tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

De Vlad Popa
la 2 May 2024 10:06

Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

foto: pixabay.com
2 May 2024 10:06
Potrivit unui raport citat de The Guardian, companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică" de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, scrie News.ro.
Scris de Vlad Popa - Potrivit unui raport citat de The Guardian, companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică" de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, scrie News.ro.

Trimite articolul

X

Bite Back, un grup de campanii care face parte din imperiul bucătarului Jamie Oliver, a cerut experţilor în nutriţie să analizeze 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare, noteză News.ro.

Cercetarea, realizată de Action on Salt, un grup de experţi în alimentaţie cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că:

  • 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conţinutului de grăsimi, sare sau zahăr,
  • 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase,
  • 80% dintre produse foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor.

Astfel că, Oliver i-a acuzat pe producătorii de alimente că folosesc în mod deliberat ambalaje concepute pentru a „capta minţile tinere” pentru a vinde mai multă mâncare nesănătoasă.

„Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”, a susținut Bite Back.

„Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”, a declarat Jamie Oliver.

Sondajul a constatat că toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International – care deţine mărcile Cadbury, Oreo, Milka şi Dairylea – erau nesănătoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero conţineau cantităţi mari de grăsimi, sare sau zahăr, a constatat Bite Back.

Conform raportului, Mars, PepsiCo şi Kellogg’s vând zeci de produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase. Cu toate acestea, niciunul dintre produsele care atrag copiii nu a fost Danone.

Trimite articolul

X
Taguri:
copii ,
dulciuri
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Nevoie urgentă de sânge, la Timișoara. Donatorii cu grupa B Rh negativ, așteptați la Centrul de Transfuzie
    2
    FOTO. Fritz, împreună cu președintele Nicușor Dan la Paris
    3
    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara
    4
    Campania „Străbatem munți și aducem zâmbete” aduce bucurie de sărbători copiilor și bătrânilor din sate izolate
    5
    FOTO. Tramvaie blocate în zona Pieței Libertății din Timișoara din cauza unei avarii electrice
    6
    Un bărbat a sustras bani și un telefon de la o femeie de 75 de ani din Timișoara
    7
    Șofer de 73 de ani rănit într-un accident rutier între Sânandrei și A1. A ajuns la spital
    8
    Bal caritabil pentru 70 de copii sprijiniți de Asociația „Inima Îți Vorbește”, organizat la Ghiroda
    9
    Dominic Fritz, după documentarul Recorder: „Cerem ministrului Justiției să inițieze imediat procedura de demitere pentru Marius Voineag”
    10
    La Centrul Multifuncțional Bastion, 2026 va fi un an cultural divers, cu expoziții, festivaluri și proiecte multimedia

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Timișorenii au comemorat eroii Revoluției de acum 36 de ani prin Marșul Eroilor

    Capitală Culturală

    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara

    Eveniment

    UPDATE. Scăpări de gaz în Lugoj: intervenție a pompierilor și evacuări în zona Filaret Barbu

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Spiritul Crăciunului pe două roți. Motocicliștii din Timiș marchează 20 de ani de fapte bune printr-o paradă caritabilă

    Ştiri din Timiș

    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Eveniment

    Carambol într-o intersecție din Timișoara. O femeie a fost rănită

    Capitală Culturală

    Un Crăciun mai bun pentru copiii în nevoie. Târg caritabil la Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    25 de microbuze școlare ecologice pentru primării și școli speciale, aprobate de Consiliul Județean Timiș

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Amintiri, eroism și lecții pentru prezent. Timișoara comemorează 36 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989

    Mapamond

    Comisie internațională pentru despăgubiri: peste 50 de țări sprijină compensarea pagubelor cauzate de Rusia în Ucraina
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici