Cum ne ingrijim pielea?

De Lavinia Bratu Ceuță
Cum ne ingrijim pielea?
Niciun alt organ nu este supus expunerii și rănirii așa cum se întâmplă cu pielea noastră. Lumina soarelui, fumatul, poluarea, microbii, propriile emoții, starea interioară, alergiile sau infecțiile interne, toate acestea au un efect asupra aspectului nostru exterior. Erupțiile cutanate sunt un indicator al echilibrului intern, un semn prin care știm că sistemul imunitar se luptă pentru a menține starea noastră de sănătate.

Pielea, organul cel mai mare al corpului, se reînoiește la fiecare 20 de zile într-un ritm influențat de:

  • mâncarea consumată;
  • cantitatea de apă prin care realizăm hidratarea;
  • diferiți factori din mediul ambiant;
  • produsele cosmetice pe care le folosim.

Starea pielii noastre este sensibilă la vârsta, moștenirea genetică, igiena, circulația sângelui, digestia, starea de detoxifiere, sistemul imunitar, mediul înconjurător, starea psihică și, nu în ultimul rând, la alimentația zilnică.

Ce ar trebui să evităm pentru a avea o piele frumoasă?

Limitați consumul de:

  • alcool;
  • cafea și ceai negru;
  • tutun;
  • aditivi chimici, adică E-urile din alimente organoleptizate;
  • zahăr și produse ce conțin zahăr;
  • grăsimile trans și cele saturate – mai ales cele din preparatele din carne, adică mezelurile!
  • mâncarea prăjită este generatoare de radicali liberi, trebuie evitată cât mai mult.

Ce alimente să alegem pentru un ten luminos și o piele catifelată?

Alimentele cu un conținut ridicat de vitamine, esențiale fiind: vitamina C, vitamina A, vitamina E, seleniu și antioxidanți. Toate acestea le vom găsi într-o alimetație crudă, vie, care abundă de astfel de vitamine:

  •  legume și fructe de culoare roșie;
  • profitați maxim de fructele de pădure, acestea sunt pline de antioxidanți!
  • fructele și legumele de culoare galbenă, portocalie sau mov – alegeți zilnic mai multe alimente, divers colorate;
  •  fruzele verzi sau pulberile verzi să nu lipsească în nicio zi din dietă;
  • semințele crude sunt pline de calciu, zinc, magneziu, seleniu și alte microelemente esențiale sănătății pilelii – zilnic să consumați un pumn deschis din acestea!
  • APA este unul dintre secretele tenului catifelat, să nu uităm a ne hidrata și să alegem mereu o apă cât mai vie, alcalină și nepoluată.

Pielea noastră este oglinda sănătății, reflectând starea din interior. Aveți grijă la cremele pe care le folosiți, să fie cât mai naturale, cu cât mai puține ingrediente chimice. Se vorbește mult de cremele dermato-cosmetice, o alegere mult mai bună decât cremele din supermarket, cu siguranță. Însă, o altă alegere mult mai aproape de fiecare dintre noi este folosirea uleiurilor hidratante naturale, care sunt minunat integrate de piele și de întreg organismul: ulei de shea, avocado, cocos, trandafir, argan. Din cele mai vechi timpuri unturile și uleiurile naturale au fost utilizate sub diferite forme pentru întreținerea tenului și a pielii, datorită conținutului mare de substanțe active terapeutice. Uleiul sau “sufletul plantei” constituie cea mai mare forță vitală, iar aplicat pe piele are capacitatea de a stimula aptitudinile naturale de vindecare și regenerare a epidermei, totodată având și proprietăți antibiotice și antiseptice.

Limitați expunerea solară și folosiți mereu cremele de protecție ce le puteți găsi într-o formă cât mai naturală, preparate chiar din uleiuri și din untul de cacao, renumit pentru proprietățile sale. Curățați pielea cu blândețe folosind săpunuri cât mai simple, cu o compoziție naturală. Aveți grijă de tenul și pielea voastră, zi de zi!

Material apărut în săptămânalul Agenda.

Foto ext: bestskincaresystem.com