tion.ro Web analytics

Cercetătorii polonezi au descoperit o genă care dublează riscul dezvoltării unei forme severe de Covid-19

De Vlad Popa

foto: pixabay.com/DarkoStojanovic
Scris de Vlad Popa - Descoperirea cercetătorilor polonezi, care au găsit o genă responsabilă de vulnerabilitatea în fața Covid-19, aduce speranță în lumea medicală. Datorită ei, ar putea fi identificate persoanele care riscă să dezvolte forme severe de Covid-19.

Conform Reuters, pe fondul problemelor apărute la nivel european – neîncrederea oamenilor în vaccin, cuplată cu imposibilitatea organizării și susținerii unor campanii ample de vaccinare în masă, la intervale regulate, pe o perioadă nedeterminată – descoperirea cercetătorilor polonezi ar putea duce la identificarea acelor persoane care au un risc crescut de a dezvolta o formă gravă de Covid-19.

Acest lucru le-ar permite celor vulnerabili genetic să se vaccineze la timp sau să fie internați mai repede pe secțile de Anestezie și Terapie Intensivă.

„După mai bine de un an și jumătate de lucru, a fost posibilă descoperirea unei gene responsabile de predispoziția către o formă severă a infecției cu coronavirus”, a spus ministrul Sănătății polonez, Adam Niedzielski, citat de Reuters.

Descoperirea a fost făcută de cercetătorii de la Universitatea de Medicină din Bialystok. Gena respectivă este prezentă în proporție de aproximativ 14% în rândul populației poloneze, comparativ cu 8-9% la nivelul întregii Europe sau cu 27% în India.

2 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Citiți principiile noastre de moderare aici!

1. Q says:

Ce vaccin, nene, ca nu exista vaccin? Sunteti tampiti la cap

2. Preluam says:

pai si care-i gena ? cum ne testam sa aflam daca suntem fericitii purtatori ?
    altfel puteam sa spun ca si eu am descoperit una …