tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

De Vlad Popa
la 2 May 2024 10:06

Raport: Copiii sunt manipulați de marile companii prin ambalaje „lipsite de etică” pentru a le face poftă de dulciuri

foto: pixabay.com
2 May 2024 10:06
Potrivit unui raport citat de The Guardian, companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică" de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, scrie News.ro.
Scris de Vlad Popa - Potrivit unui raport citat de The Guardian, companiile alimentare folosesc culori strălucitoare şi personaje din desene animate într-un efort „lipsit de etică" de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile şi chipsurile pe care le produc, scrie News.ro.

Trimite articolul

X

Bite Back, un grup de campanii care face parte din imperiul bucătarului Jamie Oliver, a cerut experţilor în nutriţie să analizeze 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare, noteză News.ro.

Cercetarea, realizată de Action on Salt, un grup de experţi în alimentaţie cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că:

  • 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conţinutului de grăsimi, sare sau zahăr,
  • 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase,
  • 80% dintre produse foloseau culori vii, precum şi modele şi litere amuzante pentru a atrage atenţia copiilor.

Astfel că, Oliver i-a acuzat pe producătorii de alimente că folosesc în mod deliberat ambalaje concepute pentru a „capta minţile tinere” pentru a vinde mai multă mâncare nesănătoasă.

„Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms şi Monster Munch Giants – toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce îşi îndoapă produsele cu zahăr şi grăsimi”, a susținut Bite Back.

„Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi şi interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că ştiu că vor capta minţile tinerilor. Acest truc … este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food”, a declarat Jamie Oliver.

Sondajul a constatat că toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International – care deţine mărcile Cadbury, Oreo, Milka şi Dairylea – erau nesănătoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero conţineau cantităţi mari de grăsimi, sare sau zahăr, a constatat Bite Back.

Conform raportului, Mars, PepsiCo şi Kellogg’s vând zeci de produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase. Cu toate acestea, niciunul dintre produsele care atrag copiii nu a fost Danone.

Trimite articolul

X
Taguri:
copii ,
dulciuri
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Ministrul Sănătății: Finanțare asigurată până în 2030 pentru Institutul Regional de Oncologie Timișoara
    2
    Peste 140 de amenzi aplicate într-o amplă acțiune rutieră pe DN 6
    3
    Consiliul Județean Timiș susține „Electroruga de Buzad”, un festival care aduce cultura contemporană în mediul rural
    4
    Marcel Ciolacu este noul președinte al Consiliului Județean Buzău
    5
    „Războiul e când omul nu mai e om”. Centenar Ludwig Schwarz în fostul sat șvăbesc Dolaț
    6
    Marșul Eroilor la Timișoara: reculegere și omagiu adus victimelor Revoluției din 1989
    7
    Michael Wolf, între Art Deco și modernism: o expoziție dedicată arhitectului bănățean la Muzeul Național de Artă
    8
    Vrea și CJT să contribuie la demersul de a „reda demnitatea” Casei Mühle
    9
    FOTO. A scăzut numărul cerșetorilor din Timișoara odată cu venirea frigului
    10
    Zeci de articole vestimentare și produse cosmetice suspectate a fi contrafăcute, descoperite la Recaș

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Consiliul Județean Timiș susține „Electroruga de Buzad”, un festival care aduce cultura contemporană în mediul rural

    Ştiri din Timiș

    TimPark dă startul campaniei de eliberare a abonamentelor de parcare pentru anul 2026

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Lucrările la noul liceu „Școală Verde” din Moșnița Nouă avansează rapid, la două luni de la debut

    Capitală Culturală

    Jazz și colinde în Mansarda Bastionului Maria Theresia. Concert de iarnă cu studenții UVT

    Lugoj

    Ciorile, ținute la distanță. Tehnologie de ultimă generație pentru un Lugoj mai curat

    Ştiri din Timiș

    Noi parcări pentru cartierul Calea Șagului. Garajele vechi vor fi demolate

    Ştiri din Timiș

    PROGRAM. Eroii Revoluției din Decembrie 1989, comemorați la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    15 Decembrie 1989, ziua în care Timișoara a aprins scânteia Revoluției anticomuniste

    Mapamond

    Regizorul Rob Reiner și soția sa, găsiți morți în locuința lor din Los Angeles. Ar fi fost înjunghiați de fiul lor

    Utile

    Program modificat pentru relațiile cu publicul la Tribunalul Timiș, în perioada sărbătorilor de iarnă
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici