tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
România
Autostrada Soarelui, „dirijată“ pe terenurile unor băieţi deştepţi

Autostrada Soarelui, „dirijată“ pe terenurile unor băieţi deştepţi

la 1 August 2008 11:04
1 August 2008 11:04
Tun de cel puţin 23 de milioane de euro al mafiei imobiliare la Compania de Autostrăzi: deşi statul deţine, pe malul canalului Dunăre – Marea Neagră, tot terenul necesar realizării tronsonului de autostradă Cernavodă – Constanţa, a fost ales un alt traseu, care presupune exproprieri semnificative.
Scris de IM:ONLINE - Tun de cel puţin 23 de milioane de euro al mafiei imobiliare la Compania de Autostrăzi: deşi statul deţine, pe malul canalului Dunăre – Marea Neagră, tot terenul necesar realizării tronsonului de autostradă Cernavodă – Constanţa, a fost ales un alt traseu, care presupune exproprieri semnificative.

Trimite articolul

X

Surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ne-au declarat că soluţia construirii autostrăzii pe terenul deţinut de stat în apropierea canalului a fost totuşi propusă, în cadrul unei şedinţe “cu scântei”, desfăşurate în octombrie anul trecut, sub conducerea directorului de la acea vreme, Mihai Grecu. Propunerea deranja însă atât de multe interese, încât din sală s-a ridicat un val aproape unanim de proteste şi obiecţii, iar autorul a fost redus la tăcere ca la şcoală, cu şuturi la glezne, pe sub masă. Din acel moment, varianta construirii autostrăzii pe terenurile statului a căzut, iar proiectul s-a împotmolit, ca de obicei, în clasicele proceduri de expropriere. Conform aceloraşi surse, mai mulţi “băieţi deştepţi” cumpăraseră deja, înaintea şedinţei cu cotonogeli, suprafeţe întinse de teren în zona care a fost până la urmă aleasă pentru autostradă.

Am aflat cât va plăti statul pentru exproprierile de care s-ar fi putut lipsi, dacă autostrada se construia pe lângă canal, de la şeful Direcţiei Juridice din CNADNR, Alin Goga, care ne-a oferit o estimare preliminară: 20 de milioane de euro pentru terenuri şi 3 milioane de euro pentru acte, respectiv de-acum celebrele contracte de consultanţă juridică. Conform aceleiaşi surse, suma ar putea creşte semnificativ, în măsura în care sunt identificaţi toţi proprietarii loturilor de teren, iar aceştia îşi formulează pretenţiile.

Încercând să aflăm cum a fost posibilă luarea unei decizii atât de păguboase, am discutat cu actualul director general al CNADNR, Dorin Debucean, care, la vremea sedinţei cu cotonogeli, era director general adjunct pentru proiecte şi răspundea direct de noua autostradă. Acesta ne-a confirmat că a participat la discuţia respectivă, ne-a declarat că nu a observat manevrele de “reducere la tăcere” desfăşurate sub masă, dar susţine că, din punctul său de vedere, propunerea a căzut în momentul în care atât inginerii CNADNR cât şi cei ai Administraţiei Canalelor Navigabile au formulat obiecţii legate de siguranţa celor două construcţii. Dorin Debucean nu a putut să ne dea mai multe detalii şi ne-a rugat să solicităm un punct oficial de vedere prin biroul de presă.

Singurul care a fost în măsură să ne ofere o explicaţie cât de cât acceptabilă asupra motivului pentru care CNADNR şi-a dat singură o ţeapă de 23 de milioane de euro a fost directorul adjunct pentru întreţinere şi administrare, Cristian Duică: deşi nici măcar nu participase la şedinţa cu pricina, acesta îşi amintea că reprezentanţii mai multor companii de petrol şi gaze, ale căror conducte trec şi ele pe terenul statului, în vecinătatea canalului, au refuzat să accepte mutarea instalaţiilor.

În plus, Cristian Duică susţine că în ţară nu prea mai sunt firme capabile să realizeze aşa-numitele “lucrări de artă”, adică podurile şi viaductele necesare trecerii autostrăzii prin zona ecluzelor canalului. În aceste condiţii, dacă s-ar fi apelat la companii din străinătate, preţul lucrărilor şi durata de realizare ar fi crescut simţitor. Directorul adjunct pentru întreţinere şi administrare nu a putut să ne confirme însă dacă s-a făcut vreun calcul din care să reiasă clar la cât s-ar fi ridicat aceste costuri suplimentare.

Sursa: Gândul.info

Trimite articolul

X
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Intervenție oftalmologică rară la Spitalul CFR Timișoara: tehnică modernă care redă claritatea vederii pacienților cu pterigion
    2
    Începe vacanța de Crăciun. Final de modul și ultima notă la purtare pentru elevi
    3
    Nu avea voie să se apropie de soție, dar a venit la locul ei de muncă. Bărbat din Timișoara, reținut de polițiști
    4
    Atenție, șoferi! Controale cu etilotest și drugtest pe drumurile din Timiș, în această săptămână
    5
    Filmul săptămânii: „Avatar: Fire and Ash”, un nou capitol din saga lui James Cameron
    6
    „Teatrul Viitorului”, un spectacol despre anxietatea generației tinere, în premieră la Timișoara
    7
    Trei persoane au ajuns la spital după un accident în Beregsău Mare
    8
    Vrei să vorbești engleză mai bine? Înscrie-te la un club gratuit de conversație, la Timișoara
    9
    Singurătatea de sărbători: între feeduri perfecte și nevoi reale
    10
    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Crăciunul, cea mai iubită dintre sărbători. Tradiții și obiceiuri din întreaga țară

    Sănătate

    Din ce în ce mai multe cazuri de gripă în România. Recomandările Ministerului Sănătății

    Eveniment

    Nu avea voie să se apropie de soție, dar a venit la locul ei de muncă. Bărbat din Timișoara, reținut de polițiști

    Capitală Culturală

    Explorează obiceiurile de iarnă din Banat într-un tur pietonal de Crăciun prin Timișoara

    Eveniment

    UPDATE. Accident în Lugoj, în Ajunul Crăciunului. Două persoane rănite, o locuință avariată

    Ştiri din Timiș

    Aproape 500.000 de euro pentru terenul de lângă Piața Iosefin. Primăria va face o parcare

    Ştiri din Timiș

    LISTĂ. Impozite mai mari pentru aproape 50 de clădiri degradate din Timișoara, de anul viitor

    Lugoj

    Conflict periculos în miez de noapte la Lugoj. Un neamț a amenințat cu cuțitul pe stradă

    Agenda

    FOTO. Cum era sărbătorit Crăciunul în Evul Mediu

    Eveniment

    Acțiuni ale poliției în Timiș: aproape 12.000 de țigarete ilegale scoase din circuit
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici