Ioan Goia rupe tacerea, dupa 6 ani in care a fost in cardasie cu Robu: A mintit in permanenta

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:
28Comentarii
Ioan Goia rupe tacerea, dupa 6 ani in care a fost in cardasie cu Robu: A mintit in permanenta
© Tion: Ioan Goia rupe tacerea, dupa 6 ani in care a fost in cardasie cu Robu
A condus aproape zece ani fosta RATT, dar s-a ascuns mai mereu de presă. Ioan Goia rupe tăcerea, după ce a fost mazilit din toate funcțiile de conducere de la actuala STPT. Fostul șef al societății de transport spune că primarul Robu a mințit în permanență când a fost vorba de STPT și că el niciodată nu a fost de acord cu gratuitățile.

Cel care timp de aproape zece ani a condus Societatea de Transport Public Timișoara spune că noua conducere este una politică și că totul era în ordine la STPT. Noua conducere, formată din liberalii Sorin Supuran și Nicu Bitea, a fost numită de un consiliu interimar de administrație. Supuran și Bitea au acuzat fosta șefie a societății de management defectuos.

Mai mult, cei doi spun că angajații STPT lucrează în condiții inumane, demne de anii ’50.

Ioan Goia recunoaște că nu mai este ca înainte când vine vorba de condițiile de muncă, dar spune că urmau să se facă investiții serioase pe această parte.

Cât despre noua conducere, spune că e una politică și că ar trebui să vorbească mai puțin și să respecte legea mai mult.

„Conducerea nouă, așa-zisa conducere nouă, ar trebui să vorbească mai puțin și să respecte legea mai mult. Nu e organizație de partid aparatul ăla de transport public și nu intră nimeni în campanie. Astea toate se vor afla la timpul potrivit. Deocamdată, acest CA care face angajări peste angajări, după anumite criterii, în momentul în care fac aceste operațiuni și ei nu sunt încă înregistrați și nu au certificat de la Oficiul Registrul Comerțului, să nu rămână surprinși dacă se aleg cu acțiuni în instanță. Eu am făcut o plângere pentru prima AGA, am notat-o la Oficiul pentru Registrul Comerțul, am mers în instanță la Tribunalul Timiș”, ne-a spus Goia.

Vă reamintim, Goia a fost îndepărtat din funcție printr-o decizie luată de Consiliul de administrație interimar al societății.

El a participat la concursul pentru un loc în Consiliul de administrație, dar nu a întrunit punctaj de trecere, așa că a rămas și fără funcția de membru în CA.

„Unor oameni care nu au făcut niciodată transport public de persoane și nu cunosc legislația le este greu să se obișnuiască cu ce să ceară (n.r. cu privire la documente). Au niște consilieri aduși din mai multe zone, cu cunoștințe sau fără, asta e constatarea la prima fază, eu am plecat în concediu. A găsi documente trebuie să ai idee și unde să le cauți, să nu credeți că pleacă cineva cu ele acasă. Diurna aceea este un proces pe care l-am avut, în 2010-2014, cu Curtea de Conturi. Doamna de la Curtea de Conturi a câștigat în instanță treaba cu diurna, din 2014 le-am dat câte 17 lei, s-a achitat doar 17 lei diurnă la angajații noștri, e adevărat că plătim atâta, iar pentru diferența care s-a pierdut în instanță pe perioada 2010-2014 s-au făcut angajamente de plată, se restituie diferența. Pentru fiecare angajat va trebui o declarație rectificativă pentru impozitul pe venit”, ne-a explicat Goia.

Cât despre sediul STPT de pe Take Ionescu, despre care noua conducere spune că nu găsește documente și nici pe constructor, fostul șef al societății spune că pentru sediul de pe Take Ionescu erau planuri clare. Clădirea urmează sau urma să fie transformată în casă memorială pentru inginerul Corneliu Miklosi.

„Noi aveam aprobate lucrările de pe Take Ionescu prin HCL, în planul vechi de administrare, de transformare în muzeu de transport public pentru 2021. Pentru acea clădire, în care noi am avut sediu, cu spațiile pentru TESA și personal administrativ, am scos autorizație de construire acum doi ani, prin care o transformăm din sediu în casă memorială Corneliu Miklosi. O redăm muzeului, că noi oricum ne relocam activitatea de acolo. Clădirea trebuie readusă la perioada interbelică, anexa aceea de la poartă reconstruită în perioada comunistă s-a dărâmat pentru că nu făcea parte din planurile vechi”, a mai explicat fostul director al STPT.

Goia: Robu a mințit în permanență, eu nu am fost niciodată de acord cu gratuitățile

Goia spune că nu s-a înțeles niciodată cu conducerea primăriei, dar că el nu-și vorbește de rău șefii. Din cei zece ani cât a stat în fruntea STPT, șase ani i-a petrecut sub Administrația Robu.

„Primăria și primarul Robu trebuie să înțeleagă ce e ăla transport public. Când o să înțeleagă cine îl finanțează, cine îl dezvoltă, atunci vor avea transport public. Când o să își plătească la timp gratuitățile, atunci pot să comenteze despre transport public. Am văzut că nu pot să dea banii la Colterm, că trebuie să dea la RATT pentru ANAF. Noi am plătit la timp rata… nu plătește rata respectivă primăria, ci noi. E o eșalonare de plată pe cinci ani, se plătesc 1,3 milioane de lei lunar. Eu am un principiu în viața asta, cât timp sunt subalternul unui șef, nu pot să vorbesc nimic. Acum nu mai e șeful meu, dar Robu a mințit în permanență”, a povestit Goia.

El spune că nu a fost de acord niciodată cu gratuitățile oferite de primărie.

„Mai corect ar fi să își ia operatorul de transport banii de la persoanele care călătoresc. În scris am spus-o de fiecare dată (n.r. că nu e de acord cu gratuitățile), inclusiv în planul de administrare, aprobat în CLT. Sunt publice documentele”, a completat fostul șef al STPT.

Cât despre celelalte datorii, de 14 milioane de lei, către furnizori, salarii neachitate, Ioan Goia spune că nu s-au putut achita și aruncă mingea în curtea primăriei, care nu și-a plătit la timp subvențiile acordate cetățenilor.

„Noi aveam 15 milioane de la primărie de primit…. eu anul trecut am scos profit net de 9 milioane de lei ca să nu avem capital negativ. Noi am avut mai mult de primit de la primărie decât datoriile pe care trebuia să le plătim, la furnizori, la salariați… dacă primăria își dă banii la timp, societatea este pe plus lună de lună”, ne-a mai spus cel care timp de aproape zece ani s-a ocupat de tot ce înseamnă transport public în Timișoara.

În ianuarie 2018, angajații STPT amenințau cu grevă, pentru că nu și-au luat salariile de dinainte de Crăciun. L-am întrebat pe Ioan Goia dacă el a avut salariu înainte de sărbători.

„Nu, nici eu nu l-am luat. Noi am avut discuții cu sindicatul să nu facă grevă… Eu am preluat regia la 1.600 de oameni și am adus-o sub 1.000. Eu am lăsat-o la 950 de persoane așa, ei în loc să angajeze personal de bord și alți oameni, angajează altceva. Ei îi angajează pe cei pe care i-am dat eu afară disciplinar, cei care fumau mult pe mijloacele de transport, vorbeau mult, făceau scandal pe mijloacele de transport, o să-și spargă ei capul cu ei. Pe mine mă deranjează campania electorală pe care o fac deja. I-am spus în față domnului Supuran, este prima conducere politică de după ’90”, a mai explicat Goia.

Fostul șef al STPT a rămas director tehnic în instituție, dar și-a luat concediu. Spune că mai avea cam 45 de zile de concediu.

„Mai aveam foarte multe zile de concediu neluate, mi-a aprobat 45 de zile. Mi-a făcut rechemare să vin să-mi retrag plângerea de la Registrul Comerțului ca el să poată fi administrator”, a mai spus Goia.

„Recunosc cu mâna pe inimă, sunt multe în neregulă”

Fostul șef al STPT spune că încă nu a apucat să vadă la lucru noua conducere. Crede, însă, că unul dintre ei are capacitatea să învețe, dar în timp. Recunoaște, însă, că sunt multe nereguli la STPT.

„Încă nu am apucat să îi văd la lucru… cred că unul dintre ei are capacitatea să învețe, probabil în vreo 3-4 ani. Nici într-un caz Bitea, lui i-am pus deja eticheta. Ei confundă un operator economic cu o organizație de partid. Recunosc cu mâna pe inimă, sunt multe în neregulă…”, a explicat Goia.

Fostul șef al STPT spune că își respectă șeful, dar că nu mai poate să tacă.

„Eu îmi respect șeful. Că e bună că e rea, îți asculți stăpânirea… Să nu credeți că am teamă de cineva… Eu deocamdată mă odihnesc, o să văd inclusiv cu noul concurs… deocamdată s-a dat pentru administrator… după prima etapă am fost pe primul loc, după ce am zis niște lucruri pe acolo, am fost 25 de sutimi sub 40 de puncte. O să mergem în instanță.. unul dintre colegii mei, directorul Dumitru Popovici (n.r. fost membru în Consiliu de administrație), de la Finanțe, are ani de școală cât n-are Iapă (n.r. consilier personal al primarului, membru în actualul Consiliu de administrație al STPT) de viață… dacă ăștia pot să gândească ceva în transportul public. Nu lăsăm lucrurile la întâmplare, că nu or fi ei organizația de partid să o facă așa de capul lor. Dacă ei ar promite că țin în mână locurile de muncă câte mai sunt…”, a completat cel care vreme de aproape zece ani a condus STPT.

Ioan Goia spune că le-a oferit suficiente facilități angajaților STPT. Pe Renașterii 28 a amenajat un centru social, cu o bază sportivă, cu ștrand, teren de fotbal, cabinete medicale.

„Am luat 900.000 de euro de la NEPI. Am făcut muzeul, centrul social pentru oameni de pe Renașterii 28, cu cabinet de medicina muncii, școală de formare profesională, cabinet stomatologic, acolo e structura psihologică”, a explicat Goia. Banii de la NEPI au fost dați către STPT în baza unui contract pentru lucrările de extindere a liniei 7, care duce până la mallul din Șagului.

Problemele cu banii au apărut în august 2017, susține fostul șef al STPT, de când primăria n-a mai plătit subvențiile la timp.

Articole pe aceeași temă:

Diurne uriașe, achiziții și sponsorizări suspecte, acte lipsă, sechestru pe toate bunurile, condiții inumane de lucru și mulți șefi. Asta a găsit noua stăpânire a Societății de Transport Public Timișoara la instituție. Sorin Supuran și Nicu Bitea au preluat conducerea societății în ultima zi din mai...
Angajații Societății de Transport Public Timișoara lucrează în condiții inumane, în hale pline de mucegai, în căldură, în frig, în ploaie. Noua conducere a societății promite că totul se va schimba, dar în timp. De vină este, în viziunea noului director, fosta conducere. Ioan Goia a condus vreme de ...



28Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor