Pentru ca noua Organigramă să fie adoptată, este nevoie de votul consilierilor județeni.
„În prezent, numărul total de posturi la nivelul Județului Timiș, reprezentând posturile din afara aparatului de specialitate, precum și cele din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Timiș, este de 270, din care: 3 funcții de demnitate publică; 233 funcții publice (23 funcții publice de conducere și 210 funcții publice de execuție) și 34 funcții contractuale (1 funcție contractuală de conducere și 33 funcții contractuale de execuție).
Reorganizarea Județului Timiș reprezintă o măsură necesară pentru optimizarea proceselor de guvernare locală și pentru alinierea la noile cerințe de transparență și responsabilitate, prevăzute de legislația națională. De asemenea, este importantă adaptarea structurii aparatului la cerințele sociale și economice actuale, având în vedere noile provocări din administrația publică”, se arată în documentul care va ajunge pe tabletele consilierilor județeni.
Din cele 270 de posturi, 51 vor fi reduse. Însă doar 19 sunt ocupate, ceea ce înseamnă că tot atâția angajați vor fi concediați.
La Consiliul Județean Timiș vor rămâne 219 angajați, astfel: 3 funcții de demnitate publică; 188 de funcții publice (19 funcții publice de conducere, inclusiv secretarul general al județului și 169 funcții publice de execuție) și 28 de funcții contractuale (1 funcție contractuală de conducere și 27 funcții contractuale de execuție).
Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș, declara recent că angajații care vor fi dați afară vor fi deciși în urma unor concursuri interne ce se vor organiza. Vor fi întrebări din Constituția României și diferite legi, în funcție de compartimentul la care se fac restructurările.
De unde pleacă angajați
⦁ Compartimentul corpul de control al președintelui – se reorganizează prin desființare, totodată se desființează posturile existente;
⦁ Serviciul de relații externe, protocol și mediul de afaceri – se păstrează structura avută;
⦁ Serviciul de promovare și digitalizare a județului – serviciu nou înființat în subordinea directă a preşedintelui Consiliului Județean Timiș, se stabilește funcția publică de conducere de șef serviciu și are în subordonare următoarele structuri:
⦁ Compartimentul pentru dezvoltare a turismului și evenimente — se păstrează structura de compartiment, dar scade numărul de posturi;
⦁ Compartimentul de telecomunicații și transformare digitală – se păstrează structura de compartiment, dar scade numărul de posturi;
⦁ Serviciul de cultură, sport și relații publice – se păstrează structura de serviciu, dar scade numărul de posturi;
⦁ Compartimentul de comunicare – se păstrează structura de compartiment, dar scade numărul de posturi;
⦁ Compartimentul de audit public intern — se păstrează structura de compartiment, dar scade numărul de posturi;
⦁ Direcția de resurse umane și control intern managerial – se reorganizează prin desființare prin urmare se desființează funcția publică de conducere de director executiv;
⦁ Serviciul de resurse umane, organizare, salarizare – se păstrează structura avută și trece în subordinea directă a preşedintelui Consiliului Județean Timiș;
⦁ Compartimentul de control intern managerial – se reorganizează prin desființare, totodată se desființează posturile existente;
⦁ Direcția de dezvoltare sustenabilă și investiții – se păstrează structura de direcție și are în subordonare următoarele structuri:
⦁ Serviciul de investiții – se păstrează structura avută;
⦁ Serviciul de achiziții publice și strategii — se redenumește din Serviciul de achiziții publice și trece în subordinea Direcției de dezvoltare sustenabilă și investiții, își păstrează structura avută;
⦁ Compartimentul managementul proiectelor – se reorganizează prin desființarea Serviciului managementul proiectelor și strategii și scade numărul de posturi;
⦁ Manager public — se păstrează structura avută;
⦁ Compartimentul ghișeul unic de eficiență energetică – se înființează ca structură nouă în subordinea Direcției de dezvoltare sustenabilă și investiții, cu un număr de 2 posturi;
⦁ Direcția de buget-finanțe – se păstrează structura de direcție, are în subordonare următoarele structuri:
⦁ Serviciul financiar-contabil – se păstrează structura de serviciu, dar scade numărul de posturi;
⦁ Serviciul administrativ și logistic – trece în subordinea Direcției de buget- finanțe, prin ieșirea din cadrul Direcției de administrare a patrimoniului care se desființează, se păstrează structura de serviciu, dar scade numărul de posturi;
⦁ Serviciul de gestionare a patrimoniului – trece în subordinea Direcției de buget-finanțe, prin ieșirea din cadrul Direcției de administrare a patrimoniului care se desființează, se păstrează structura de serviciu. Serviciul de gestionare a patrimoniului are în subordine Compartimentul de guvernanță corporativă;
Compartimentul de guvernanță corporativă – se înființează ca structură în subordinea Serviciului de gestionare a patrimoniului;
⦁ Compartimentul de buget – se păstrează structura de compartiment, dar scade numărul de posturi;
⦁ Compartimentul de venituri și executări silite – se reorganizează prin comasarea Compartimentul de venituri cu Compartimentul de executări silite, scade numărul de posturi existente la cele 2 compartimente;
⦁ Direcția de administrare a patrimoniului — se reorganizează prin desființare, prin urmare se desființează funcția publică de conducere de director executiv;
⦁ Direcția de drumuri, transport și mediu – se păstrează structura de direcție și își schimbă denumirea din Direcția de drumuri și transport.
⦁ Serviciul pentru administrarea drumurilor și transport – se reorganizează prin desființare.
⦁ Serviciul de analiză tehnică, utilități publice și control drumuri – se reorganizează prin desființare.
⦁ Serviciul de analiză tehnică și implementare proiecte drumuri — serviciu nou înființat în subordinea Direcției de drumuri, transport și mediu, cu atribuții privind elaborarea, urmărirea și implementarea proiectelor de investiții în infrastructura rutieră;
⦁ Compartimentul de transport, autorizări și control drumuri — compartiment nou înființat în subordinea Direcției de drumuri, transport și mediu, cu atribuții privind reglementarea, controlul și autorizarea activităților de transport și a utilizării infrastructurii rutiere județene;
⦁ Compartimentul de mediu și utilități publice — compartiment nou înființat în subordinea Direcției de drumuri, transport și mediu, cu atribuții privind domeniul protecției mediului, serviciilor edilitare și rețelelor de utilități;
⦁ Arhitect șef — se păstrează structura și preia în subordine Serviciul de prevenire, protecție și sănătate publică, ce are în componență 2 compartimente, Compartimentul de prevenire și protecție și Compartimentul de programe sociale și sănătate publică. Are în subordonare următoarele structuri:
⦁ Serviciul de urbanism și infrastructură – își schimbă denumirea din Serviciul de urbanism și autorizări, își păstrează structura avută;
⦁ Compartimentul de autorizări – compartiment nou înființat care preia activitatea și personalul cu atribuții de autorizare lucrări de urbanism de la Serviciului de infrastructură edilitară, mobilitate urbană și mediu, structură care se desființează;
⦁ Serviciului de infrastructură edilitară, mobilitate urbană și mediu – se reorganizează prin desființare. Activitatea și personalul se reorganizează în cadrul Compartimentului de autorizări care va prelua atribuțiile de autorizare lucrări de urbanism și Compartimentului de mediu care va prelua atribuțiile din domeniul calității mediului și intră în subordinea Direcției de drumuri, transport și mediu;
⦁ Serviciul de prevenire, protecție și sănătate publică — serviciu nou înființat în subordinea arhitectului șef, se stabilește funcția publică de conducere de șef serviciu și are în subordonare următoarele structuri:
Compartimentul intern de prevenire și protecție – se păstrează structura de compartiment, iese din subordinea Direcției de resurse umane și control intern managerial care se desființează;
Compartimentul de programe sociale și sănătate publică – structură nou înființată în cadrul Serviciului de prevenire și protecție și sănătate publică.
Servicii organizate în subordinea directă a secretarului general al județului Timiș
⦁ Serviciul de administrație publică, servicii sociale și sănătate publică – se reorganizează prin desființare. Personalul și atribuțiile vor fi preluate de Compartimentul de programe sociale și sănătate publică și de Serviciul de consultanță și avizare juridică;
⦁ Serviciul juridic și contencios – se păstrează structura de serviciu;
⦁ Serviciul de consultanță și avizare juridică – se păstrează structura.
Transparență decizională și posibilă dezbatere publică pentru Organigrama CJT
Proiectul intră în transparență decizională. Întreaga documentație poate fi consultată pe pagina de internet a instituției AICI sau la sediul Consiliului Județean Timiș, bd. Revoluției din 1989 nr. 17, Timișoara.
„Timișenii sunt așteptați să vină cu propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparență decizională până la data de 18 mai 2025, ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: cornelia.paraipan@cjtimis.ro. Materialele transmise vor purta mențiunea Propuneri privind Proiectul de hotărâre nr. 132/05.05.2025 privind aprobarea Organigramei și a Statului de funcții ale Județului Timiș”, au transmis, joi, reprezentanții CJT.
Pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată proiectul, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 18 mai 2025.
Pe aceeași temă:
Simonis a anunțat concedieri masive la Consiliul Județean Timiș și instituțiile subordonate
Trimite articolul
Xnici o parere de la postaci? cand friz a anuntat noua organigrama au sarit toti ca din gura de sarpa.
si 219 sunt prea multi ! DIGITALIZATI si disponibilizati ! Nu avem nevoie de plimbatori de hartii ! Iar la Primaria Timisoara, Frits angajeaza in continuare, il doare fix in cot de organigrama, ca doar nu-i plateste din banii lui, ci din banii prostilor care platim taxe si impozite PENTRU NIMIC ! Il ultimii 6 ani nu am vazut sa se intoarca nimic din acesti bani in comunitate, ci doar in salariile lor !
-
dap, si crezi ca digitalizarea e gratis? daca hartiipe sunt inutile pot fi eliminate si laolalta cu ele ei posturile corespunzatoare, dar doar mutand hartiile in digital s-ar putea sa ai o surpriza, cum ca costul cu mentenanta echipamentelor si cu salariile IT-istilor e mai mare si nici nu functioneaza mai bine. nu mai zic ce se intampla daca apare vreo pana de curent ca in Spania.
-
dap, si crezi ca digitalizarea e gratis? daca hartiipe sunt inutile pot fi eliminate si laolalta cu ele ei posturile corespunzatoare, dar doar mutand hartiile in digital s-ar putea sa ai o surpriza, cum ca costul cu mentenanta echipamentelor si cu salariile IT-istilor e mai mare si nici nu functioneaza mai bine. nu mai zic ce se intampla daca apare vreo pana de c.urent ca in Spania.
Singurii îndreptățiți să plece acasă sunt cei din funcțiile elective. Salariile cele mai mari, munca puțină și cheltuirea banului fără discernământ. Alegerile trebuiesc refăcute pentru ca nu au nicio legitimitate.
Laurențiu Timiș își pune amanta directoare la protecția cipului și fac concedieri ca așa a zis George Simion. De ce nu pleacă liberalii, psdistii ?
Oare si madam ONET a dat sau da, concurs pe post?