Asfaltarea strazilor cu piatra cubica, repusa pe tapet. Se asteapta decizia instantei

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:
8Comentarii
Asfaltarea strazilor cu piatra cubica, repusa pe tapet. Se asteapta decizia instantei
© Tion: Asfaltarea strazilor cu piatra cubica, repusa pe tapet. Se asteapta decizia instantei
La începutul lunii martie vom afla dacă municipalitatea poate merge înainte cu asfaltarea străzilor din piatră cubică sau nu. Proiectul este unul mai vechi, dar nu s-a putut face nimic, pentru că primăria a fost dată în judecată, așa că vechiul studiu de fezabilitate este suspendat. Până una alta, toți cei interesați pot vedea pe site-ul primăriei ce înseamnă modernizarea străzilor cu piatră cubică, specialiștii instituției de pe C.D. Loga scoțând la suprafață un proiect nou.

Instanța se va pronunța în 6 martie cu privire la modernizarea străzilor cu piatră cubică. Vă reamintim, hotărârea care prevedea asfaltarea acestor artere a fost contestată, deci și suspendată până când se va lua o decizie. În primă fază, primăria a pierdut la Tribunalul Timiș procesul intentat de doi timișoreni și două asociații.

Se discută de mai bine de doi ani despre modernizarea străzilor din piatră cubică din Timișoara, unele dintre ele aflate la doi pași de centrul orașului, fiind pline de gropi și denivelări. În luna martie a anului trecut, oficialii municipalității se lăudau că sunt aproape gata să dea drumul licitației pentru reabilitarea celor 14 străzi, pentru care ar fi fost nevoie, conform estimărilor din studiul de fezabilitate, de 14,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, adică peste 3 milioane de euro. Studiul de fezabilitate fusese votat încă din toamna anului 2015, cu explicația că „starea tehnică a acestor străzi este necorespunzătoare desfășurării circulației auto în condiții optime de siguranță și confort, din cauza unor probleme precum denivelări pronunțate ale suprafeței de rulare, rotunjirea pavelelor prin uzură, pavele înfundate și/ sau sparte, suprafețe șlefuite, care devin foarte lunecoase când cad precipitații”.

Planul municipalității era să fie turnată „îmbrăcăminte bituminoasă” pe toate arterele cu piatră cubică, studiul de fezabilitate fiind întocmit de SC Proexco SRL. Lucrările urmau să dureze nouă luni, dar nu s-a ajuns la începerea lucrărilor, pentru că studiul de fezabilitate a fost atacat în instanță de către Asociația Culturală „Salvați Patrimoniul Timișoarei”, care a cerut anularea HCL 389/22.09.2015.

„Zonele istorice pierd masiv din imagine odată cu înlocuirea pavimentului cu covor asfaltic. A decoperta străzile în cauză și a le lipsi de imaginea deja încetățenită a pavajului din piatră cubică reprezintă știrbirea identității istorice a zonei și implicit a orașului”, se arată în plângere. Alături de „Salvați Patrimoniul Timișoarei” a mers și Asociația Peisagiștilor din România – Filiala Vest, dar și doi timișoreni: Gabriel Tușinean și Victor Popovici.

În luna septembrie a anului trecut, Tribunalul Timiș a admis acțiunea și a dispus „suspendarea HCL până la soluționarea definitivă a prezentei cauze. Executorie în ceea ce privește măsura suspendării”. Municipalitatea a făcut recurs, termenul fiind stabilit pentru 20 februarie, iar instanța a rămas în pronunțare până în 6 martie.

Un nou proiect, același subiect

Toți cei interesați pot analiza un proiect nou, care repune pe tapet același subiect: modernizarea străzilor din piatră cubică.

Direcţia Tehnică prin Biroul Drumuri şi Poduri are cuprins în programul de investiţii pe anul 2017 obiectivul de investiţii «Modernizarea străzilor din piatră cubică din municipiul Timişoara» Starea tehnică a acestor străzi este necorespunzătoare desfăşurării circulaţiei auto în condiţii optime de siguranţă şi confort, prezentând următoarele defecţiuni: denivelări pronunţate ale suprafeţei de rulare; rotunjirea pavelelor prin uzură; pavele înfundate şi/sau sparte; suprafeţe şlefuite, care devin foarte lunecoase când cad precipitaţii; stabilitate redusă a elementelor pavajului; decolmatarea rosturilor. (…) Având în vedere cele de mai sus, necesitatea şi oportunitatea asfaltării străzilor pavate cu piatră cubică rezultă din caracteristicile tehnice şi de exploatare ale străzilor din pavaj, necorespunzătoare desfăşurării circulaţiei în condiţii optime de siguranţă şi confort. Din toate aceste considerente lucrările propuse sunt impetuos necesare şi oportune”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de hotărâre.

Proiectul este identic cu hotărârea suspendată de instanță, valoarea estimată a lucrărilor fiind tot de 14 milioane de lei, iar durata de execuție fiind tot de nouă luni. Noul proiect de hotărâre va rămâne pe site-ul primăriei vreme de 30 de zile, pentru ca timișorenii interesați să-l poată studia. Se așteaptă așadar decizia instanței, pentru a se putea merge mai departe cu această idee.

În studiul de fezabilitate au fost cuprinse străzile Argeş (delimitată de Mitropolit Varlaam şi Cluj), Dr. Ioan Mureşan (tronsonul cuprins între Salcâmilor şi Drubeta), Ludwig van Beethoven (între C.D. Loga şi Mihai Eminescu), Mitropolit Varlaam (între Aurel Cândea şi 1 Decembrie), Putna (delimitată de Ion Vidu şi Mitropolit Varlaam), Remus (delimitată de Braşov şi Romulus), Sfânta Rozalia (între Remus şi Mihai Viteazu), Sorin Titel (delimitată de Victor Babeş şi Protopop Gh. Dragomir), Topliţa (delimitată de Calea Circumvalaţiunii şi str. Făgăraş), Virgil Madgearu (între Mihai Viteazu şi Filaret Barbu), Bela Bartok (între Victor Babeş şi Argeş), Filaret Barbu (delimitată de str. Sfânta Rozalia şi Braşov), Arcidava (în jurul Parcului Arcidava, până la străzile Mureş şi Ulpia Traiana) şi Romulus (între Gh. Doja şi Sfânta Rozalia).

Articole pe aceeași temă:

Asfaltarea strazilor cu piatra cubica, suspendata in instanta. Primaria a pierdut, momentan



8Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor