tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
TION ITCom
La Timisoara se lucreaza la conducerea automatizata a vehiculelor auto

La Timisoara se lucreaza la conducerea automatizata a vehiculelor auto

la 14 September 2017 12:19

La Timisoara se lucreaza la conducerea automatizata a vehiculelor auto

14 September 2017 12:19
Inginerii din Timişoara lucrează în această perioadă la dezvoltarea unei soluţii tehnice care să permită autovehiculelor să preia de la şoferi sarcina de conducere pe autostrăzi. Echipa locală lucrează la tehnologii precum localizarea precisă a mașinii și monitorizarea în timp real a performanței senzorilor.
Scris de Marcel Hoster - Inginerii din Timişoara lucrează în această perioadă la dezvoltarea unei soluţii tehnice care să permită autovehiculelor să preia de la şoferi sarcina de conducere pe autostrăzi. Echipa locală lucrează la tehnologii precum localizarea precisă a mașinii și monitorizarea în timp real a performanței senzorilor.

Trimite articolul

X

Noul sistem, denumit Cruising Chauffeur, este dezvoltat de germanii de la Continental. Aceasta are acum o flotă globală de vehicule de aflate în dezvoltare în Germania, SUA, Japonia și China. Funcția Cruising Chauffeur oferă mașinilor capacitatea de a prelua sarcina de conducere pe autostrăzi în conformitate cu reglementările legislative privind traficul. O parte a împărțirii sarcinilor între conducătorul auto și autoturism este aceea că șoferul preia comanda din nou la capătul șoselei rapide. Această preluare este inițiată de o interfață om-mașină special concepută pentru autovehicul, care este, de asemenea, testată în vehicule. Și chiar dacă conducătorul auto nu răspunde când i se cere să preia comanda – de exemplu, din motive de sănătate – mașina se poate opri în siguranță în mod automat. Aceasta se face folosind așa-numita manevră de risc minim, în care vehiculul identifică unde există spațiu pentru a opri în siguranță și se îndreaptă imediat spre acest loc. Această funcție va face parte din tehnologia Cruising Chauffeur când va fi pregătită pentru producție, în 2020.

Și inginerii din România contribuie la dezvoltarea acestui produs. O echipă din Continental Iași analizează și dezvoltă elementele de siguranță ale Cruising Chauffeur, iar o altă echipă lucrează la arhitectura de sistem a acestei tehnologii. În Timișoara, o echipă lucrează la tehnologii precum localizarea precisă a mașinii și monitorizarea în timp real a performanței senzorilor.

Cel mai mare risc de accidente rutiere este și rămâne comportamentul uman. Acesta este responsabil pentru aproximativ 90% din toate accidentele. Din acest motiv, conducerea automată reprezintă un pas important pe calea spre Vision Zero – obiectivul traficului rutier fără decese, răniri sau accidente. Cruising Chauffeur poate prelua sarcina de a conduce pe autostradă. Șoferul decide dacă o face în mod parțial automatizat, prin urmare conducătorul auto trebuie să monitorizeze sistemul sau, în viitorul apropiat, într-o formă foarte automatizată, acesta poate să-și îndrepte atenția asupra altor activități. Când este activat modul Cruising Chauffeur, datele din senzorii din apropierea vehiculului, cum ar fi camerele, radarul și LiDAR, sunt analizate într-o unitate centrală de comandă cunoscută sub denumirea de ADCU (Automated Driving Control Unit). Algoritmii Cruise Chauffeur utilizează acest lucru pentru a dezvolta un model de 360 de grade al împrejurimilor mașinii. În combinație cu o hartă cu rezoluție înaltă, acesta include toate obiectele mobile și statice, precum și drumul și benzile. Poziția proprie a autovehiculului în acest model este determinată precis în mod neîntrerupt. Astfel, algoritmii pot identifica zonele care pot fi utilizate în siguranță de către mașină în conformitate cu reglementările în materie de trafic și pot să se îndrepte spre aceste zone. Acest lucru permite funcției Cruising Chauffeur să schimbe benzile și să oprească mașina în mod automat în siguranță.

Odată ce se apropie capătul segmentului de autostradă, conducătorului auto i se cere să preia comanda mașinii în timp util. Pentru a permite vehiculului să determine dacă șoferul este prezent și gata să preia controlul, Continental folosește o cameră interioară și algoritmi inteligenți pentru a analiza și a interpreta privirea și poziția în mașină a șoferului. Ca și în cazul „empatiei artificiale“, vehiculul folosește acest lucru pentru a trage concluzii cu privire la câtă atenție acordă șoferul la ceea ce se întâmplă pe șosea sau dacă acesta se concentrează pe ceva complet diferit. În funcție de situație, procesul de predare a comenzii volanului poate fi făcut prin diferite strategii. În cazul în care conducătorul auto încă nu ia controlul mașinii, semnalele sonore sunt intensificate deoarece vehiculul se apropie de punctul în care comanda trebuie preluată.

În plus față de canalele vizuale (optice) și acustice, Cruising Chauffeur poate solicita conducătorului să preia comanda prin intermediul vibrațiilor din scaun. Dacă persoana aflată la volan nu reacționează, Cruising Chauffeur inițiază manevra de minim risc. Acest lucru înseamnă că autovehiculul fie conduce automat la banda de urgență și se oprește acolo, fie – în cazul în care nu există nici o zonă de urgență sau dacă este blocată – se oprește în condiții de siguranță pe banda de circulație cu luminile de avarie aprinse sau reduce treptat viteza până când găsește un loc potrivit pentru a opri.

Foto: Continental

Trimite articolul

X
Taguri:
conducere automata masini ,
Cruising Chauffeur continental timisoara ,
tehnologii continental timisoara
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Directoarea medicală a Spitalului Județean Buzău a murit în timpul serviciului. Avea 37 de ani
    2
    Prins când fura o bicicletă din Piața Victoriei, un tânăr de 18 ani a ajuns pe mâna polițiștilor
    3
    Vânt puternic în Banat și Crișana, cu intensificări în zonele montane, până mâine dimineață
    4
    De la Makó în Missouri. Povestea lui Joseph Pulitzer, cel care a dat o nouă dimensiune jurnalismului
    5
    Cămin de bătrâni din Timișoara dotat cu mobilier și echipamente noi în valoare de aproape 65.000 de euro
    6
    Țările de Jos caută oportunități de colaborare și parteneriate în județul Timiș. Canalul Bega, vizat
    7
    FOTO. Sanctuarul neolitic de la Parța și Muzeul Traian Vuia vor putea fi explorate în tururi 3D interactive
    8
    Începe vacanța de toamnă! Elevii și preșcolarii se bucură de o săptămână liberă
    9
    Sondaj INSCOP: Norocul bate rațiunea și știința pentru 8 din 10 români
    10
    Lucrări semnate de Horia Bojin și Costin Brăteanu, la Galeria Pro Arte din Lugoj

    Cele mai noi știri

    Agenda

    De la Makó în Missouri. Povestea lui Joseph Pulitzer, cel care a dat o nouă dimensiune jurnalismului

    Mapamond

    A murit Chris Rea, legenda muzicii britanice și interpretul hitului „Driving Home for Christmas”

    Sănătate

    FOTO. Spitalul Municipal Timișoara, singurul din vestul țării unde femeile cu cancere ginecologice pot face gratuit Terapia HIPEC

    Eveniment

    Trei răniți, printre care și o fată de 10 ani, în urma unui accident rutier pe un drum din Timiș

    Eveniment

    Automotor Regio, implicat într-un accident la o trecere de cale ferată din Peciu Nou

    Eveniment

    UPDATE. Accident rutier cu mai multe victime, la Săcălaz. Într-una dintre mașini se afla și un copil

    Ştiri din Timiș

    FOTO. S-a deschis Pasajul Solventul. Momentan, se circulă doar în regim de șantier

    Ştiri din Timiș

    Vicepreședintele PE Victor Negrescu a depus o coroană de flori în memoria martirilor de la Revoluție. A fost însoțit de Iovescu

    Ştiri din Timiș

    1 an de la deschiderea Camerei de Gardă pentru adulți la Spitalul Regina Maria Timișoara — un pas important pentru sănătatea timișorenilor

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara va reabilita Liceul Electrotimiș. Începe cu clădirea principală
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici