Pasajul Michelangelo – “inamicul public numarul unu a fost vremea rea” spune unul dintre constructorii pasajului

Pasajul Michelangelo – “inamicul public numarul unu a fost vremea rea” spune unul dintre constructorii pasajului
© TION: Pasajul Michelangelo – “inamicul public numarul unu a fost vremea rea” spune unul dintre constructorii pasajului
ADVERTORIAL. Interviu cu Horaţiu Rada – manager Cons Electrificarea Instal.

“Michelangelo” este o temă grea pentru administraţia locală, una foarte prezentă în majoritatea ieşirilor publice ale primarului Nicolae Robu. Se vorbeşte prea mult şi se face prea puţin ? Cum comentaţi ?

Horațiu Rada: Nu putem compara proiectul pasajului nici cu “puntea suspinelor”, nici cu “fata morgană”. Pasajul Michelangelo este un proiect de referinţă pentru Timişoara post-revoluţionară, este cel mai important proiect de infrastructură realizat în ultimii 25 de ani ! Aceasta este motivul, cred eu, pentru care autorităţile găsesc de cuviinţă să comunice permanent. Există săptămânal, încă de la demararea lucrărilor, un comandament la care participă toţi factorii implicaţi în proiect. Ştiţi, desigur, că Pasajul Michelangelo este un proiect cu finanţare europeană şi orice decalare, modificare sau completare se realizează cu acordul forurilor competente. Totul se face pe un calendar aprobat şi asumat, cu rapoarte speciale şi cu documente la zi.

Proiectul avea termen de finalizare anul 2014, luna decembrie. Suntem în mai 2015….

Horațiu Rada: Decalările de până acum au fost motivate exclusiv de condiţiile meteorologice. Calendarul de lucrări prevăzut în proiect în 2009 era imposibil de corelat cu prognoza meteo din 2014 ! Toamna şi iarna trecută şi chiar în această primăvară, până recent, am avut parte de vreme capricioasă : când erau prevăzute lucrări de execuţie în proiect, temperaturile erau cu minus şi aveam precipitaţii, iar când au fost programate întreruperi, era soare şi mult mai cald decât normal. În genul acesta de lucrări şi la un proiect de o asemenea anvergură, astfel de situaţii apar întotdeauna.

Cititorii noştri au comentat de câteva ori faptul că au fost zile bune în care pe şantier a bătut vântul, la figurat vorbind. Cum explicaţi ?

Horațiu Rada: În cazul proiectelor europene, nu poţi interveni de capul tău şi nu poţi trece peste calendarul aprobat. Este o procedură clară şi trebuie respectată. Mobilizarea noastră a fost una exemplară. Am fost permanent pregătiţi să intervenim cu oameni şi utilaje. Noi lucrăm pe termene foarte stricte şi autorităţile ar fi fost primele care s-ar fi sesizat dacă am fi chiulit. Aşa cum a anunţat şi domnul primar, de câteva zile am reluat lucrările şi tragem tare să ne apropiem de finalizare. Am reuşit să adaptăm şi câteva soluţii noi, din mers, binenţeles cu aprobările de rigoare, conform procedurilor. Ceea ce a fost proiectat acum 6 ani, astăzi comportă modificări în sensul că au apărut materiale moderne, soluţii tehnice mai avansate şi a fost normal să dorim să lucrăm cu ele. Am beneficiat de sprijinul total al autorităţilor de la primărie şi de la instituţiile cu competenţe în proiect.

Soluţia spargerii asfaltului deja turnat din ce categorie face parte ?

Horațiu Rada: Aţi fost cu ochii pe noi…. Da. Aşa cum bine aţi sesizat, au fost două zone în care am spart ce am lucrat iniţial. Procedura a fost asumată de noi ca şi costuri. Integral. Intervenţia a fost necesară şi, sperăm noi şi suficientă, pentru maximizarea soluţiei aplicate pentru evitarea infiltraţiilor. Vecinătatea cu canalul Bega a impus măsuri suplimentare şi a fost mai simplu şi mai logic să facem acum o intervenţie. Am mers pe principiul că e mai bine să previi decât să tratezi, ca şi cu boala.

Termen de finalizare ?

Horațiu Rada: Singura variabilă rămâne vremea. Dacă e de partea noastră, în câteva săptămâni asistaţi la tăierea panglicii.