Reprezentanții Regiei Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” (ACNB – RA) Timiș comentează atât o declarație mai veche a primarului Dominic Fritz, care a spus că regia „ar fi fost înființată doar pentru a emite avize pentru vaporașele de pe Bega”, cât și recentul scandal în care viceprimărița Paula Romocean a descris locuința plutitoare amplasată pe Bega cu acordul ACNB ca „improvizație”.
„Administrația Canalului Navigabil Bega este o instituție creată prin hotărâre de guvern, cu responsabilități clare și obligații internaționale. Nu putem reduce importanța canalului la afirmații simpliste lansate în spațiul public. Rolul nostru este să asigurăm navigabilitatea, să protejăm mediul și să dezvoltăm Bega în interesul comunității, pe baza legii și a standardelor europene”, spune, conform comunicatului de presă, directorul ACNB Ioan Mateescu.
Reprezentanții regiei amintesc că aceasta își desfășoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, fiind înființată prin Hotărârea Guvernului nr. 451/2018 ca administrație de cale navigabilă interioară pe sectorul românesc al canalului Bega și având regulamentul aprobat prin Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 1817/2020. Scopul acesteia a fost dat de finalizarea proiectului transfrontalier România–Serbia „Repararea infrastructurii de navigație a canalului Bega”, canalul fiind clasificat drept cale navigabilă interioară de importanță internațională.
„În loc să fie promovat dialogul cu autoritățile publice, mediul privat și utilizatorii canalului, conducerea Primăriei Timișoara a ales să minimalizeze importanța navigabilității, punând sub semnul întrebării rolul instituțiilor care îndeplinesc obligații asumate de România prin convenții și acorduri internaționale, precum și prin legislația europeană și națională”, se mai arată în comunicat.
Despre locuința plutitoare
În continuare, reprezentanții ACND vorbesc și despre construcția plutitoare catalogată de Paula Romocean drept „improvizație” și care, potrivit tot acesteia, funcționează într-o „zonă gri” din punct de vedere legislativ.
„Ambarcațiunea de agrement la care s-a făcut referire este înmatriculată la Autoritatea Navală Română și funcționează în baza unui aviz de amplasament emis de A.C.N.B. – R.A. Timiș, conform prevederilor legale. Așadar, nu poate fi vorba despre o «improvizație».
Faptul că un proiect cu o viziune nouă a apărut în oraș și stârnește opoziția administrației locale ridică întrebări asupra respectului față de inițiative, investitori și utilizatorii de bună credință ai canalului navigabil”, precizează reprezentanții regiei.
Aceștia mai precizează, încă o dată, că regia respectă legislația în domeniul protecției mediului și își desfășoară activitatea strict în limitele competențelor conferite de lege, iar în final oferă și o „concluzie”.
Ne exprimăm regretul față de pozițiile Primăriei Timișoara și dorim să asigurăm locuitorii orașului, localitățile riverane, investitorii și utilizatorii canalului că Regia Autonomă «Administrația Canalului Navigabil Bega» Timiș va sprijini în continuare dezvoltarea navigației, cu respectarea strictă a cadrului legal național și internațional, fără discriminări, restricții sau preferințe de natură personală.
Totodată, menționăm că Strategia canalului navigabil Bega, document de planificare pentru următorii ani, va avea ca obiective protecția mediului, siguranța navigației și valorificarea potențialului canalului pentru agrement, turism, transport și dezvoltare urbană”.
Vă amintim, construcția plutitoare de pe Bega a atras atenția viceprimăriței Timișoarei Paula Romocean, care a ieșit joi cu o postare pe rețelele de socializare. Aceasta a spus, printre altele, că acceptarea unei astfel de „improvizații” creează un precedent care ridică mai multe semne de întrebare, atât din punctul de vedere al funcțiunii de agrement a malurilor, cât și a navigării pe Bega.
De cealaltă parte, reprezentanții BegaHouseBoat, cum a fost botezată locuința plutitoare, spun că primăria nu are prerogative vizavi de canalul Bega, iar instituțiile care au deja au aprobat proiectul.
Trimite articolul
XDaca 50 de oameni o sa isi cumpere case de asta o sa arate groaznic. Te plimbi pe mal si vezi tot felul de cascarabete. Sa fim seriosi, nu sunt vreo frumusete. Ce urmeaza, rufe la uscat pe barca?
Acu pare ca primaria e impotriva, dar o sa vedem peste cativa ani ce frumos e. Las scris aici ca sa va aduceti aminte.
Aici îi mâna lu’ Robu !!!
Lae pentru ligheanele lui a înființat și “portul” Timișoara.
Deci primaria nu are prerogative pentru Bega…
Sarcini presupun ca are .
Dupa tonul neutru si condescendent, traitorii din gaura de sac public sunt cei mai importanti .
Daca ai timp sa te plimbi pe canal sa casti gura, inseamna ca ai timp a proasta si mai si judeci oamenii, lasai in pace ca nici tu nu esti ideal,m poate ca la unii le place apa, .Este problema ta personala?????Si pe sosele sunt cascarabete cum le zici tu, dar in alte tari, oamenii locuiesc si traiesc in ele, nu au toti vile si piscine facute pe bani grei. Mai sunt si saraci pe lumea asta daca nu ai auzit de asta.
-
Bega nu e canal navigabil si de agrement, si nu nou domeniu imobiliar. Maine o sa vedem malul plin de migranti in chirie ca prin alte tari ei traiesc si pe apa.
daca ar dispărea glumele acelea inutile de vaporetto, ar dispărea si Administrația Canalului Navigabil Bega, un alt moft.
sincer nu e așa o mare realizare economica sau de orice alta natura navigația pe Bega. nu e momentul pt mofturi costisitoare. daca vor apărea 100 de case plutitoare, va apărea poluarea canalului si o imagine f neplăcută
-
dap, si daca pica drobul de sare cine stie ce se intampla!!! zic sa votam administratia drobului de sare!!! Sper ca stii povestea la care ma refer. Dar pana atunci sa-si vada fiecare de atributiile legale ale sale, nu ale altora, ce zici de asta? Si dupa ce termina de rezolvat fiecare problemele de care e raspunzator conform legii, mai cere si altele, poate le si primeste.
Cica Administratia Canalului Navigabil Bega sprijina navigatia. Despre ce navigatie este vorba de vreme ce “ambarcatiunea de agrement” nu are motor? Mai degraba impiedica navigatia.
-
dap, tu ai scris comentariul in calitate de mavigator pe Bega, sau in calitate de userist platit cu pufuleti? Ca mai pe final scrie in articol si de “valorificarea potențialului canalului pentru agrement, turism, transport și dezvoltare urbană”. Poate reusesti sa-ti imaginezi unde s-ar integra ambarcatiunea asta. Ca intr-o tara ca afara, ba chiar din vestul Europei, ca te vad cam proeuropean, asa…😂
-
dap ‘desteptule’ ambarcatiune dupa unii mai saraci cu duhul este un vapor, o salupă dar si un ponton patratos fara nici un mijloc de propulsie. Din abureala celor de la Apele Romane ‘agrement, turism, transport și dezvoltare urbană’ nimic nu sta in picioare. Acea taraba pe niste butoaie este privată fara acces a publicului pentru agrement, turism si…dezvoltare urbana. Daca mai iesi din casa dute la podul Modos sa vezi draglina si barja pentru dragat Bega cumparate acum 10 ani care stau nefolosite la mal. Dupa aceea mai vorbim
-
unde is iarunca rahatul?
-
Habitat fluvial, exemplu Franța unde sunt nenumărate “péniches” acostate la mal: ambarcațiunile care staționează pe termen lung (mai mult de 21 de zile) pe domeniul public fluvial trebuie să dețină o autorizație (contract de ocupare temporară COT, în general de 5 ani). În ceea ce privește poșta, telefonul, electricitatea, apa potabilă, totul se poate rezolva. Pentru apele uzate, trebuie să existe rezervoare de retenție sau de o stație de epurare internă, conform legii respective.
Administratia lu peste prajit facuta pentru finu nasului care nu munceste niciunde doar combinatia aia de birt de pe balta cu olteanu și grindeanu . ce are a face lupii batrani prestează pe bani bunu. nașu si el pe langa doar nu a muncit in viata lui . nu are nuimic tot inainte pe banii prostilor .