tion.ro Web analytics

Începe șantierul pe Calea Bogdăneștilor... la toamnă. Trei luni pentru proiectul tehnic

De Roxana Deaconescu

Începe șantierul pe Calea Bogdăneștilor... la toamnă. Trei luni pentru proiectul tehnic

Oficialii PMT au semnat, marți, contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea Căii Bogdăneștilor. Zece firme vor fi pe șantier, care va fi deschis în cel mai bun caz în toamnă. Trei luni se va lucra la proiectul tehnic, iar tramvaiele de pe linia 5 ar trebui să revină pe traseu prin 2023.
Scris de Roxana Deaconescu - Oficialii PMT au semnat, marți, contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea Căii Bogdăneștilor. Zece firme vor fi pe șantier, care va fi deschis în cel mai bun caz în toamnă. Trei luni se va lucra la proiectul tehnic, iar tramvaiele de pe linia 5 ar trebui să revină pe traseu prin 2023.

Reprezentanții Primăriei Timișoara au semnat, marți, 9 iunie, contractul de execuție pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe traseul 5, Calea Bogdăneștilor, cu asocierea formată din liderul Sylc Con Trans din Arad și Longhersin SRL din Timișoara.

Cele două societăți au mers la licitație cu alte opt firme, toate din Arad, Timișoara și București: Matrix Computers, Lile Service General Construction, Optotel Com, Instal Group și Madi FHVAC din Arad, Cons Electrificarea Instal din Timișoara și Electric Rail cu Swarco din București. Unele dintre aceste societăți au mai avut contracte cu primăria: Sylc Con Trans pentru lărgirea Pasajului Popa Șapcă, Cons Electrificarea Instal pentru modernizarea mai multor străzi din oraș, iar Swarco pentru implementarea proiectului de management al traficului.

Durata de execuție este de 31 de luni, din care trei luni servicii de proiectare, se arată în contractul proaspăt semnat. Practic, în trei luni executanții vor trebui să predea primăriei proiectul tehnic, iar în alte 60 de zile vor trebui să obțină autorizația de construire.

„În termen de 30 de zile de la Data de Începere, antreprenorul va transmite supervizorului, spre analiză și acceptare, un program de execuție detaliat, alcătuit dintr-un grafic de eșalonare calendaristică și un raport descriptiv”, scrie în documentul de peste 70 de pagini.

Contractul are prevăzute penalități de 4.000 lei/zi în cazul întârzierii transmiterii programului de execuție.

Reprezentanții primăriei estimează că „la sfârșitul lui august, începutul lui septembrie” poate începe lejer șantierul.

Conform contractului, tot în 30 de zile primăria va trebui să emită Ordinul de Începere, iar contractul spune că „antreprenorul va începe proiectarea și execuția cât mai curând posibil după Data de Începere”. Lucrarea va fi vreme de cinci ani în garanție, numărați de la data la care se va face recepția.

Valoarea contractului este de 116,8 milioane de lei cu tot cu TVA (98.160.204 lei fără TVA), echivalentul a 24,1 milioane de euro. Suma este mai mică cu 4 milioane de euro decât estimarea de la licitația. Majoritatea banilor sunt fonduri nerambursabile: 89,5 milioane de lei vin de la Uniunea Europeană, pe POR – Axa Prioritară 4, contractul de finanțare fiind semnat încă din toamna anului trecut. Primăria ar trebui să pună diferența.

Linia 5 revine abia prin 2023

Șantierul se va întinde de la intersecția Bd. Cetății cu bucla STPT, iar proiectul înseamnă și revenirea liniei 5 de tramvaie pe traseu, dezafectată în toamna lui 2017. În doi ani și trei luni de la începerea lucrărilor ar trebui ca noile tramvaie cumpărate tot cu bani europeni de primărie să circule pe cel mai nou bulevard al orașului. Dacă totul merge bine, cu tot cu lunile de iarnă, minibuzele STPT vor fi înlocuite de tramvaie pe noua linie 5 prin primăvara lui 2023.

[relatedArticles]

Proiectul spune că se vor reabilita linia de tramvai pe o lungime de 5 kilometri, dar și carosabilul. Vom avea linii de tramvai înierbate pentru „reducerea zgomotului și vibrațiilor”, pe mijlocul șoselei, pe o lungime de aproximativ 5 kilometri. Vor fi șapte stații de tramvai.

Șoferii vor circula pe câte două benzi pe sens, iar pe ambele părți ale bulevardului vor fi amenajate trotuare de un metru și piste de biciclete de 1,5 metri, pe o lungime de 4 km.

Proiectul are studiu de fezabilitate adoptat încă din toamna lui 2018, fiind pregătit încă din anul 2009, de pe vremea fostei administrații.

Potrivit STPT, au rămas cam 36 de kilometri de linie cale simplă nemodernizați, care au fost împărțiți în nouă trasee. Toate au studii de fezabilitate, susțineau, în urmă cu doi ani, oficialii STPT. Primăria are cinci proiecte prioritare pentru transportul în comun, din care trei pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale: Calea Bogdăneștilor, Bd. Cetății, Calea Stan Vidrighin și o nouă linie de tramvai, de la viitorul Pasaj Solventul la Gara de Nord.

Articole pe aceeași temă:

Zece firme vor lucra pe Calea Bogdăneștilor mai bine de doi ani. Șantierul de 24 mil. euro poate începe în curând

10 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Victor says:

    De ce dracului sa inceapa vara cand e vacanta sau cand a fost redusa circulatia? Lasa sa inceapa la toamna! Il mai suporta cineva pe maimutoiul vopsit?

  2. Mirel says:

    Incepe “la toama” dar asa se face todeauna la proiectele primariei, deoarece “la toama” se sapa niste gropi, se scot liniile de tramvai existente, care se vand la fier vechi si se lasa asa pina la primavara.

    Astfel firmele castigatoare (firmele de partid) au timp sa-si gaseasca subcontractorii si sa renegocieze preturile si termenele de finalizare… Asa proiectele dureaza ani multi deoarece nu se lucreaza din octombrie pina in aprilie si astfel dureaza dublu, costa dublu, de calitate indoielnica si noi suportam noroaie si mizerie tot acest timp.

    Acesta este modul de lucru al administratiei Robu.

  3. In vino veritas says:

    Doamne Ajuta ! Începe proiectul primarul Lae si îl termina Fritz , in sfarsit suntem binecuvântați !

  4. ionionescu says:

    3 ani pt o straduta de 2 lei

  5. anda says:

    lucrari efectuate dupa logica stramba a tractoristului primar. Se reface linia de pe Bogdanestilor dar de pasajul Solventul uica Lae nu zice nimic. Astfel va fi inca nevoie de bucla de intoarcere iar cand se va incepe santierul la tunelul de la pasajul CF se intrerupe pentru alti doi ani circulatia tramvaielor! Desi Lae se lauda din 2012 cu acest pasaj care ar scoate si traficul din centru, astazi dupa 8 ani inca nu are terenul necesar de la cei care au pus pe butuci Solventul

  6. Robert says:

    Trotuare de 1 metru? Pe o strada nou construita?

  7. Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi în Timișoara?

    România

    Mai multe orașe italiene populare în rândul turiștilor români, lovite de un val de căldură

    Ştiri din Timiș

    „Inovare accesibilă tuturor”, deviza Strategiei Smart City care va atrage fonduri și va moderniza serviciile publice din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    JAZZx 2022: trei zile în care marii artiști ai jazzului vin în Piața Victoriei din Timișoara

    Eveniment

    VIDEO. Percheziții în casele unor suspecți de trafic de minori, în Timiș. Au forțat două fete să se prostitueze

    Ştiri din Timiș

    Târg caritabil în Parcul Copiilor pentru Matteo, un băiețel cu boli grave care are nevoie de bani pentru terapii

    Ştiri din Timiș

    Au început în sfârșit reparațiile pe DJ691, drumul care duce din Dumbrăvița spre Lipova

    Ştiri din Timiș

    Iluminatul public stradal, modernizat și extins pe zeci de străzi din Timișoara

    Eveniment

    Un șofer beat și cu permisul suspendat a intrat cu mașina într-un autobuz, în Timiș

    Eveniment

    Tinerele implicate în accidentul cu migranți, de la Periam, arestate preventiv. Încercau să-i treacă ilegal granița

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici