tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

De Vlad Popa
la 2 May 2024 10:06

Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

foto: pixabay.com
2 May 2024 10:06
Potrivit unui raport citat de The Guardian, companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică" de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, scrie News.ro.
Scris de Vlad Popa - Potrivit unui raport citat de The Guardian, companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică" de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, scrie News.ro.

Trimite articolul

X

Bite Back, un grup de campanii care face parte din imperiul bucătarului Jamie Oliver, a cerut experţilor în nutriţie să analizeze 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare, noteză News.ro.

Cercetarea, realizată de Action on Salt, un grup de experţi în alimentaţie cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că:

  • 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conţinutului de grăsimi, sare sau zahăr,
  • 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase,
  • 80% dintre produse foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor.

Astfel că, Oliver i-a acuzat pe producătorii de alimente că folosesc în mod deliberat ambalaje concepute pentru a „capta minţile tinere” pentru a vinde mai multă mâncare nesănătoasă.

„Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”, a susținut Bite Back.

„Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”, a declarat Jamie Oliver.

Sondajul a constatat că toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International – care deţine mărcile Cadbury, Oreo, Milka şi Dairylea – erau nesănătoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero conţineau cantităţi mari de grăsimi, sare sau zahăr, a constatat Bite Back.

Conform raportului, Mars, PepsiCo şi Kellogg’s vând zeci de produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase. Cu toate acestea, niciunul dintre produsele care atrag copiii nu a fost Danone.

Trimite articolul

X
Taguri:
copii ,
dulciuri
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Nicolae Robu, internat la Spitalul Județean la Terapie Intensivă Coronarieni
    2
    Neatenție la volan: Un șofer rănit după un impact în trafic pe strada Surorile Martir Caceu din Timișoara
    3
    FOTO. Al-Khwarizmi, un savant deschizător de drumuri în matematică
    4
    Zodia Săgetător ~ 22 noiembrie - 21 decembrie
    5
    Campania „365 de zile pentru Nala”. Calendarele Happy Tails Timișoara devin șansa unui cățel de a trăi
    6
    VIDEO. Au fost montate primele șine de tramvai prin Pasajul Solventul. Deschiderea încă din acest an „rămâne în calcul”
    7
    FOTO. Marș de solidaritate și moment de reculegere la Timișoara, în memoria victimelor violenței domestice
    8
    15 percheziții și 25 de mandate în dosarul „VICE CITY”, vizând traficul de droguri și substanțe psihoactive, în Timiș și Caraș
    9
    Explozie într-un apartament din Buftea, provocată de o butelie. Patru persoane rănite și risc de prăbușire
    10
    Australia devine prima țară care interzice rețelele sociale pentru copiii sub 16 ani

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 7 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Magia iernii prinde viață la Muzeul Satului Bănățean. S-a deschis Lights of the Village!

    Mapamond

    FOTO. Al-Khwarizmi, un savant deschizător de drumuri în matematică

    Eveniment

    Tragedie într-un sat din Timiș: bărbat găsit mort în casă din cauza scăpărilor de gaz

    Ştiri din Timiș

    „Colind și bucurie”. Artiști consacrați aduc magia sărbătorilor la Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș

    Eveniment

    FOTO. Tânăr rănit după ce a lovit parapetul pe DN 6, în Calea Lugojului

    Ştiri din Timiș

    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița

    Capitală Culturală

    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium

    Ştiri din Timiș

    Toleranță zero la articole pirotehnice. Poliția Locală Moșnița Nouă anunță amenzi mari și pedepse cu închisoarea

    Ştiri din Timiș

    „Iubirea”, noua carte a părintelui Octavian Blaga, prezentată la UMF Timișoara alături de o reflecție asupra morții bune
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici