tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Economic
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • RADIO GAGA
Select Page

Tion
Ştiri din Timiș
A fost aprobată continuarea modernizării DJ691, „cel mai circulat drum județean din Timiș”

A fost aprobată continuarea modernizării DJ691, „cel mai circulat drum județean din Timiș”

De Cristian Mîrț
la 13 August 2024 12:19
7 Comentarii

A fost aprobată continuarea modernizării DJ691, „cel mai circulat drum județean din Timiș”

foto: arhivă
13 August 2024 12:19
DJ 691, care leagă Timișoara de Arad, va fi modernizat și pe porțiunea de după intersecția cu autostrada. Consiliul Județean Timiș (CJT) a aprobat proiectul și cheltuielile aferente. Fondurile europene vor acoperi aproximativ 100 de milioane de lei din valoarea totală de 126,5 de milioane de lei.
Scris de Cristian Mîrț - DJ 691, care leagă Timișoara de Arad, va fi modernizat și pe porțiunea de după intersecția cu autostrada. Consiliul Județean Timiș (CJT) a aprobat proiectul și cheltuielile aferente. Fondurile europene vor acoperi aproximativ 100 de milioane de lei din valoarea totală de 126,5 de milioane de lei.

Trimite articolul

X

Drumul județean (DJ) 691 asigură legătura între Timișoara și județul Arad. Porțiunea care trece prin Dumbrăvița și Giarmata, până la nodul de intersecție cu autostrada A1, a fost deja modernizat și lărgit la patru benzi.

Urmează să fie modernizată, dar fără să mai fie lărgit, și porțiunea de 29 de kilometri rămasă până la limita cu județul vecin. Aceasta traversează localitățile Pișchia, Fibiș, Mașloc și Alioș.

Marți, 13 august, consilierii județeni au aprobat în unanimitate investiția și cheltuielile aferente acesteia, în condițiile în care există și o finanțare europeană.

„Practic, dorim să continuăm modernizarea DJ 691 după partea aceea de 10 kilometri pe care am lărgit-o spre Dumbrăvița și Giarmata și să modernizăm acest «cel mai circulat drum județean din Timiș» până la limita cu județul Arad. Cei de la Arad au modernizat porțiunea lor de drum până la intersecția cu DJ 682 acum cinci ani de zile. Drumul este încă în garanție la Arad, din ceea ce știu eu. (…)

Nu e necesară lărgirea la patru benzi mai încolo de autostradă, cel puțin nu în acest moment. De la Arad, cu atât mai puțin, cu cât traficul în zona lor este și mai redus. (…) Să ajungem la acel moment când va fi necesar să îl lărgim la patru benzi, dar în următorii 10 ani sigur nu va fi această nevoie. Dar când va fi nevoie, sigur vom proceda în conformitate cu nevoia”, a explicat președintele CJT Alin Nica în cadrul ședinței.

Finanțare de 100 de milioane de lei

Investiția CJT este și pe lista Programului Regional Vest 2021-2027, la prioritatea 5, „O regiune accesibilă”, fiind în faza de contractare. Cheltuielile eligibile în cadrul acestuia reprezintă 102,5 milioane de lei.

CJT va trebui, totuși, să suporte 2% din cuantumul acestora și cele 24 de milioane de lei, cheltuieli neeligibile, adică 26,1 milioane de lei din total de 126,5 ale proiectului. Valoarea a fost prevăzută în devizul general al investiției, elaborat de către proiectantul lucrării – S.C. ROAD DESIGN SRL.

Durata de implementare a proiectului este de 3 ani (termen maxim impus prin programul de finanțare), iar durata execuției este estimată la 2 ani.

Vă amintim, drumul de 29 de kilometri este reparat periodic de Consiliul Județean Timiș, dar distrus de camioanele care circulă încărcate peste tonajul aprobat de autorități. Șoseaua care duce la Lipova trece prin Alioș, unde este montat un cântar fix pentru mașinile de mare tonaj care trec prin zonă și ultima oară a avut parte de reparații în vara anului 2022.

Documentația DALI a fost aprobată de consilierii locali în octombrie 2023. În februarie au fost aprobate și exproprierile. În mai, a urmat aprobarea proiectului tehnic și a devizului general, dar și înaintarea cererii de finanțare europeană.

Cât despre prima porțiunea a drumului, cea de 10 kilometri care traversează Dumbrăvița și Giarmata, modernizarea ei a întâmpinat peripeții. Primul constructor a abandonat lucrările, iar licitația a fost reluată. Până la urmă, lucrările au reînceput cu Lotul 2, cel dintre centură și autostradă, în aprilie 2023, și au fost încheiate după un an, în aprilie 2024.

În ceea ce privește Lotul 1, lucrările au început în prima parte a lunii septembrie 2023 și s-au finalizat la jumătatea lunii aprilie 2024. Recepția lucrărilor s-a făcut de abia în iunie.

Trimite articolul

X
Taguri:
dj691 ,
timisoara arad

7 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. tzzz says:
    August 13, 2024 at 12:34 pm

    Degeaba daca nu se fac controale cu cantar la basculantele care il tranziteaza. Ca din cauza depasirii limitei de tonaj a ajuns drumul in halul in care ii.

    Reply
  2. Dede says:
    August 13, 2024 at 3:03 pm

    Sa I facă fundația cum trebuie și apoi cantar pentru depistarea eventualelor depășiri de tonaj.

    Reply
    • dap says:
      August 13, 2024 at 4:01 pm

      dap, e o idee geniala, nu cred ca s-a mai gandit nimeni, multumim!

      Reply
      • Dede says:
        August 14, 2024 at 6:52 am

        Cu placere!

        Reply
  3. Alin says:
    August 13, 2024 at 4:30 pm

    niste cretini au avut interesul sa falimenteze transportul feroviar de marfa. In nici o tara din Europa nu se transporta nisip, balast si piatra pe sosea cand exista cale ferata. In Romania nimeni nu amendeaza soferii pentru ca patronii camioanelor cotizeaza la partid si institutii de control. Soferii au mai multe carduri pentru tahograf. In Germania produsele petroliere, minereuri si materialele de constructii se transporta inclusiv pe canalele de apa interioare

    Reply
    • neimportant says:
      August 13, 2024 at 8:18 pm

      niste smecheri din europa s-au gandit ca e mai bine ca rutele comerciale sa treaca pe la ei, nu pe la noi. si avand ei aceste ganduri, au avut grija sa impuna tot felul de “reforme” adica conditionalitati pentru imprumuturile necesare date de situatia precara a finantelor tarii(adica facut bucati sau praf si pulbere tot, inclusiv CFR care din “a doua armata a tarii” a ajuns… infrastructura(praf), marfa(ioc) si calatori (fara bilet vai steaua lor de oameni amarati)). desigur, toate nasoalele nu ar fi fost posibile fara nenorocitii nostri. unul dintre ei, votati chiar de 2 ori in functia de presedinte, pentru merite deosebite probabil, atat la CFR cat si cu flota, chiar si cu “romania nu are nevoie de autostrazi”. desigur ca nenorocitul a fost salvat cand cu referendumul de demitere pentru toate aceste merite deosebite de catre cei care aveau astfel de interese. am dat doar un exemplu pe care il consider cel mai potrivit, diversi sefi mai mici ori mai mari din CFR n-ar fi facut gainariile mai mici ori devalizarile mai mari pe care le-au facut de capul lor.

      cat despre drumuri judetene si starea lor, zic sa felicitam consiliul judetean, un administrator… amendabil cel putin. pentru drumurile din oras, sa felicitam primaria.
      si alegatorii merita fix aceleasi felicitari.

      Reply
  4. Ioan says:
    August 14, 2024 at 8:59 am

    Bani cheltuiti degeaba ca sa mai sifoneze si ei ceva. In 2022 s-a reparat drumul in zina Pischia, acum arata mai rau ca inainte cu santuri de 10 cm dar numai pe sensul spre Timisoara pe unde se intorc camioanele pline.Fara fundatie si fara limitare efectiva de tonaj nu poate un drum construit pentru 25 de tone sa suporte matodonti de 40 de tone cu balast.

    Reply
  5. Cele mai citite știri

    1
    FOTO. Tăvi murdare și produse expirate. Protecția Consumatorilor a închis temporar patru restaurante din Timișoara
    2
    Simonis dă în judecată un post de televiziune din România după ce au apărut poze și înregistrări compromițătoare în care susține că nu e el
    3
    Cinci firme și asocieri interesate de demolarea și reconstrucția Podului Muncii, al doilea ca mărime din Timișoara
    4
    Acțiune cu radarul e-SIGUR în Timiș. Șoferii nu vor mai fi opriți în trafic
    5
    Se înlocuiesc linii de tramvai în Calea Șagului. Linia 2 nu mai ajunge la mall, iar linia 7 va circula deviat
    6
    VIDEO. Scandal și șicanare în trafic cu un biciclist, la Timișoara
    7
    Dezvoltatorii imobiliari care vor să ridice cartiere în fostele zone industriale din Timișoara trebuie să respecte noi reguli
    8
    Cod galben de furtuni, averse și descărcări electrice în Timiș
    9
    VIDEO. A ars biserica de lemn de la Topla, din incinta Muzeului Satului Bănățean din Timișoara
    10
    Primăria Timișoara, pregătită să cumpere cu peste 500.000 de euro parcarea „neautorizată” de lângă Piața Iosefin

    Cele mai noi știri

    Cinema

    „Tigrul Albastru”, o proiecție specială la Cinema Studio. Va avea interpretare în limba semnelor

    România

    Nicușor Dan, singur la dezbatere. Simion a răspuns online, după ce a filmat jurnaliștii pe ascuns

    Capitală Culturală

    „Damnațiunea lui Faust”, evenimentul central al Festivalului Internațional „Timișoara Muzicală”

    Ştiri din Timiș

    Cum să îți transformi bucătăria fără costuri mari

    Eveniment

    Un tânăr aflat pe o trotinetă electrică a fost lovit pe trecerea de pietoni, la Timișoara

    Eveniment

    Accident pe DN 6. Un copil de 9 ani a ajuns la spital după ce două mașini s-au ciocnit

    Mapamond

    Rusia respinge armistițiul de 30 de zile pentru încetarea focului în Ucraina

    România

    Ce înseamnă să fii informat pentru tinerii din România? Divertisment în loc de gândire critică

    Ştiri din Timiș

    Iluminat public modernizat pe 64 de străzi din Timișoara. Primele locuri unde se montează

    Capitală Culturală

    Istoria unei mânăstiri din Timiș de acum peste 800 de ani, transpusă într-o expoziție la Muzeul Banatului
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici