Contractul pentru curatirea strazilor din Timisoara, injumatatit. A fost votat un nou caiet de sarcini

De Bogdan Marta
3Comentarii
Contractul pentru curatirea strazilor din Timisoara, injumatatit. A fost votat un nou caiet de sarcini
© Foto: arhivă
După licitația eșuată pentru găsirea unui operator de salubritate care să se ocupe de curățenia stradală din Timișoara, municipalitatea a decis și schimbarea caietului de sarcini. Valoarea maximă a contractului pentru următorii patru ani a fost înjumătățită, deși la prima licitație nu s-a prezentat niciun operator serior.


Vă reamintim că, din 5 august, Timișoara risca să rămână fără curățenie pe străzi, după ce licitația organizată în acest sens a fost un fiasco. Mai exact, la licitație s-a prezentat un singur operator de salubritate, care face parte din același grup cu Retim, firmă care a decis să nu participe considerând că Primăria Timișoara oferă prea puțini bani.

Surpriza a fost, însă, când a fost deschisă singura ofertă, iar reprezentanții municipalității timișorene au realizat că aceasta nu este conformă, fiind de două ori suma maximă admisă, de 98 de milioane de lei fără TVA.

După acest eșec, reprezentanții municipalității au anunțat într-o primă fază că vor oferi acest contract pe clauză de forță majoră, apoi, însă, s-au răzgândit și au anulat pur și simplu contractul cu Retim. Acest lucru a permis, însă, prelungirea cu 90 de zile a contractului de salubrizare stradală.

În perioada de respiro, Primăria Timișoara va încerca să organizeze o nouă licitație, însă a modificat și caietul de sarcini. Acum oferă și mai puțini bani pentru acest serviciu, aproape jumătate din suma inițială, mai exact 60 de milioane de lei. Întruniți în ședință festivă, consilierii locali nu au scăpat de un punct suplimentar pe ordinea de zi, mai exact ei au aprobat această schimbare de caiet de sarcini.

„Obiectul delegării gestiunii serviciului este măturatul, spălatul, stropitul și întreținerea căilor publice, care cuprinde următoarele activități: măturatul manual al străzilor, trotuarelor, aleilor, parcărilor publice, stațiile mijloacelor de transport în comun, pasaje, subpasaje, poduri, pasarele, zone pietonale, piețe volante măturatul mecanizat al carosabilului și trotuarelor întreținerea curățeniei străzilor și trotuarelor, străzi asfaltate și balastate, parcări publice asfaltate și pavate, stațiile mijloacelor de transport în comun, zone pietonale, mal canal Bega, piste de biciclete, spălatul carosabilului și trotuarelor, stropitul carosabilului curățatul rigolelor”, ne-au declarat reprezentanții Primăriei Timișoara.

Aceștia au mai precizat că față de vechiul caiet de sarcini dispar sarcinile legate de rampele clandestine, transportul de moloz rezultat în urma construcțiilor. Acestea au fost trecute în contractul pe care îl are Retim cu ADID. De asemenea, nu vor mai fi campanii sezoniere de colectare, acestea urmând să fie mai dese. Periodic se vor stabili de către cei de la ADID câteva zile și zone unde se vor colecta deșeuri, DEEE-uri, mobilier vechi și altele.

La rândul lui, primarul Nicolae Robu are propria interpretare despre lucrurile care s-au schimbat în caietul de sarcini.

„Nu mai trebuie ca mașinile să fie euro 5, s-a coborât ștacheta la Euro 3. Nu se mai cere să se mai spele fiecare stradă de două ori, să se curețe fiecare stradă de două ori pe zi, pentru că era o exigență nerealistă. Și o altă modificare în caietul de sarcini este legată de numărul de mașini pe care ofertanții sunt obligați să le aibă. Nu mai este la fel de ridicat ca la prima încercare a noastră de contractare a unui operator. Vă reamintesc că la acea încercare am avut un singur ofertant și acela a depus pot spune în bătaie de joc o ofertă despre care el știa foarte bine că va fi descalificată pentru că a venit cu un preț dublu față de prețul plafon scris limpede în caietul de sarcini”, a declarat și Robu.

Întrebat dacă nu cumva orașul va avea de suferit dacă vor exista doi operatori pentru același domeniu practic, adică unul care să curețe străzile și altul care să ridice gunoiul de pe stradă, Robu a răspuns: „Vom vedea dacă e mai bine sau mai rău așa. Din păcate asta nu a fost opțiunea noastră. Dacă ar fi fost după mine eu aș fi preferat să fie un singur operator care să se ocupe de salubritate în tot ce înseamnă ea. Dar lucrurile sunt rânduite prin înțelegeri cu Comisia Europeană în felul acesta să existe un operator contractat de ADID. Și pentru curățenia stradală, spălatul străzilor și golirea coșurilor de gunoi, un alt operator în răspunderea municipalității”.

Rămâne de văzut dacă cele 90 de zile vor fi suficiente pentru găsirea unui operator în domeniu.

Articole pe aceeași temă

Povestea unei licitatii esuate sau cum a ajuns Timisoara in pericol sa ramana cu gunoaiele pe strazi



3Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor