Din descoperirile de la STPT: Salarii nesimtite pentru 90 de sefi si salarii mizere pentru soferi si vatmani

De Roxana Deaconescu
29Comentarii
Din descoperirile de la STPT: Salarii nesimtite pentru 90 de sefi si salarii mizere pentru soferi si vatmani
© Foto: Tion
Noua conducere a Societății de Transport Public vrea să curețe organigrama societății, pe care o consideră ilegală. Datează de la transformarea RATT în STPT și cuprinde 90 de funcții de conducere. Noul șef al societății anunță schimbări majore în organigramă, dar și mișcări de trupe dintr-o structură în alta, precum și modificări serioase la grila de salarizare.


Sorin Supuran și Nicu Bitea conduc STPT din ultima zi a lunii mai. Au anunțat deja că au găsit la societate condiții inumane de lucru pentru unii angajați, precum și achiziții suspecte și datorii uriașe, dând vina pe fosta conducere pentru cele descoperite acolo.

După zece ani în care s-a ferit de ochii presei, fostul director al societății, Ioan Goia, a rupt tăcerea pentru tion.ro. Goia ne-a povestit că până acum nu a putut să-l contrazică pe șeful Nicolae Robu.

Noua conducere îl acuză însă pe Goia că a lăsat societatea să funcționeze cu o organigramă ilegală, cu foarte mulți șefi.

„În primul rând, STPT funcționează fără o organigramă aprobată în condiții legale, de la transformarea regiei în societate. Nu există un regulament de organizare și funcționare aprobat, nu există un stat de funcțiuni corelat cu organigrama, ceea ce presupune o modificare rapidă a acestor lucruri”, a precizat Sorin Supuran.

Supuran spune că lucrează deja la o nouă organigramă, care ar trebui să intre în vigoare de luna viitoare. De ce e nevoie de modificări clare? Pentru că societatea funcționează cu 90 de posturi de conducere și un total de 972 de salariați. Vor fi reduse, chiar de la începutul lunii iulie, 185 de posturi, din care 30 de conducere. Unii oameni vor fi mutați de la o structură la alta, în funcție de pregătirea profesională.

„Din 190 de personal TESA, 90 sunt posturi de conducere. Cred că am spus suficient de ce are nevoie de o restructurare. Fondul de salarii a fost constatat deja de Curtea de Conturi, instanța a dat o hotărâre definitivă și a dispus ca măsură diminuarea personalului în concordanță cu veniturile, cu situația economico-financiară. Încă de luni vor fi reduse 30 de posturi de conducere, 45 de posturi operative și 110 posturi de execuție. Oamenii care sunt competenți și buni vom încerca să-i salvăm, dar posturile vor fi reduse. Organigrama care va fi prezentată va fi propusă atunci când voi avea o viziune foarte clară, atunci când voi cunoaște exact funcționalitatea și va fi așezată pe reguli economice, financiare și de bună administrare a societății”, a explicat noul director al Societății de Transport Public Timișoara.

Salarii de top pentru șefi

Și grila de salarizare va fi reașezată, pentru că, spune șeful STPT, salariile celor care lucrează în halele de reparații, strungari, frezori, vatmani, șoferi de autobuze, troleibuze, care oricum sunt puțini, nu sunt la nivelul la care ar trebui să fie, iar șefii au salarii nesimțite.

„Sunt chiar foarte mici, în timp ce salariile personalului TESA pot concura cu alte instituții de top, gen RAR, Autoritatea Rutieră Română, Inspectoratul de Stat în Construcții, pe care le cunosc foarte bine, deoarece cinci ani am fost în Consiliul de administrație al RAR la nivel național, am condus ARR ca director general patru ani și am fost și în consiliul de conducere din alte instituții. Și lucrurile acestea vor fi reașezate pe un alt standard de salarizare”, ne-a mai explicat Sorin Supuran.

STPT are 972 de salariați, dar puțini șoferi și vatmani, personalul de bord fiind format cam din 250 de persoane, mulți șoferi sau vatmani alegând să lase transportul public în grija altora, din cauza salariilor mizere.

img_8937

„La Direcția Transport Auto și Naval avem contabili șefi, adjuncți șefi, la Direcția Electric Tramvaie Troleibuze și Biciclete la fel, la Secția Infrastructură toate reparațiile se fac de către noi personal – macazuri, linii, orice intervenții. La Personal TESA avem Gestiune Financiară, Resurse Umane, dar nu există Serviciu Juridic. Nu există Compartiment Financiar Preventiv… sunt multe erori de management. În schimb, avem bibliotecar, divizie de securitate, cabinet stomatologic, avem biblioteca noastră proprie, cărți de mare valoare”, a mai explicat Supuran, care a promis că oamenii valoroși nu vor fi lăsați să plece, ci vor fi relocați.

Vatmani sunt 88, iar aproape 170 sunt șoferi de autobuze și troleibuze. Ar mai fi nevoie de încă 15 vatmani, 20 de șoferi de troleibuze și vreo 25 de troleibuze, spune noua conducere a societății.

Directorul adjunct al societății, Nicu Bitea spune că se vor întoarce la STPT cam 19 foști angajați, personal de bord. Fostul șef al societății, Ioan Goia, spune că este vorba despre șoferi și vatmani care au fost dați afară în urma unor măsuri disciplinare.

„Eu am preluat regia la 1.600 de oameni și am adus-o sub 1.000. Eu am lăsat-o la 950 de persoane așa, ei în loc să angajeze personal de bord și alți oameni, angajează altceva. Ei îi angajează pe cei pe care i-am dat eu afară disciplinar, cei care fumau mult, vorbeau mult, făceau scandal pe mijloacele de transport, o să-și spargă ei capul cu ei”, ne-a declarat fostul șef al STPT.

Conform estimărilor din bugetul Societății de Transport Public Timișoara pe anul 2018, societatea urma să aloce 59,1 milioane de lei pentru cheltuieli cu personalul, din care 56 de milioane de lei pentru salarii, 6,8 milioane de lei pentru bonusuri și 300.000 de lei alte cheltuieli cu personalul, din care 200.000 de lei plăți compensatorii aferente disponibilizărilor. Anul trecut au fost estimate 41 de milioane de lei pentru salarii.

„Câștigul mediu brut lunar pe persoană calculat pe baza cheltuielilor cu salariile este de 3.528 de lei (2.940 lei planificat în 2017 plus 20% contribuții obligatorii și anume prin trecerea acestora la salariat). Câștigul mediu brut lunar pe salariat calculat pe baza cheltuielilor de natură salarială de 3.843 lei, influențat de contribuțiile sociale și de valoarea bonusurilor (valoarea nominală a tichetului de masă de 15 lei * 21 zile = 315 lei/lună/salariat”, se arată în bugetul societății, aprobat de Consiliul Local Timișoara.

De menționat este salariul fostului director, Ioan Goia, care a încasat, conform ultimei declarații de avere depuse în 2016, un salariu de director general de 85.923 de lei, pe tot anul 2015. Vorbim despre un salariu lunar care depășea 7.000 de lei, iar asta în 2015!

Articole pe aceeași temă:

Ioan Goia rupe tacerea, dupa 6 ani in care a fost in cardasie cu Robu: A mintit in permanenta

STPT, in prapastie. Noul sef cere control de la Curtea de Conturi, dupa ce a gasit achizitii suspecte si datorii de aproape 14 milioane de euro

Imagini incredibile la STPT. Conditii mizere de lucru, demne de anii ’50, pentru cei care asigura transportul public in Timisoara



29Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor