Retim relanseaza campania de constientizare a populatiei asupra necesitatii si obligatiei colectarii selective a deseurilor

De M. Hoster
6Comentarii
Retim relanseaza campania de constientizare a populatiei asupra necesitatii si obligatiei colectarii selective a deseurilor
Societatea de salubritate Retim relansează campania de colectare selectivă a deşeurilor. Efortul companiei de a creşte procentul de deşeuri ce se pot recupera va fi susţinut de co campanie pe toate fronturile, o campanie cu o denumire mai mult decât sugestivă: Logic, Eco-Logic.

În acest moment Retimul colectează selectiv 10% din totalul deşeurilor menajere produse, mulţumită efortului tuturor cetăţenilor. În 2014 se doreşte ca această valoare să ajungă la 20%, iar în 2016 la 40%. Colectarea selectivă nu este doar un moft al celor ce se ocupă de gunoiul oraşului, dar este şi o prevedere legală. “Trebuie să diminuăm cu 15% cantitatea de deșeuri municipale și asimilabile supuse eliminării definitive prin depozitare, conform legislaţiei în vigoare”, a declarat Marcel Petrişor, directorul general al Retim.

Din fericire, timişorenii sunt oameni conştiincioşi şi deja au învăţat ce înseamnă să nu arunce plasticul sau sticla în aceiaşi pubelă cu cojile de ceapă. “Până acum noi am oferit la clienţi pubele de culoare neagră pe care am lipit autocolante prin care îi anunţam pe clienţi că acolo se depun materialele reciclabile. În general, timişorenii au respectat colectarea selectivă. Acum vom aplica o nouă strategie. În locul pubelelor de culoare neagră vom oferi pentru reciclabile pubele colorate în galben, să fie clar vizibile, să nu mai fie probleme. De asemenea, la case am oferit saci de culoare galbenă care erau utilizaţi de mai multe ori până se stricau. Am schimbat strategia şi aici, în sensul că vom oferi oamenilor de la gospodăriile individuale saci de unică folosinţă. Fiecare client va primi un set de asemenea saci şi îi va folosi”, a mai declarat Petrişor.

Ce înseamnă pentru cetăţeni această colectare selectivă? Va însemna de fapt păstrarea tarifelor la un nivel acceptabil fără scumpiri prea mari. Noile gropi de gunoi au costuri mai mari de operare, gunoiul trebuie transportat pe distanţe mari până la deponeu, toate acestea înseamnă şi costuri de operare mai mari. Prin recuperarea unui procent cât mai mare din aceste gunoaie se vor putea păstra în limite decente costurile de operare, deci preţurile pentru acest serviciu.

“Deşeurile pe care le selectăm vor fi reciclate şi vor deveni produse noi, economisind materii prime. Astfel, reducem volumul de deşeuri la deponeu garantând un viitor mai bun urmaşilor noştri respectăm mediul înconjurător”, a spus Marcel Petrişor.

Campania LOGIC, ECO-LOGIC a demarat în toamna acestui an şi este prezentă pe mai multe planuri. Este o campanie de proporţii, care doreşte să trezească şi să sensibilizeze timişorenii de toate vârstele, firul principal fiind legat de colectarea selectivă a deşeurilor.

„Prin intermediul campaniei LOGIC, ECO-LOGIC dorim să aducem informaţiile necesare tuturor timişorenilor astfel încât să ne bucurăm împreună de un oraş mai curat” a declarat Marcel Petrişor, director general Retim Ecologic Service.

În cadrul acestei campanii a fost editat şi distribuit un pliant care să atragă atenţia populaţiei asupra necesităţii civice de a folosi la maximum reciclarea deşeurilor. În jur de 25.000 pliante au fost deja distribuite în perioada 01- 18 septembrie.

De asemenea, a fost elaborat „Ghidul pentru colectare selectivă”, care prezintă în detaliu tot ceea ce este necesar să cunoască cetăţenii legat de aceste aspecte. Pentru toţi timişorenii care locuiesc la casă a fost editat un flyer dedicat sacilor galbeni, de unică folosinţă, pe care societatea Retim îl foloseşte în acest proces de colectare selectivă a deşeurilor. Noua modalitate de colectare a fost aplicată începând cu zona delimitată de străzile Circumvalațiunii, Bogdăneștilor, Dunărea, Nera. Trebuie spus că cei mai conştiincioşi cetăţeni în ceea ce priveşte colectarea selectivă sunt exact cei de la case.

Pentru a avertiza cetăţenii asupra aruncării necorespunzătzoare a gunoiului a fost editat şi produs un autocolant cu inscripţia “Conţinut necorespunzător”, care din 1 octombrie 2013 va fi lipit de oamenii Retim acolo unde se constată aruncarea unor materiale recuperabile în publele cu deşeuri umede. Scopul acţiunii este de atenţionare asupra colectării selective.

Tot în cadrul campaniei au fost re-etichetate toate “clopotele”, acele recipiente mari instalate pe stradă pentru colectarea de sticlă, astfel ca mesajele sa fie intuitive, iar colectarea să se poată face în condiţii optime.

În parcarea din Piaţa 700 şi la sediul RETIM de lângă Pădurea Verde au fost amplasate panouri outdoor care vorbesc despre importanţa colectării selective şi despre ceea ce se întâmplă cu deşeurile reciclabile în procesul transformării acestora în obiecte noi.



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor