Potrivit primarului Timișoarei, studiul care se va face va arăta dacă Regia Autonomă de Transport Timișoara va putea avea grijă de iluminatul public din oraș. Și cu siguranță o va face mai bine decât vreo firmă externă, mai spune Robu.
Zilele trecute, primarul Timișoarei anunța că mai cumpără pentru RATT 20 de autobuze noi, cu bani din bugetul local, pentru a pune la punct sistemul de transport în comun.
„RATT are activitate și în sectorul electric, dispune și de o mulțime de stâlpi, pe care sunt și inclusiv corpuri de iluminat. Are competențe ca nucleu, dar are capacitatea și trebuie să o aibă de a se dezvolta pentru a oferi și servicii de iluminat electric, obișnuit, stradal, respectiv artistic, de sărbători. În timp va trebui să vorbim și despre iluminat stradal, deocamdată nu avem decât un studiu de oportunitate adoptat și acel studiu va arăta dacă ceea ce ni se pare nouă acum că este potrivit chiar este potrivit sau nu. Dacă studiul arată că este oportun să delegăm aceste servicii către RATT, le vom delega, desigur, cu obligația RATT de a obține licență pentru prestarea acestor servicii. Experiența arată, și a noastră, dar și a partenerilor noștri de la Munchen, de exemplu, că merg mai bine lucrurile în interacțiunea dintre primărie și societăți aflate în subordinea sa decât cu diverși agenți asupra cărora nu ai o relație de autoritate, ci doar una contractuală punctuală. Merge treaba foarte bine în relația cu SDM, spre exemplu, dar nu vreau să generalizez, avem firme private de care sunt foarte mulțumit, cum sunt cele două care lucrează la pasaje, nu sunt zgârcit cu aprecierile față de cei care chiar merită”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Conducerea Regiei Autonome de Transport Timișoara a cerut primăriei să preia RATT serviciul de iluminat public din oraș, așa că oficialii municipalității s-au conformat și au făcut rapid demersurile pentru un studiu de oportunitate, pentru ca regia să se poată ocupa atât de iluminatul public, cât și de iluminatul festiv de sărbători. Legea permite atât gestiune directă, cât și gestiune delegată, decizia finală urmând să fie luată de consilierii locali.
Dacă până acum de aceste servicii se ocupau firmele AEM și Elba, dacă aleșii municipali sunt de acord, RATT va răspunde de tot ce ține de iluminatul stradal în oraș. Cu ce va moderniza regia sistemul? Cu bani de la primărie.
„Lucrările de modernizare și extindere a sistemului de iluminat public se vor executa din fonduri europene sau din fondurile bugetului local, în funcție de priorități”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de hotărâre adoptat marți de consilierii locali. La data întocmirii studiului, RATT deține instalații tehnice, mașini și utilaje, toate destinate executării lucrărilor, mai scrie în referat.
Prin studiul de oportunitate se propune ca modalitate de gestiune cea prin atribuire directă. Drept urmare, RATT trebuie să facă demersurile necesare pentru transformarea din regie în societate comercială și pentru obținerea licenței de operare pentru serviciul de iluminat public.
Consilierii locali au adoptat, marți, un proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate privind delegarea gestiunii serviciului „Întreținere a serviciului de iluminat public și iluminat festiv de sărbători în Timișoara”. Următorii pași sunt transformarea RATT în societate comercială înainte de atribuirea directă, obținerea licenței de operare și a avizului Consiliului Concurenței, elaborarea Caietului de sarcini și aprobarea acestuia de către Consiliul Local Timișoara, precum și aprobarea tarifelor, tot în CLT, precum și stabilirea bunurilor mobile și imobile, proprietate publică sau privată a primăriei, ce vor fi date în administrarea și exploatarea operatorului și, desigur, elaborarea contractului de delegate gestiune și aprobarea de către CLT.
Tot marți, aleșii municipali au adoptat și Caietul de sarcini al serviciului de iluminat public în Timișoara. Acesta poate fi consultat aici!
Citiți principiile noastre de moderare aici!