Conform ultimului studiu al cabinetului comScore, realizat pentru New York Times, giganţii web-ului (Yahoo!, Google, Microsoft, AOL, MySpace) şi filialele lor au devenit monştri ai analizei comportamentale pe internet.
Politica are ca obiectiv major optimizarea numărului de click-uri şi transformarea bannerelor publicitare care se afişeză on-line. Pentru a ajunge la rezultate satisfăcătoare, sunt analizate minuţios toate operaţiunile: căutările efectuate, filmele vizionate, reclamele consultate, paginile vizitate.
În total, conform comScore, cele mai mari cinci grupuri de Internet, colectează 336 de miliarde de informaţii lunar. De exemplu, un grup precum Yahoo! are posibilitatea să colecteze în medie 811 informaţii pe lună de la fiecare utilizator, o cifră care poate urca la 1.700, dacă luăm în considerare şi colaboratorii săi, cum ar fi eBay.
Studiul comScore nu ţine cont de sutele de milioane de informaţii lăsate zilnic de către utilizatori, cum ar fi schimbările de profil sau comentariile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!