RATT se lauda cu un numar dublu de calatorii in 2016, fata de 2015

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:
17Comentarii
RATT se lauda cu un numar dublu de calatorii in 2016, fata de 2015
© Tion: RATT se lauda cu un numar dublu de calatorii in 2016, fata de 2015
Aproape 160.000 de călătorii a înregistrat Regia Autonomă de Transport Timișoara în anul 2016. Numărul este dublu față de cel din 2015, când oficialii RATT au numărat puțin peste 71.000 de călătorii.

Reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara au prezentat raportul pe anul 2016, din care reiese că regiei i-a mers foarte bine anul trecut. Sau cel puțin mult mai bine decât în anul 2015.

Potrivit raportului prezentat de regie, în 2016 au fost înregistrate un număr de 159.395 de călătorii, din care 82.144 cu tramvaiele, 34.951 cu troleibuzele și 42.300 cu autobuzele, în vreme ce în 2015 s-au înregistrat 71.371 de călătorii, din care 35.077 cu tramvaiele, 17.340 cu troleibuzele și 18.954 cu autobuzele.

Cea mai mare parte dintre călători circulă cu abonamente. Din totalul de aproape 160.000 de călătorii, 153.842 au fost plătite cu abonamente, iar restul cu bilete. Și în 2015 cei mai mulți călători au achitat plimbările cu abonamentele.

Deși numărul călătoriilor a fost dublu anul trecut, mijloacele de transport în comun din Timișoara au făcut mai puțini kilometri în 2016: 7.685 față de 8.421 în 2015. 2.802 kilometri au fost parcurși de tramvaie, 1.690 de troleibuze și 3.193 de autobuze. Toate mijloacele de transport ale RATT au făcut, în total, 482.669 de ore pe străzile din Timișoara.

În ceea ce privește numărul traseelor, reprezentanții RATT susțin că au avut, anul trecut, 34 de trasee urban, cu unul mai puțin decât în 2015.

Regia Autonomă de Transport Timișoara are 241 de mijloace de transport în comun, cu 10 mai puține decât în 2015: 83 de tramvaie, 50 de troleibuze și 108 autobuze. RATT avea, în 2016, mai puține tramvaie.

Bicicletele cumpărate cu fonduri europene sunt 300 în parcul RATT. Oficialii regiei se laudă și cu un număr aproape dublu de bicicliști care folosesc vehiculele pe două roți aflate în stațiile intermodale. În 2016 au fost 16.500 de utilizatori, în timp ce în 2015 un număr de 9.230 de bicicliști au folosit vehiculele din cadrul VeloTM. În medie, bicicletele VeloTM au fost folosite zilnic de 745 de bicicliști.

Oficialii regiei susțin că au făcut și investiții în anul 2016, folosind 7,2 milioane de lei, din surse proprii. În 2015 au investit mult mai puțin: 4.900 de lei. În raportul prezentat nu se specifică și unde s-au dus banii.

RATT are 956 de angajați și cinci direcții: Direcția Transport Electric și Transport Biciclete, Direcția Transport Auto și Transport Naval, Direcția Tehnică, Direcția Economică și Direcția Muzeul de Transport Public „Corneliu Mikloși”.

UPDATE. De fapt, RATT a înregistrat 160 de milioane de validări

Specialiștii de la RATT au întocmit raportul pe anul trecut fără să aibă în vedere un aspect foarte important. Au scris că au înregistrat 159.395 de călătorii, adică de validări, iar la unitatea de măsură au trecut „mii călători”, însă oamenii care circulă cu mijloacele de transport în comun nu pot fi numărați, pentru că unii dintre ei se pot plimba de mai multe ori într-o zi. De fapt, este vorba despre aproximativ 160 de milioane de validări înregistrate în 2016 și de puțin peste 71 de milioane în 2015.

Cifrele se schimbă așadar, pentru că regia nu putea să aibă doar puțin peste 400 de validări pe zi. La fel este și în cazul numărului de abonamente și de bilete, cărora li se mai adaugă trei zerouri.

Din nou, la capitolul kilometri parcurși, la care cei de la RATT au scris „kilometrii parcurși”, sunt 7,6 milioane de kilometri în 2016, față de 8,4 milioane de km în 2015.



17Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor