tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Lugoj
La Lugoj va funcţiona un „after school” pentru elevii cu probleme sociale

La Lugoj va funcţiona un „after school” pentru elevii cu probleme sociale

la 25 November 2010 08:16
25 November 2010 08:16
Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 169/28.10.2010 s-a aprobat înfiinţarea în cadrul Centrului de zi pentru minori cu handicap neuropsihic din Lugoj, str. Ion Vidu, nr. 17, ap. 2, a unui compartiment de tip „after-school” pentru copiii aflaţi în stare de risc de abandon şcolar sau familial.
Scris de IM:TIMIS_ONLINE - Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Lugoj nr. 169/28.10.2010 s-a aprobat înfiinţarea în cadrul Centrului de zi pentru minori cu handicap neuropsihic din Lugoj, str. Ion Vidu, nr. 17, ap. 2, a unui compartiment de tip „after-school” pentru copiii aflaţi în stare de risc de abandon şcolar sau familial.

Trimite articolul

X

Capacitatea acestuia este de 15 locuri şi oferă sprijin şi supraveghere copiilor ce frecventează  învăţământul primar, proveniţi din familii defavorizate şi care nu au posibilitatea de îndrumare şi supraveghere la lecţii.

Beneficiarii Centrului de zi vor fi selectaţi ţinându-se cont de cel puţin unul dintre următoarele criterii : copii de vârstă şcolară ce frecventează învăţământul primar, proveniţi din familii numeroase, monoparentale sau cu un nivel scăzut de educaţie; situaţie socio-economică precară, părinţi în şomaj; stare de sănătate bună; situaţia şcolară a copilului: elevii încadraţi în învăţământul de masă, au prioritate copiii cu risc de abandon şcolar sau familial; elevi în clasele I-IV; venitul mediu net pe membru de familie să fie sub salariul mediu pe economie; domiciliul sau reşedinţa familiei/reprezentantului legal să fie în Lugoj.

Au prioritate copiii care au beneficiat şi nu mai beneficiază de una din următoarele măsuri de protecţie: instituţionalizare, plasament la asistent maternal profesionist, plasament/încredinţare la rude, copii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.

Activităţile desfăşurate în cadrul Centrului, vor consta în principal din: Activităţi educaţionale, recreative şi de socializare adecvate particularităţilor fiecărui copil (vârstă, nivel de dezvoltare, aptitudini, nevoi), acompanierea acestora în efectuarea temelor de casă; asigurarea hranei pe timpul zilei; asistenţă medicală primară; consiliere socială, familială, psihologică pentru copii şi reprezentanţii legali ai acestora; dezvoltarea deprinderilor şi abilităţilor de comunicare şi relaţionare a beneficiarilor centrului; asistenţă juridică oferită de consilierul juridic al DASC pentru clarificarea situaţiei juridice a copilului; încurajarea şi sprijinirea fiecărui copil să participe la activităţi extraşcolare organizate de Centrul de Zi şi unităţile de învăţământ; formare de deprinderi şi abilităţi, prin crearea unor cercuri de iniţiere şi utilizare computer, desen-pictură; asigurarea unui climat favorabil din punct de vedere afectiv şi social; socializare şi petrecere a timpului liber (drumeţii, vizite, spectacole, participarea la unele servicii religioase). Finalizarea intervenţiei specializate are loc odată cu îndeplinirea obiectivelor urmărite prin Planul individualizat de protecţie, depăşirea momentului de criză sau la cererea copilului/reprezentantului legal.

Rezultate preconizate: îmbunătăţirea calităţii vieţii copiilor; reducerea abandonului şcolar; îmbunătăţirea performanţelor şcolare; stimularea dezvoltării psihice şi cognitive a copilului; suport şi asistenţă socială pentru mai multe familii cu situaţie socio-economică precară.

Actele necesare admiterii copiilor în cadrul Compartimentului de tip „After school”, dacă sunt îndeplinite condiţiile de eligibilitate pentru întocmirea dosarului, sunt următoarele:

1Acte de identitate buletin/carte de identitate – pentru părinţi/reprezentant legal – copie; certificat de naştere copil – copie;

2. Acte de stare civilă (că sătorie, divorţ, deces) – copie; hotărâre judecătorească pentru persoane arestate/dispărute (sau adeverinţă de la Direcţia Generală a Penitenciarelor) – copie; hotărâre de încredinţare/plasament/tutelă – copie;

3. Adeverinţă de venituri; adeverinţă de venit net cu specificaţie pentru bonuri de masă sau alte drepturi similare; talon pentru orice tip de pensie/şomaj/indemnizaţie; decizie de pensionare pentru pensiile medicale; talon de alocaţie de stat pentru copii; adeverinţă de venituri de la Administraţia Financiară; adeverinţă de la Oficiul Forţelor de Muncă şi Şomaj – în cazul în care solicitantul nu are un loc de muncă cu specificaţia că se află în evidenţa AJOFM ca persoană în căutarea unui loc de muncă; declaraţie notarială pe proprie răspundere pentru persoanele care nu/au lucrat cu contract de muncă, dar în prezent nu realizează venituri şi copia cărţii de muncă; hotărâre de stabilire a pensiei alimentare pentru copii, actualizată (în cazul în care nu primeşte pensia – declaraţie notarială);

4. Contract casă sau extras CF – copie sau declaraţie de la proprietarul imobilului (în cazul în care nu deţine contract);

5. Adeverinţe medicale – pentru toţi membrii familiei certificat de invaliditate/persoane cu handicap;

6. Adeverinţe de şcolarizare – pentru copiii din familie;

7. Analize medicale: Coprocultura; Coproparazitologic; Carnet vaccinări; Aviz epidemiologic; Exudat faringian;

8. Fişa psihologică-profilul psihologic al copilului;

9. Fişa de evaluare iniţială;

10. Ancheta socială;

11. Planul de servicii;

12. Dispoziţia de aprobare a planului de servicii;

13. Programul personalizat de intervenţie – se actualizează la 6 luni şi cuprinde obiective şi activităţi cu copilul realizate în cadrul centrului.

Cererile pentru înscrierea copiilor se primesc la Serviciul Autoritate Tutelară, la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară, din Lugoj, Piaţa Victoriei, nr. 4, cam. 12.

Trimite articolul

X
Taguri:
after school ,
elevi ,
lugoj ,
timis
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Incursiune emoționantă în poveștile evreilor din Timișoara
    2
    Simonis susține că nu rămânem cu gunoiul pe străzi. La Ghizela ar urma să se producă energie din deșeuri
    3
    VIDEO. S-a deschis DN 69A, noua legătură dintre Timișoara și autostradă. Primele impresii ale șoferilor
    4
    Magia Crăciunului în Iulius Town: decoruri de poveste și momente speciale pentru cei mici
    5
    Timișoara se mobilizează pentru siguranța femeilor: manifestație în Piața Libertății
    6
    Muzeul mumiilor din Ferentillo: locul unde moartea nu a învins timpul
    7
    Loading... Timișoara. Cum participă arhitectura la transformarea orașului
    8
    Podul Turcului de la Parța nu poate fi demolat. CJT ridică altul
    9
    Fii familia de care un copil are nevoie! DGASPC Timiș caută oameni cu suflet mare
    10
    Analiză Eurydice: România, printre țările europene cu cele mai puține măsuri pentru combaterea analfabetismului funcțional

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 14 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Winter Sale la Enigma Plant: susținere echilibrată pentru organism în sezonul rece!

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Fă bine prin lectură. Cumpără o carte și ajută câinii din adăpost

    Eveniment

    VIDEO. Act de cruzime șocant la Giarmata. Un șofer a călcat intenționat un câine cu mașina

    Ştiri din Timiș

    Diplomația prin limbă și cultură, tema unui eveniment special la UVT

    Mapamond

    Tot mai mulți tineri maghiari aleg să studieze în afara Ungariei. România o destinație tot mai atractivă

    Ştiri din Timiș

    O seară de colinde pentru o cauză bună, la Cinema Johnny. Concert dedicat vârstnicilor

    Ştiri din Timiș

    Banatul, un pas înainte spre titlul de Regiune Gastronomică Europeană 2028

    România

    Premierul Bolojan, mesaj la final de an. Le mulțumește românilor pentru răbdare și spune că efectele corecțiilor economice se vor vedea în 2026

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 13 decembrie 2025, în Timișoara?
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici