Robu comentează experimentul Anei Munteanu! E gata să facă cinste cu… o pistă de biciclete cui îi arată un oraș măcar la jumătate din nivelul Timișoarei

De Roxana Deaconescu
51Comentarii
Robu comentează experimentul Anei Munteanu! E gata să facă cinste cu… o pistă de biciclete cui îi arată un oraș măcar la jumătate din nivelul Timișoarei
© foto: Ana Munteanu
Primarul Nicolae Robu nu a apucat să vadă filmulețele făcute de Ana Munteanu, care a decis ca timp de o săptămână să se deplaseze prin oraș în scaun cu rotile. Dar are o explicație pentru bordurile prea înalte: sunt gândite așa de proiectanți pentru binele bicicliștilor. Se vor face corecții în unele locuri, iar edilul-șef este dispus să facă cinste cu câte o… pistă de biciclete oricui îi arată un oraș din România ajuns măcar la jumătate din performanțele capitalei Banatului la capitolul infrastructură.

Ana Munteanu, reprezentant al Verde pentru Biciclete, a experimentat, în a treia zi, mersul în scaunul cu rotile pe la Pasajul Jiul, strada care merge spre Gara de Nord și Podul Dragalina, zone unde recent s-au efectuat lucrări, dar care, conform tinerei, nu au fost adaptate celor mai vulnerabili dintre locuitorii Timișoarei – persoanele cu dizabilități. Filmulețul a devenit viral pe Facebook, dar primarul Nicolae Robu încă nu a apucat să îl vadă.

Bordurile prea înalte sau mașinile parcate pe trotuare sunt principalele probleme de care dă un om în scaun cu rotile la Timișoara. Și nu este prima dată când se vorbește despre ele, edilul având explicații de fiecare dată.

„Când sunt mașini parcate pe pistele de biciclete, trebuie să sesizați poliția, se va veni și vor fi sancționați cei care dovedesc lipsă de respect față de concitadinii lor. Vom lua măsuri. Am comandat o mulțime de profile în U pe care le vom folosi pentru a împiedica fizic urcarea mașinilor pe trotuare. S-au comandat niște separatoare care vor fi montate pe Calea Martirilor, unde pista este la marginea carosabilului”, spune Robu.

Cât despre bordurile prea înalte, primarul are o explicație mai veche. Sunt gândite așa de proiectanți, care au luat în calcul bicicliștii și viteza lor de deplasare.

„Nu toate pistele sunt ideale, unele sunt chiar proaste, dar sunt așa cum le-am putut face. Ce se poate corecta vom corecta. Acele treceri abrupte de pe trotuar pe carosabil și viceversa au fost într-o anumită măsură corectate. Continuă campania de a le corecta. Am mai explicat: proiectanții așa au fost formați în școală, să poarte de grijă printr-o măsură de tipul acesta bicicliștilor. Așa înțeleg ei, obligându-i să coboare, considerând că dacă nu îi obligă, vin cu viteză pe carosabil, conducătorii auto nu mai au timp să reacționeze pentru că îi văd prea târziu și este un risc de accident. Dar eu consider că bicicliștii sunt oameni responsabili care își poartă de grijă, dacă se pune un semn «Stop» știu să se oprească și să se asigure. Dispoziția dată de mine este să se aducă corecții, pentru că am văzut în alte țări, bicicliștii din Timișoara nu sunt altfel față de cei din alte părți”, explică Nicolae Robu.

Revenind la principala problemă, cea de care se lovesc persoanele cu dizabilități, edilul-șef spune că se corectează acolo unde se poate.

„Noi corectăm ce este de corectat, avem această deschidere, dar nu putem să neglijăm alte lucruri și să spunem că toate eforturile municipalității sunt în această direcție. Avem 30 de tramvaie, toate dotate cu rampe pentru persoane cu dizabilități. Va trebui să ne preocupe în mod special această categorie de oameni, cred că am arătat în multiple ocazii respect față de acești semeni ai noștri, care au avut neșansa să aibă aceste probleme de sănătate care le-au creat dificultăți în locomoție. Trebuie să le purtăm de grijă”, completează primarul.

În filmulețul făcut public de Ana Munteanu există și un experiment cu tramvaiul. Tânăra încearcă să urce într-o garnitură Armonia, dar vatmanul îi spune că mai întâi ar fi trebuit să sune la STPT. Apoi o ajută să urce cu tot cu scaun cu rotile în tramvai, dar fără rampă, pentru că ar dura prea mult să fie coborâtă.

Edilul-șef promite că diferențele de nivel dintre carosabil și trotuare vor fi cumva „rezolvate”.

„La toate, acolo unde sunt diferențe de nivel, se va face o corecție.Proiectele nu le face primăria, le fac niște proiectanți. Este o chestiune de specialitate și își asumă răspunderea cel care face proiectul”, mai explică Nicolae Robu.

El este însă convins că Timișoara este mult peste alte orașe din țară la capitolul infrastructură. Va da un premiu celui care îi arată un oraș din România care a ajuns măcar la jumătate din performanțele Timișoarei.

„Când veți veni să îmi arătați că un oraș din România este măcar la 50% din nivelul în care este Timișoara, atunci o să fac cinste la fiecare cu o pistă de biciclete”, a conchis edilul-șef.

Articole pe aceeași temă:

În scaun cu rotile prin Timișoara: experimentul Anei Munteanu. Lacrimi, frustrare și furie: „Mi-e frică!”



51Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor