tion.ro Web analytics

Când încep noile șantiere din Timișoara: Pasajul Solventul, Bogdăneștilor, Cetății și Stan Vidrighin

De Roxana Deaconescu

Când încep noile șantiere din Timișoara: Pasajul Solventul, Bogdăneștilor, Cetății și Stan Vidrighin

foto: facebook/ Ruben Lațcău
Reactualizat la:
Din 15 martie ar trebui să mișune muncitorii pe Calea Bogdăneștilor, probabil în iunie va fi deschis șantierul la Pasajul Solventul, iar la toamnă se va lucra pe Bd. Cetății și Calea Stan Vidrighin. Cel puțin așa spun reprezentanții Primăriei Timișoara, care ne asigură că în 2021 repornesc „dezvoltarea Timișoarei pe baze sănătoase”.
Scris de Roxana Deaconescu - Din 15 martie ar trebui să mișune muncitorii pe Calea Bogdăneștilor, probabil în iunie va fi deschis șantierul la Pasajul Solventul, iar la toamnă se va lucra pe Bd. Cetății și Calea Stan Vidrighin. Cel puțin așa spun reprezentanții Primăriei Timișoara, care ne asigură că în 2021 repornesc „dezvoltarea Timișoarei pe baze sănătoase”.

Proiectele fostei administrații ajung în sfârșit la faza de execuție. Viceprimarul Ruben Lațcău anunță deschiderea marilor șantiere noi din Timișoara. Primul este Calea Bogdăneștilor, care va începe în 15 martie. Proiectul este finanțat prin POR și presupune revenirea pe șine a tramvaiului 5.

Calea Bogdăneștilor

Contractul pentru proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost atribuit în iunie 2020. Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România a semnat cu primăria un contract de 116 milioane de lei și trebuie să termine lucrarea în 31 de luni. Aproximativ 90 de milioane de lei sunt bani europeni, prin POR, Axa prioritară 4.

Pasajul Solventul

Următorul șantier mare va fi cel de la Pasajul Solventul, despre care se discută încă de pe vremea Administrației Ciuhandu. Lațcău vorbește în acest caz despre o „deblocare”, deși se lucrează încă de anul trecut la proiectare.

„Am reușit să deblocăm relația pe Pasajul Solventul cu antreprenorii, cu cele trei companii care lucrează pe acest contract, este în acest moment în proiectare. Undeva în această vară, probabil la sfârșit de mai, început de iunie, vor începe efectiv lucrările la subpasajul Solventul”, a anunțat, miercuri, viceprimarul Ruben Lațcău.

Contractul pentru Pasajul Solventul a fost semnat tot în septembrie 2020. Asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași) primește 111,6 milioane de lei și trebuie să amenajeze pasajul în 26 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.

Tramvai spre Solventul

Tot în zonă mai este prevăzut un șantier mare, pentru viitoarea linie de tramvai care va lega Solventul de Gara de Nord. Contractul a fost semnat în octombrie, are o valoare de 44,2 milioane de lei și o durată de 22 de luni, din care patru pentru proiectul tehnic. Vor lucra acolo Sylc Con Trans și Longhersin, cu Optotel Com, Instal Group, Lile Service General Construction SRL, Madi FHVAC, Matrix Computers, Electric Rail Project și Cons Electrificarea Instal SRL.

Cât despre podul peste Bega din zonă, viceprimarul Lațcău spune că în curând urmează să fie lansată licitația pentru studiul de fezabilitate.

„Am început încă de anul trecut munca pe tema de proiectare și pe caietul de sarcini pe podul de la Solventul, unde vrem să aplicăm pe POAT (Programul Operațional Asistență Tehnică – n.r.) ca să obținem finanțare pentru proiectul tehnic. În săptămânile următoare vom da drumul licitației pentru SF pentru pod și pentru drumul peste platforma Solventul. Anul acesta vom ajunge în punctul în care vom avea documentația pentru pod finalizată și anul viitor, cel mai probabil, vor începe lucrările de execuție”, a completat edilul.

Cetății și Stan Vidrighin

Alte șantiere așteptate de timișoreni sunt Bd. Cetății și Calea Stan Vidrighin, care vor începe, conform lui Lațcău, în toamnă.

„În acest an vom începe și Cetății, cel mai probabil undeva în toamnă, și Stan Vidrighin, amândouă vor fi pe finanțare de pe POR. Sunt doar o parte dintre proiectele care încep în acest an”, completează acesta.

Municipalitatea a semnat în septembrie 2020 contractul pentru reabilitarea Bulevardului Cetății, în valoare de 83,7 milioane de lei. Acolo trebuie să lucreze asocierea Porr Construct – Porr Bau GmbH (terț) – Baicons Impex SRL – Imsat – Sanel – Swarco Traffic România – Manro SRL – SC Pesit Rom SRL (subcontractanți), timp de 36 de luni, din care șase pentru proiectare. Ordinul de începere a lucrărilor s-a dat încă din 21 septembrie.

Cât despre Calea Stan Vidrighin, aceasta va fi reabilitată de Porr Construct, care este la al patrulea mare contract cu primăria. Va lucra cu Porr Bau GmbH, CSV Infratech SRL, Swarco Traffic România, Vimato, Wiebe România, Electroechipament Industrial SRL, Sane și Longhersin. Calea Stan Vidrighin va fi modernizată pe o lungime de 1,8 km. Lucrarea nu poate depăși suma de 87,1 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 18 milioane de euro, iar șantierul ar trebui să dureze 36 de luni, din care șase pentru actualizarea proiectului.

Ruben Lațcău spune că în curând va fi prezentată „o listă exhaustivă cu toate proiectele ce le are municipalitatea, cu stadiul fiecăruia și cu ceea ce începem din acest an și vom continua din proiectele vechi sau începem proiecte noi”.

Articole pe aceeași temă:

Marile șantiere din 2021. Fritz: Vom începe pe Calea Bogdăneștilor, cu mult noroc și cu Pasajul Solventul

14 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Peter says:

    Pe Calea Bogdăneștilor, spre capăt, muncitorii au început deja să scoată șinele de tramvai, traversele, parte din stâlpi…

  2. Poli 21 says:

    Care este deosebirea intre “dezvoltarea in forta” marca orbu si promisiunile fara acoperire cu santiere ce nu au finantare ? Despre blocarea orasului in caz de incepere a acestor lucrari vad ca postacii cam tac.

  3. Cetatean says:

    Calea Stan Vidrighin reparati-o dupa ce se va fi finalizata centura de sud, altfel in cateva luni va fi praf!…cap aveti, minte ce va mai trebuie

  4. John says:

    Foarte necesar tramvai la Solventul, este un pazic acolo si nu are bicicleta saracu🤪

  5. radu says:

    Toti politicienii vin cu mesaje vom face asa si pe dincolo.
    Cand vor veni unii sa ne spuna ce au facut ?
    De promisiuni si povesti ne-am saturat

  6. Ale says:

    Fritz Deblocatorul! Recent a deblocat drumul spre Marte!

  7. Ioan says:

    Daca NU face..de ce nu face..?
    Daca face …de ce face?

    carcotasi multi pe site-ul asta….

  8. Jean says:

    Dati drumul la un pod peste Bega la capatul Bd-lui Dambovita ca mor asficsiati de la gaze de esapament cei ce alearga sau biciclesc pe malurile canalului.

  9. Cele mai noi știri

    Eveniment

    FOTO. Cameră pentru audierea copiilor amenajată de Judecătoria Timișoara și deținuții de la penitenciar

    Sănătate

    Covid-19, Timiș: trei decese și 110 cazuri noi. Scade numărul de pacienți de la ATI

    Ştiri din Timiș

    Rata de infectare cu coronavirus scade sub 4,3 la Timișoara

    Sănătate

    Coronavirus, România: peste 3.200 de noi infectări și aproape 140 de morți

    Eveniment

    Hotărârea de Guvern care a închis sălile de sport la o rată de peste 4 la mie, anulată de Curtea de Apel Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Comunicat de presă privind Măsura 2 ”Granturi pentru capital de lucru ”

    Ştiri din Timiș

    Sunteți de acord cu interdicția de hrănire a porumbeilor în Timișoara? Primăria vă cheamă la dezbatere

    Ştiri din Timiș

    Fritz și-a pus un consilier personal director la Centrul de Proiecte. Discuții finale pe regulamentul de finanțări

    România

    Vlad Voiculescu acuză: Există diferențe între datele raportate și cele reale privind decesele din cauza Covid-19

    Ştiri din Timiș

    Alin Nica militează pentru punctul de frontieră Beba Veche. Vrea să predea drumul de la Sânnicolau Mare la CNAIR

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici