevra cu o viteză de 1m/minut.

    Reply
  14. Rumburak says:
    February 14, 2025 at 6:33 pm

    Daca semoafoarele erau inteligente cum se lauda si nu cu temporizari identice la ora 8 dimineata cu cea de la 3 noaptea ar fi putut sa prelungeasca verdele in fata tramvaiului pana ajunge in statie. Asa ar fi fost OK atat pentru traficul auto cat si pentru mijloacele de transport in comun.
    Dupa acelasi rationament woke doresc sa rezerve pe calea sagului o banda de circulatie autobuzelor cu o freventa de 15 minute iar traficul auto sa fie pe o banda pe sens.

    Reply
  15. ioncreanga says:
    February 14, 2025 at 7:39 pm

    nasolia este la iesirea de pe pod spre Cartan,
    pe o banda se circula si se face stanga , se sta de te pkictisesti, apoi se iese din parcarea Cartan, iar pluctiseala, apoi tramvaie, etc totul pe o banda
    si unde este fluidizarea traficului cand treci ce la doua benzi la una?
    inainte vreme , pe doua benzi, daca iesea unul din parcare aveai cum sa il ocolesti, asa stai pana face manevra, iar plictiseala in coloana
    mesetiasi la infrastructura circulatie, primaria zero barat

    Reply
  16. Foarte bine says:
    February 15, 2025 at 7:54 am

    Urmeaza toata zona Traian sa fie pietonala.
    Atunci se va reduce poluarea si timpii mersului cu tramvaiul.

    Reply
  17. Nicolae says:
    February 16, 2025 at 12:11 pm

    Se vede ce capete luminate au luat această decizie, cum poate asigura, fluent , transportul în comun când la intrare pe pod și tot ce vine dinspre Pta Traian folosesc aceiași cale rutieră !?

    Reply
  18. mircea says:
    February 17, 2025 at 9:57 pm

    Daca tramvaiul ar traversa pe sub apa,cu tot cu pasageri,doua minute ar fi vitale,intradevar..

    Reply
  19. Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Primarul Dobra a semnat contractul pentru înființarea parcului din cartierul Herendești-Bocșei. Va avea amfiteatru
    2
    Tânăr prins la aproape două săptămâni după ce a spart geamul unei mașini în Lugoj
    3
    Accident pe Calea Dorobanților din Timișoara. O femeie a ajuns la spital
    4
    VIDEO. Elevii Liceului „Nikolaus Lenau” au adus spiritul Crăciunului în centrul Timișoarei
    5
    Între structură și haos: 20 de ani din arta lui Cristian Sida, în Palatul Baroc
    6
    FOTO. Timișorenii pot vedea „Mantas”, un spectacol despre ultimele zile din viața unui regizor ucis la Mariupol
    7
    Timișoara, gazdă a Competiției Naționale de Înot Special Olympics
    8
    Sănătatea sânilor la orice vârstă. Dr. Simona Cerbu explică prevenția, autoexaminarea și rolul controalelor imagistice
    9
    Ministerul Educației schimbă regulile olimpiadelor școlare după 13 ani
    10
    Timișorenii, invitați la turul tematic „Evreii din Cetate”. O incursiune în istoria unei comunități definitorii pentru oraș

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 19 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Elevii Liceului „Nikolaus Lenau” au adus spiritul Crăciunului în centrul Timișoarei

    Ştiri din Timiș

    Ruben Lațcău: „Timișoara atrage fonduri europene record, peste 663 de milioane de lei contractați într-un singur an"

    Ştiri din Timiș

    Ilie Vlaicu, directorul Aquatim: „Timișoara este ferită de o criză a apei precum cea din Prahova, datorită investițiilor și prevenirii"

    Ştiri din Timiș

    Transparență decizională la Consiliul Județean Timiș. Cetățenii pot trimite propuneri pentru reorganizarea DGASPC

    Ştiri din Timiș

    Digitalizarea Municipiul Timișoara cu ajutorul tehnologie 5G de la Orange

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Crăciunul, un timp al comunității: bucurie dăruită copiilor din Pesac și Berliște

    Ştiri din Timiș

    Proiectul insulelor ecologice digitalizate, finalizat la Timișoara după mai multe provocări. Autoritățile se declară mulțumite

    Ştiri din Timiș

    De Sărbători, MedLife acordă 20% reducere la toate analizele medicale

    Ştiri din Timiș

    UPDATE. Dominic Fritz depune jurământul de credință pentru cetățenia română: „Trăiască România, trăiască Europa!”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici