Unul dintre pașii necesari realizării studiului de fezabilitate al viitorului drum de mare viteză Caransebeș – Lugoj îl reprezintă studiile geotehnice. Acestea au început vineri, 5 septembrie, la câteva zile după ce și primarul Lugojului Călin Dobra anunța că sunt aproape de începere și exproprierile.
„Pe viitorul drum de mare viteză Lugoj – Caransebeș (50 km) au început studiile geotehnice, realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate. În total, se fac 120 de foraje care se execută la adâncimi variabile (6 – 30 m) pentru identificarea straturilor de sol și rocă.
Datele geotehnice sunt corelate cu studiile topografice, hidrologice și de mediu. Din ele reiese traseul optim și soluțiile constructive pentru structuri (poduri, pasaje, viaducte)”, precizează reprezentanții DRDP Timișoara.
foto: DRDP Timișoara
Parte din „Autostrada Sudului”
Drumul de mare viteză Caransebeș – Lugoj este, de fapt, ultimul lot al drumului de mare viteză Filiași – Lugoj, așa-numita „Autostradă a Sudului”. În 2021, se încercase atribuirea contractului pentru faza de studiu de fezabilitate într-o singură procedură.
După venirea lui Sorin Grindeanu, însă, procedura a fost împărțită în patru, una separată pentru fiecare lot: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), Domașnea – Caransebeș (45 km) și Caransebeș – Lugoj (50 km).
Licitațiile pentru cele patru „loturi” au fost lansate separat, în aprilie 2022, cu dată limită de depunere a ofertelor pe 15 iunie 2022. Au fost contestate toate cele patru proceduri, iar primul contract a fost semnat de abia pe 9 iunie 2023, pentru lotul 1. Pentru lotul Caransebeș – Lugoj, contractul a fost semnat în decembrie 2024 cu Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA, studiile geotehnice fiind realizate de GeoLogic Site.
Încă nu este clar dacă drumul Filiași – Lugoj va fi drum expres sau autostradă, acest fiind unul dintre punctele care trebuie stabilite în cadrul studiului de fezabilitate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!