Statisticile pentru România, colectate în 2022 odată cu testările PISA, dar neincluse oficial în raport, arată o realitate și mai alarmantă: 59,6% dintre elevii de 15 ani depășesc pragul de 30 de ore săptămânale petrecute pe telefon, tabletă sau calculator, iar 21,1% ajung la peste 80 de ore, adică aproape 12 ore zilnic.
Distribuția timpului petrecut online de adolescenții români:
• sub 10 ore/săptămână: 4,4%
• 10–20 ore: 6,5%
• 20–30 ore: 9,4%
• 30–40 ore: 12,5%
• 40–60 ore: 26%
• 60–80 ore: 20%
• peste 80 ore: 21,13%
Un studiu al Organizației Mondiale a Sănătății, publicat anul trecut, atrage atenția că 22% dintre copiii și adolescenții români între 11 și 15 ani experimentează sevraj psihologic, anxietate, neliniște sau nervozitate atunci când nu au acces la Internet și rețele sociale.
Cum arată situația în alte țări
La nivel internațional, există diferențe majore. În Japonia, de exemplu, 53,1% dintre adolescenți petrec sub 20 de ore pe săptămână în fața ecranelor, iar doar 9,9% depășesc pragul de 60 de ore. În Uniunea Europeană, țări precum Irlanda (45,2%), Franța (43,5%) și Spania (42,9%) au procente mari de elevi care stau mai puțin de 30 de ore săptămânal online.
Pe de altă parte, Letonia se află la polul opus: doar 12,9% dintre adolescenți petrec sub 30 de ore pe săptămână pe device-uri, iar 43,3% depășesc 60 de ore. Situații similare se regăsesc în Estonia, Polonia și Ungaria, unde între 35% și 41% dintre elevii de 15 ani stau online peste 60 de ore săptămânal.
România, aflată în proces de aderare la organizația OCDE, a primit deja în decembrie 2024 avizul formal de conformitate în domeniul educației.
Trimite articolul
Xacum 4-5 ani au fost tinuti ca niste animale in cusca de statul roman
statul roman a scos armata in strada pentru ce?
acolo i-ati invatat sa stea, propagandistilor ce sunteti. VOI sunteti vinovati