Pornit din pole-position, englezul a plecat ca din tun şi nu a avut probleme în a-şi menţine prima poziţie după start. În turul doi, însă, Raikkonen a făcut o manevră demnă de un veritabil campion mondial ce este, întrecându-l pe Hamilton şi instalându-se la conducerea ostilităţilor.
Finlandezul şi britanicul au mers în continuare cap la cap, diferenţa dintre cei doi fiind fie de o secundă, fie de şase zecimi. Ecartul avea însă să se mărească după prima intrare la boxe astfel încât, în turul cu numărul 19, Raikkonen avea un avans de 5.8 secunde în faţa urmăritorului Hamilton.
Nici a doua intrare la boxe nu a schimbat ordinea, pilotul celor de la Ferrari păstrând cinci secunde în faţa rivalului de la McLaren-Mercedes. Ce a urmat însă este de povestit la nepoţi. Englezul a forţat în ultimele 15 tururi şi a reuşit să se apropie din ce în ce mai mult de liderul cursei. În turul 28, campionul mondial en-titre avea 3 secunde avans, iar după alte două tururi, ecartul era de doar 1.9 secunde!
Ultimele cinci tururi au fost de-a dreptul nebune! Aflat la doar nouă zecimi în spatele liderului, Hamilton a apăsat pedala de accelelaraţie. Degeaba, însă! Raikkonen a făcut-o şi el si, cu trei tururi înainte de finiş, avansul era din nou unul aparent liniştitor, de peste două secunde. În turul 43 – penultimul – englezul revine însă şi cei doi piloţi merg practic roată la roată. Câştig de cauză a avut pilotul de culoare, care se instalează la conducerea cursei.
Îşi face apariţia ploaia şi Hamilton iese în decor. Revine însă, dar doar pe poziţia a doua. Şi, ca totul să fie complet, iese şi Raikkonen, dar de tot, facilitându-i englezului victoria, în chiar ultimele sute de metri. Pe locul doi a terminat Felipe Massa, brazilianul obţinând cele opt puncte prin care se distanţează şi mai mult de colegul Raikkonen, ghiniostiul zilei.
MP al Belgiei:
1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1h22.44.933
2. Massa (Ferrari) + 14.461
3. Heidfeld (BMW Sauber) + 23.844
4. Alonso (Renault) + 28.939
5. Vettel (Toro Rosso-Ferrari) + 29.037
6. Kubica (BMW Sauber) + 29.498
7. Bourdais (Toro Rosso-Ferrari) + 31.196
8. Glock (Toyota) + 56.506
9. Webber (Red Bull-Renault) + 57.237
10. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 1 tur
11. Coulthard (Red Bull-Renault) + 1 tur
12. Rosberg (Williams-Toyota) + 1 tur
13. Sutil (Force India-Ferrari) + 1 tur
14. Nakajima (Williams-Toyota) + 1 tur
15. Button (Honda) + 1 tur
16. Trulli (Toyota) + 1 tur
17. Fisichella (Force India-Ferrari) + 1 tur
18. Raikkonen (Ferrari) + 2 tururi
19. Barrichello (Honda) – abandon (turul 21)
20. Piquet (Renault) – abandon (turul 1).
CLASAMENT PILOŢI
1. Hamilton (McLaren-Mercedes) – 80 pc
2. Massa (Ferrari) – 72 pc
3. Kubica (BMW Sauber) – 58 pc
4. Raikkonen (Ferrari) – 57 pc
5. Heidfeld (BMW Sauber) – 47 pc
6. Kovalainen (McLaren-Mercedes) – 43 pc
7. Trulli (Toyota) – 26 pc
8. Alonso (Renault) – 23 pc
9. Webber (Red Bull-Renault) – 18 pc
10. Glock (Toyota) – 16 pc
11. Vettel (Toro Rosso-Ferrari) – 13 pc
12. Piquet (Renault) – 13 pc
13. Barrichello (Honda) – 11 pc
14. Rosberg (Williams-Toyota) – 9 pc
15. Nakajima (Williams-Toyota) – 8 pc
16. Coulthard (Red Bull-Renault) – 6 pc
17. Bourdais (Toro Rosso-Ferrari) – 4 pc
18. Button (Honda) – 3 pc.
CLASAMENT CONSTRUCTORI
1. Ferrari – 129 pc
2. McLaren-Mercedes – 123 pc
3. BMW Sauber – 105 pc
4. Toyota – 42 pc
5. Renault – 36 pc
6. Red Bull-Renault – 24 pc
7. Williams-Toyota – 17 pc
8. Toro Rosso-Ferrari – 17 pc
9. Honda – 14 pc.
Sursa: Antena3.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!