Echipe de IT-iști din țară digitalizează instituțiile publice, grație unui proiect care sprijină astfel de aplicații online. La Timișoara, o echipă de IT-iști a creat aplicația ABCDar, pentru elevii cu cerințe educaționale speciale. Copiii au la dispoziție o pagină web cu lecții care îi învață prin imagini să scrie și să pronunțe literele alfabetului.
Pentru Timișoara a fost implementată și o soluție software care ajută la gestiunea obiectivelor de patrimoniu (City Inventory). Aplicația constă în crearea unor pagini cu hărți interactive care să permită vizualizarea și administrarea obiectivelor de patrimoniu. Aplicația va fi folosită mai întâi de Consiliul Județean Timișoara.
Aplicațiile au fost realizate și testate pe parcursul a cinci luni și sunt gata pentru a fi utilizate în România, în instituții publice locale, dar și asociații și organizații. Ele pot fi folosite de oricine și sunt gratuite.
Cele două aplicații de la Timișoara, alături de alte patru, au fost premiate și finanțate la Challenge Accepted Hackathon, organizat de Școala Informală de IT și InnovX-BCR. În cadrul maratonului de codare au mai fost create o platformă de cursuri de îngrijire paliativă online (Hospice), o aplicație care permite utilizatorilor să identifice obiectivele turistice specifice unui anumit loc (VIRO), Ranger Helper – un instrument software prin care se pot gestiona eficient abonamentele de vânătoare și permisele de pescuit și o aplicație pentru gestionarea eficientă (în cadrul secțiilor UPU) a bolnavilor ce suferă de boli rare (Risk Alert).
Citiți principiile noastre de moderare aici!