Acestea sunt concluziile unui raport privind situaţia transporturilor realizat de Societatea Academică Română.
Potrivit raportului, numărul accidentelor grave înregistrate pe şoselele din România este mult mai mare cel din UE. În ţara noastră, media este de un mort la 3 accidente, în timp ce în Germania este de 1 la 63, iar în Marea Britanie de 1 la 93 de accidente. Una dintre cauze este starea foarte proastă a carosabilului, se arată în raportul Societăţii Academice.
30% dintre drumurile naţionale sunt într-o stare proastă din cauza faptului că lucrările de modernizare au întârziat nepermis de mult. De asemenea numărul mare de accidente se explică şi prin faptul că multe drumuri foarte circulate traversează localitaţi aglomerate. Specialiştii spun că această problemă poate fi rezolvată prin construcţia de autostrăzi.
Pentru construcţia unui kilometru de autostradă însă, România cheltuieşte circa 26 de milioane de euro, în timp ceîn Polonia şi Ungaria nu costă mai mult de 7-8 milioane de euro, se precizează în raportul Societăţii Academice din România.
România are la ora actuală doar 264 de km de autostradă. Comparativ, Portugalia – o ţară care are jumătate din suprafaţa României – are 1500 de kilometri de autostradă.
O altă problemă a transporturilor este şi lipsa şoselelor de centură. În acest moment nu există nici un oraş care să aibă o arteră care să înconjoare oraşul astfel încît maşinile să nu mai fie obligate să traverseze localitatea.
Reprezentanţii Societăţii Academice Române susţin că aceste probleme se pot rezolva prin o mai bună gestionare a fondurilor destinate construcţiei şi întreţinerii drumurilor.
Din păcate, însă, nici un ministru sau director nu poate fi tras la răspundere pentru starea deplorabilă a infrastructurii rutiere din cauza schimbărilor foarte dese, sunt de părere reprezentanţii Societăţii Academice Române.
Citiți principiile noastre de moderare aici!