Descoperire NASA: sapte planete de marimea Terrei ce graviteaza in jurul unei singure stele

De T. Ex.
Reactualizat la:
© Foto: cnn.com
Astronomii au descoperit șapte planete de mărimi similare cu cea a Terrei, ce gravitează în jurul unei singure stele. Anunțul a fost făcut miercuri seară de Administrația Națională Aeronautică și Spațială din SUA.

Potrivit cercetătorilor, cele șapte planete de mărimi similare cu cea a Terrei orbitează în jurul stelei denumite Trappist 1, iar estimările legate de masa acestora indică faptul că sunt planete stâncoase, și nu gazoase ca, de exemplu, Jupiter. Trei dintre acestea se află la o distanță potrivită de soare pentru a putea găzdui viață, iar astronomii au avansat teoria că acestea ar putea avea chiar apă lichidă la suprafață.

“Este pentru prima oară când atât de multe planete de acest fel sunt descoperite orbitând în jurul unei singure stele”, a declarat Michaël Gillon, cercetător la Universitatea Liege, Belgia, potrivit CNN.

Cele șapte exoplanete (planete ce aparțin unui alt sistem planetar decât sistemul nostru solar) ce orbitează în jurul stelei Trappist 1 se află la aproximativ 40 de ani lumină de Terra și au fost descoperite cu ajutorul Telescopului Spitzer al NASA.

Video: Facebook/NASA