Sistemul de trafic management, in blocaj. Primaria Timisoara risca sa dea inapoi banii primiti de la UE

De Roxana Deaconescu
34Comentarii
Sistemul de trafic management, in blocaj. Primaria Timisoara risca sa dea inapoi banii primiti de la UE
© Tion: Sistemul de trafic management, in blocaj. Primaria Timisoara risca sa dea inapoi banii primiti de la UE
Sistemul de trafic management implementat cu fonduri de la Uniunea Europeană este cât pe ce să intre într-un blocaj, pentru că a rămas fără întreținere. Aleșii locali nu au aprobat costurile necesare pentru ca SDM, societatea primăriei, care are monopol pe tot ce înseamnă drumuri în Timișoara, să se ocupe de mentenanța sistemului. Șeful Direcției Edilitare din primărie anunță că nu își asumă responsabilitatea dacă municipalitatea trebuie să dea banii înapoi sau, mai rău, dacă se întâmplă vreun eveniment rutier din cauza echipamentelor din trafic.

Proiectul implementat de municipalitate cu fonduri europene a fost extins în mai multe intersecții. SDM a avut grijă să instaleze fibra optică prin oraș, pentru ca sistemul să funcționeze așa cum trebuie. Angajații SDM ar fi fost instruiți și au atestările necesare pentru a se ocupa de întreținerea aparaturii, susține șeful Direcției Edilitare din primărie. Proiectul implementat de firma Swarco are garanție cinci ani, dar specialiștii primăriei spun că s-ar putea pierde garanția, după ce aleșii locali au picat de două ori un proiect pentru aprobarea costurilor de mentenanță pentru SDM.

Potrivit contractului de delegare a gestiunii nr. SC2016 – 12094/26.05.2016, SC Drumuri Municipale SA are obligația de a întreține și/sau extinde sistemul  «Trafic management și supraveghere video», după punerea în funcțiune, și aprobarea costurilor de întreținere, prin acordul părților. Sistemul de trafic management și supraveghere video cuprinde un sistem centralizat de dirijare automată a traficului rutier și infrastructură de fibră optică. Printre indicatorii proiectului «Trafic management și supraveghere video» care trebuie a fi îndepliniți se numără: fluidizarea traficului în oraș și reducerea timpului de călătorie, scăderea numărului de accidente rutiere, scăderea numărului de infracțiuni rutiere în aria monitorizată. În vederea asigurării întreținerii/mentenanței sistemului, personalul SC Drumuri Municipale SA a fost instruit și atestat de către furnizorul sistemului în ceea ce privește efectuarea operațiunilor de mentenanță preventivă și corectivă pentru echipamentele de tip ITC, precum și pentru efectuarea serviciilor de programare în automatele de dirijare a circulației ITC, astfel încât să nu se piardă garanția sistemului”, explică șeful Direcției Edilitare din primărie, Culiță Chiș.

Practic, sistemul trafic management și supraveghere video are garanție timp de cinci ani, iar specialiștii de la Swarco i-au instruit deja pe angajații SDM. Aleșii locali nu au vrut să aprobe costurile necesare, cerând ca primăria să facă licitație. Pentru moment, dacă se strică o cameră video din trafic sau un semafor, nu se pot face reparații. În consecință, șeful Direcției Edilitare din primărie le transmite consilierilor locali că el nu-și asumă responsabilitatea dacă primăria trebuie să dea banii înapoi sau dacă se întâmplă vreun incident în trafic din cauza vreunui echipament defect.

În prezent, din cauza faptului că nu au fost aprobate costurile, nu se poate asigura întreținerea/mentenanța sistemului, pentru această activitate procedura de licitație publică neputând fi aplicată datorită faptului că SC Drumuri Municipale SA are obligația de a întreține și/sau extinde sistemul  «Trafic management și supraveghere video», obligație aprobată de CL Timișoara în data de 10.05.2016. Având în vedere cele prezentate mai sus, vă aducem la cunoștință faptul că, din acest moment, Direcția Edilitară nu își asumă nicio responsabilitate față de pierderea garanției sistemului și implicit pierderea finanțării nerambursabile. Mai mult, nefuncționalitatea sistemului pune în pericol siguranța rutieră și pietonală, astfel că nu ne asumăm niciun fel de responsabilitate față de producerea niciunui eveniment rutier”, susține Culiță Chiș.

Proiectul „Trafic management și supraveghere video” a însemnat semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video.

Lucrările au fost efectuate de asocierea Swarco Traffic România, Avitech.Co și Swarco Mizar SPA, la valoarea de 19,9 milioane de lei, fără TVA. La acești bani s-au adăugat alte aproape 5 milioane de lei, fără TVA, necesare pentru lucrările neprevăzute. Vorbim despre un total de peste 6 milioane de euro.

Articole pe aceeași temă:

Foto: arhiva
Societatea de Drumuri Municipale, al cărei unic acționar este Consiliul Local Timișoara, se ocupă de tot ce înseamnă infrastructură rutieră a orașului: întreținerea tuturor străzilor, întreținerea trotuarelor și aleilor, a podurilor, pasajelor și pasarelelor din oraș. Conform planurilor conducerii p...
Tion: Incep ultimele lucrari pentru un trafic mai bun in Timisoara. Unda verde va functiona din iulie
Cel mai performant sistem de trafic management din Europa, după cum se laudă autoritățile locale, va funcționa din această vară. Începe ultima etapă a șantierului, care cuprinde lucrări ce n-au fost incluse în contractul inițial, în valoare de 1,3 milioane de euro.Licitația organizată de primărie a ...
SDM in locul Rosign: primeste in grija semafoarele si semnele de circulatie din Timisoara, pe 15 ani (foto: arhiva)
Societatea de Drumuri Municipale s-ar putea ocupa, pentru următorii 15 ani, de întreținerea semnelor de circulație și a semafoarelor din Timișoara. Reprezentanții primăriei vor să le dea în grijă prin atribuire directă.Consilierii locali vor adopta, marți, un studiu de oportunitate privind gestiunea...
Tion: Cum ajuta Semaforisoara soferii: specialistii aleg intre Full adaptive si unda verde
Numărul mare de semafoare instalate în intersecțiile din Timișoara i-a făcut pe șoferi să se răzvrătească împotriva primăriei, care a implementat, împreună cu firma Swarco, proiectul de management al traficului. Semaforișoara, așa cum l-au numit șoferii, îi va ajuta în cele din urmă pe cei nemulțumi...



34Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor