În plus, ei spun că performanţele elevilor sunt scăzute deoarece copiii nu sunt motivaţi, iar părinţii se implică prea puţin în educaţia lor. O arată un sodaj realizat de Centrul Educaţia 2000+ şi Fondul Naţiunilor Unite pentru Copii – UNICEF România.
Majoritatea profesorilor chestionaţi în acestă cercetare consideră că imaginea dascălilor în opinia publică este una negativă. Procentul celor care resimt acest lucru se ridică la 60%. 8% spun că percepţia este una puternic negativă, faţă de numai 40% care au o opinie contrară.
În ciuda faptului că cei mai mulţi dintre profesori consideră că percepţia socială a meseriei lor este negativă, 71% dintre intervievaţi afirmă că dacă ar fi să o ia de la capăt, tot meseria de profesor ar alege-o.
Tot din aceast sondaj aflăm opiniile profesorilor cu privire la efortul depus dar şi beneficiile aduse de practicarea acestei meserii. Într-o proporţie covârşitoare adica 96% dintre dascăli apreciază propriul efort ca fiind mare sau foarte mare.
Întrebaţi care sunt principalii trei factori care împiedică elevii să aibă rezultate şi mai bune, profesorii au indicat pe primul loc motivaţia scăzută a acestora, dar şi implicarea redusă a parinţilor.
Participanţii la cercetare consideră că importante în cariera lor sunt vocaţia, urmată de pregătirea solidă de specialitate. Experienţa la catedră are o importanţă ceva mai redusă.
Mai mult de două treimi dintre profesorii chestionaţi consideră că şcoala românească este în general una cu performanţă medie. Doar 14% spun că este foarte performantă, în timp ce 16 procente sunt de părere că are o performanţă scăzută, iar 1% că este neperformantă.
Cei mai mulţi dintre profesori sunt nemulţumiţi de imaginea pe care o au
Reactualizat la:
Cei mai mulţi dintre profesori sunt nemulţumiţi de imaginea pe care o au şi cred că depun un efort prea mare la catedră.
Citiți principiile noastre de moderare aici!