tion.ro Web analytics

Ungurii au mai inaugurat o porțiune din cea de-a doua autostradă spre România

De Dan Birta

Ungurii au mai inaugurat o porțiune din cea de-a doua autostradă spre România

foto: BIHON
Reactualizat la:
Până la sfârşitul anului, două autostrăzi, M3 şi M4, vor face legătura între Oradea şi Budapesta.
Scris de Dan Birta - Până la sfârşitul anului, două autostrăzi, M3 şi M4, vor face legătura între Oradea şi Budapesta.

La sfârșitul săptămânii trecute, ungurii au mai inaugurat o porțiune din Autostrada M4, care leagă Budapesta de Berettyóújfalu – pe la Szolnok – și, implict de Autostrada M3 care vine de la Debrețin, potrivit Agenție de presă maghiare MTI.

Conform declarațiilor făcute de secretarul de stat pentru politica de transport de la Ministerul Inovării și Tehnologiei (ITM) din Ungaria, László Mosóczi, segmentul de dintre Üllő și Albertirsa, dat în folosință vineri, are 30 de kilometri, lucrările la această porțiune ridicându-se la 52 de miliarde de forinţi (153,45 milioane euro).

Acesta a adăugat că bugetul total al Programului rutier al Ungariei, care va include proiecte de dezvoltare rutieră planificate până în 2024, este de 3.200 miliarde forinți, cea mai mare parte urmând a fi acoperită de bugetul ungar.

„Dezvoltarea autostrăzii M4 va ajuta la atingerea ambelor obiective prioritare, conectarea orașului Szolnok la rețeaua de autostrăzi și stabilirea unei alte conexiuni rutiere de înaltă calitate cu Transilvania, România”, a subliniat secretarul de stat.

László Mosóczi a spus că autostrada M4 poate fi folosită acum de pe șoseaua de centură a Budapestei – M0 către Cegléd, iar cei aproape 45 de kilometri de legături rutiere au fost realizate la un cost total de 72,5 miliarde forinți.

Porţiuni în lucru

Secretarul de stat a precizat că toate celelalte secțiuni ale M4 sunt cel puțin în faza de construcție, informând, totodată, că în această vară, continuarea până la Abony va fi finalizată cu peste 11 kilometri, iar limita de aproape 30 de kilometri dintre Berettyóújfalu și Nagykereki va fi finalizată până la vară, fiind făcută astfel legătura cu Autostrada Debrețin – Oradea.

Odată cu finalizarea Autostrăzii M4, pe la Szolnok, distanţa dintre Budapesta şi Oradea va fi scurtată cu circa 40 de kilometri, faţă de Autostrada M3, care trece prin Debreţin.

20 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Mihai says:

    Deci 153,45 Milioane Europi, impartit la 30 km ne da un pret de 5,115 milioane euroi pe 1 km.
    Oare cat costa alea ptr. kilometrul romanesc?
    Si este si facuta ca lumea. Fara panouri antiorbire din plastc, si banda a doua este lasata larga, neingradita fara rost de parapeti ca sa se agatze remorcile camioanelor de gard.
    Si la mijloc ungurii pun tufisuri de ale lor si nu minunile alea ale noastre, chinezarii care tin exact pana la primul vanticel.

    Dar ungurii e prosti, noi suntem muuuuult mai desteptio si de aia nu apucam sa facem autostrada pana la granitza.
    Cinste lor. Oare cati ani ne vor trebui pana ajungem sa facem jonctiunea cu autostrada de la ei. 10? sau 15 ani!

      • Mihai says:

        Asta ce zici tu sunt costuri pentru studii proiectare si asistenta tehnica. Asta nu este executia. Pentru executie se cer alti bani. Si la unguri costul total pe km este de 5,115 milioane, inclusiv, studiile, proiectarea, executia, asistenta tehnica pe parcursul executiei.
        Si mai vad ca ai nostri fac proiectarea fara a respecta normele europene, Adica numai dupa normele vechide pe timpul lui Ceasca si Gheorghiu Dej, De aia s-a ajuns acolo la munca in zadar. Ca ca sa faci 63 de variante de traseu pentru un tronson, scuza-ma trebuie sa fi tare “inventiv”, sa nu spun altfel. Adica, hai sa ne facem ca muncim, ce daca stim de la inceput ca nu e bine. Deci 63 de variante minus una care , sa zicem,. ca este aia corecta. Deci 62 de rateuri. Cred ca este biroul “Munca In Zadar!”
        PS. Inchipuieti ca te duci la un croitor de lux sa-ti faci un costum si ala face 62 de rebuturi si abia al 63 costum ti-e bun. Treaba e ca trebuie platite si alea 62 rebuturi tot de catre tine, ca doara nu o lucra pe degeaba, asa fara bani.

    • VioZ says:

      Ii lasam prima data pe unguri s-o construiasca pe a lor cu etaj!!Dupa aia le aratam noi lor!Mama lor!!

    • simplu says:

      Autostrada e construita pentru ca Orban si nationalistii lui vor sa recupereze Transilvania. Ar trebui fonduri pentru descurajarea populismului nationalist dar cu politicientii nostri e mai greu. Mai ales ca politica in general se face pe spatele altora.

      • Visuri_umede says:

        In zilele noastre nu e nevoie sa “cuceresti” teritorii. In zilele noastre este altfel. Vine firma aia mare din Vest, din Hameria sau de unde crezi tu si isi deschide filiala in Romania. Muncesc romanii cat pot si vor si firma aia plateste numai oamenii si restul de profil il ia acasa.
        Mai inainte cucereai teritorii, si investeai profitul acolo, faceai infrastructura acolo (ca era teritoriul tau, nu), faceai administratie acolo, cu scoli, cu facultati, cu politie, cu spitale cu pensii, cu azile de batrani, etc (ca era teritoriul tau, nu) si la sfarsit se schimbau granitele si ramaneau unii cu buza umflata.
        Azi nu vrea nimeni Transilvania. Sa vina sa va faca drumuri, autostrazi, cai ferate, sa va faca scoli, spitale, sa educe pe toata lumea? Mai ales pe aia veniti din zone mai sarace din tara?
        Unguri sunt prea putin in Ardeal. Si cu atatia cetateni din Oltenia, Moldova in Ardeal, nu mai prezinta interes. Ardealul in zilele de azi ar fi o povara pentru Ungaria Mare si nu o “cucerire” valoroasa!
        Ar fi o investitie falimentara 200%

  2. pieton says:

    La vecinii unguri,e mai scurta…!

  3. Dima says:

    Bravo Ungariei ca stie ce vrea !! Numai din octombrie 2019 incoace, ungurii au inaugurat 92 km noi de autostrada (soseaua express M44 – 62 km si acum M4 – 30 km). La noi in timpul asta s-a deschis lotul 3 Lugoj -Deva (21 km), cu restrictie 80 km/h si accesul interzis pentru camioane. Ne chinuim din vara sa incepem constructia centurii Timisoarei, in regim 1×1 si cu intersectii la nivel. Ah, si am reusit in acest timp sa trantim 2 guverne. Halal tara Romania asta!

    • Cetățean says:

      Dar la ei e câmpie, nu au poduri și curbe și dealuri…e normal sa fie ușor de făcut și să coste puțin!

      • Mihai says:

        Si la noi de la granita adica jonctiunea cu autostrada lor pana la Oradea e acelas teren. Tot campie, tot fara dealuri, fara munti si ape.
        Parca este cnstructorul in insolventa si nu stiu ce se mai judeca acolo, asa ca aia 5.35 km (inceputi de Bechtel acum 10-15 ani) scosi de la naftalina anii trecuti, deci nici astia nu vor fi gata asa devreme.
        Ca intra aia in insolventa, se face contatarea pe teren, se reiau licitatiile dupa care vin contestatiile, si abia dupa aia se termina. Deci eu zic ca in 2-3-4 ani. Si cat costa? Am platit Bechtelul, am platit noii constructori, insolventi, avem de platit noul constructor…..
        Mesterul Manole.

    • 2 benzi says:

      dima tu mai invata aritmetica elementara, cum este drumul 1×1 ca intamplator da doar 1!! Nu cumva 1+1 benzi in matematica clasica este egal un drum cu 2 benzi :))

  4. gigel says:

    ce pot sa mai spun…RESPECT!

  5. ionionescu says:

    Pt ca ungurii au coaie, si romanii o sug la rece ! Sa ii aud pe retardati patrioti ce se iau de unguri pt orice.

    • Dacian says:

      Singurul retardat ești tu…nimeni nu se ia de unguri, se iau de bozgorii de pe pământ românesc care cred că Ardealul e a lor și care vor autonomie!

  6. Mariusica says:

    Ete fas! Ce mare lucru autostrada inaugurata? Toate tarile pot si fac asta! Doar nu om face noi ce fac altii, ci trebuie sa fim mai speciali.
    Noi suntem maestrii in sri, dna, jos guvernu, alegeri anticipate si din astea de care nu face nimeni. Sa aratam lumii ca putem!
    Noua nu ne trebuie terorism ca avem teroristii nostri care stiu sa ne distruga din tara pana la bruxelles. Aici triumfam nu la mizilicuri gen autostrazi!
    Mai tineti minte cand basescu zicea ca romania nu are nevoie de autostrazi? Si noi pe cine am votat? Surpriza….. pe base! Si primul om care s-a apucat de o noua autostrada cine a fost? Nastase! Si ce am facut cu el? Nu l-am votat si ne-am bucurat ca ajunge la inchisoare! Deci asta vrem, asta avem!

  7. simplu says:

    Nu vreau sa scuz pe nimeni. Base a zis la vremea respectiva pentru ca nu erau bani nici de mancare, spitale, educatie, etc. Dar din cate imi aduc aminte s-au refacut drumurile nationale atunci. Erau acele indicatoare: Aici sunt banii dumneavoastra. Acum cu ajutor de la UE e o mare diferenta. Nastase a facut contractul cu Bechtel in asa fel incat ati vazut ce a iesit. Si preturi, etc. Oricum ei se uita de sus la noi si de obicei pierd contactul cu poporul dupa o destul de scurta perioada dupa alegeri. Asta ar trebui remediat prin anumite prevederi.

  8. lalelescu says:

    Lase la la el unguru sa face otostrade mancatas, cum gata este merem pe el si facem cala rumania de la nistretu la tisa si gata o lom cu noi otosrada

  9. Sănătate

    Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș, are Covid-19
    Președintele Consiliului Județean Timiș Călin Dobra are Covid-19. Acesta a fost testat pozitiv, cu SARS-Cov2, după ce a intrat în contact cu o persoană cu Covid-19.

    Sănătate

    Covid-19. Peste 100.000 de persoane au fost testate în Timiș, de la începutul pandemiei
    Reprezentanții Direcției de Sănătate Publică transmit că în Timiș au fost testate peste 100.000 de persoane, de la începutul pandemiei de Covid-19.

    Ştirile judeţului Timiş

    Timișoara a primit în sfârșit Pădurea Verde de la Guvernul României. În 5 ani se face pădure-parc
    După opt ani de discuții și șase hotărâri de consiliu local, Guvernul României a reușit să transfere aproape 520 de hectare din proprietatea Romsilva în proprietatea Primăriei Timișoara. Municipalitatea o poate pierde iar, dacă în cinci ani nu amenajează pădure-parc. Însă fără să taie copaci. 12

    Capitala Culturala

    Asociația Timișoara 2021- Capitală Europeană a Culturii vine cu vești noi
    Asociația Timișoara 2021- Capitală Europeană a Culturii a anunțat semnarea contractului cu Casa de Cultură a Muncipiului Timișoara și demararea programelor culturale din această toamnă. 1

    Sănătate

    Focar nou de Covid-19 în Timișoara, la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică. Patru copii confirmați pozitiv
    În Timiș a apărut un focar nou de Covid-19, la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Timișoara, conform Direcției de Sănătate Publică (DSP). Aici sunt patru cazuri depistate. Este vorba despre patru copii, beneficiari ai centrului.

    Sănătate

    Covid-19, Timiș, ultimele 24 de ore: localitățile unde au apărut cazuri noi
    De joi până vineri, în Timiș au apărut 65 de cazuri noi de Covid-19, cele mai multe în Timișoara – 30. În județ sunt 163 de pacienți cu SARS-Cov2 internați în spitale. 2

    Sănătate

    Peste 1.600 de persoane confirmate cu Covid-19 în România, în 24 de ore: Timiș: 65 de cazuri noi și patru decese
    În România, în ultimele 24 de ore, au fost raportate peste 1.600 de persoane infectate cu SARS-Cov2. În Timiș sunt 65 de cazuri noi și patru decese, de joi până vineri.

    Ştirile judeţului Timiş

    Poliția Locală n-are timp de sesizările timișorenilor, luptă împotriva coronavirusului. Dar îl păzește pe primar
    Dacă vedeți o neregulă în oraș, nu vă mai pierdeți vremea să cereți ajutorul Poliției Locale! Oamenii legii sunt ocupați să „lupte împotriva coronavirusului”. Sunt în continuare în subordinea MAI și nu răspund la sesizări. Cu toate astea, au timp să îl păzească în continuare pe primarul Timișoarei atunci când iese la plimbare. 7

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.