În ce constă, de fapt, înșelătoria? Autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP), cu numere de telefon din rețeaua națională de telefonie (pot fi numere de telefon compromise care aparțin unor instituții bancare), contactează oamenii, pretinzându-se angajați ai băncilor. Când sună, ei susțin că victimele ar fi solicitat un împrumut și le cer să dezvăluie informații personale sensibile.
Apoi, apelul este redirecționat către o altă persoană care se recomandă ca fiind din partea Poliției și le solicită victimelor să transfere bani într-un „cont sigur”, pentru a proteja fondurile. Această metodă a dus la pierderea unor sume mari de bani de către cetățenii de bună credință.
„La nivelul României, au fost înregistrate dosare penale ca urmare a faptului că persoanele vătămate au dat curs și ultimei solicitări de transfer al banilor în contul «sigur», iar din acel moment au pierdut controlul asupra fondurilor personale. Aceasta este o formă de fraudă bazată pe tehnica de «spoofing», prin care autorii falsifică informațiile de identificare pentru a se da drept o sursă de încredere (bănci, autorități), cu scopul de a înșela victimele (cetățenii de bună credință)”, au transmis, luni, reprezentanții IPJ Timiș.
Iată ce recomandări au oamenii legii pentru a nu cădea victime metodei spoofing:
- Nu răspundeți apelurilor telefonice nesolicitate, care vă cer informații sensibile sau transferuri de bani.
- Verificați orice informație primită prin canale oficiale, contactând direct instituțiile implicate.
- Nu transferați bani în conturi neoficiale sau suspecte!
- Dacă aveți suspiciuni, contactați imediat autoritățile competente (poliție, bancă etc.).
Trimite articolul
Xsi cati a arestat Politia care cunoaste modus operandi.