tion.ro Web analytics

Undă verde pe nouă străzi din Timișoara. Viteză maximă de 50 km/h începând din 1 decembrie

De Roxana Deaconescu

Undă verde pe nouă străzi din Timișoara. Viteză maximă de 50 km/h începând din 1 decembrie

foto: arhivă
Începând din 1 decembrie, șoferii sunt obligați să meargă cu cel mult 50 km/h pe bulevardele din Timișoara, au decis, de curând, specialiștii din primărie. Teoretic, conform vechii administrații, pe nouă străzi din Timișoara ar trebui să existe undă verde, la o viteză recomandată de 50 km/h. Ce spun acum reprezentanții PMT despre unda verde?
Scris de Roxana Deaconescu - Începând din 1 decembrie, șoferii sunt obligați să meargă cu cel mult 50 km/h pe bulevardele din Timișoara, au decis, de curând, specialiștii din primărie. Teoretic, conform vechii administrații, pe nouă străzi din Timișoara ar trebui să existe undă verde, la o viteză recomandată de 50 km/h. Ce spun acum reprezentanții PMT despre unda verde?

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Timișoara a decis, încă din 11 noiembrie, că viteza maximă legală în oraș va fi, de la 1 decembrie, de 50 km/h.

„Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi pentru siguranța participanților la traficul rutier și vizează, de fapt, câteva marile artere de ieșire din oraș, cum ar fi: Calea Torontalului, Calea Aradului, strada Simion Bărnuțiu, bd. Take Ionescu, bd. Liviu Rebreanu”, spuneau reprezentanții primăriei.

Specialiștii PMT care au hotărât noile reguli sunt viceprimarul Ruben Lațcău (președintele Comisiei de circulație), Rudolf Graef, consilier personal al primarului (vicepreședintele Comisiei de circulație), Ioan Ganciov, șef Serviciu administrare infrastructură rutieră (secretar), Dumitru Domășnean, director Poliția Locală, Vasile Olar, șef Birou infrastructură, Cristina Gavra, șef Birou mobilitate și transport, Lucian Suciu, consilier al viceprimarului Lațcău, Cristian Diceanu, consilier Biroul monitorizare și gestiune trafic, Adriana Caza, consilier Biroul mobilitate și transport, și un reprezentant al Poliției Rutiere.

Indicatoarele cu noua viteză maximă admisă au fost montate deja pe marile artere de circulație din Timișoara, iar șoferii sesizează, de câteva zile, pe rețelele de socializare, că au ieșit deja polițiștii cu radarele. Teoretic, noile reguli nu-i afectează prea mult pe șoferi, pentru că așa-zisa undă verde, introdusă pe vremea fostei administrații, era reglată oricum la această viteză. Cu două excepții însă.

Reprezentanții primăriei spun că avem nouă trasee în oraș cu undă verde. Acestea sunt: Calea Torontalului – ieșirea din oraș, Calea Aradului – ieșirea din oraș, Calea Sever Bocu – ieșirea din oraș, bd. Take Ionescu – ieșirea din oraș, Aleea FC Ripensia, Calea Martirilor – ieșirea din oraș, Piața I.C. Brătianu – Spitalul Județean Timișoara, bd. Liviu Rebreanu – AEM și bd. 16 Decembrie 1989 – centru.

„În momentul de față, unda verde este setată la 50 km/h pe toate arterele menționate, cu excepția Căii Torontalului și a Căii Sever Bocu, unde este setată la 60 km/h. În urma deciziei Comisiei de circulație din data de 11 noiembrie, unda verde va fi adaptată pe arterele unde este necesar acest lucru”, explică specialiștii din primărie.

Unda verde a fost introdusă pe mai multe străzi din Timișoara încă din timpul administrației Robu. În iarna lui 2016, fostul primar anunța că se poate circula fără oprire la semafoare și pe bulevardele Take Ionescu și Rebreanu (dinspre Șagului spre AEM). Șoferilor li se recomanda să meargă cu 50 km/h, deși pe aceste două trasee se putea circula cu până la 70 km/h.

editor Amalia Kui

21 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Marco Polo says:

    Foarte bine! Vrei viteza, mergi pe circuit.

    • Ghita says:

      Pot sa intreb si eu:care circuit,ala mare sau ala mic.Tot vrei sa ajuti lumea fii mai explicit.ca de prosti e plina Timisoara.

    • marius says:

      N-avem circuit. “Circuim” pe unde putem.
      Dar nu mai bine mergi tu prin parc?
      De fapt voiam sa-ti zic sa mergi pe la mama ta, dar, m-am razgandit si uite ca nu-ti mai zic. Vai de capul tau, frustratule.

    • jack says:

      Aia nu e viteza e rulare oricum va creste poluarea orice frana creste si consumul si noxele…

  2. Timisorean says:

    Nah sa vedeti cozi acuma. Si asa erau multi adormiti care nu gasesc patu acasa si dorm pe la volan, care mergeau cu 50 pe bulevardele cu limita de 70. Acuma or sa mearga cu 30.
    Sa vedeti cozi, nervi. Unde credeti ca se vor rasfrange? In agresivitate in trafic si in viata. Sa nu va mirati ca intrati intr-un magazin, o firma, o institutie si cel de dupa birou sta pregatit sa va scuipe. Asta e rezultatul bataii de joc asupra oamenilor.
    Si totusi as vrea sa vad si eu cati km fac pe an “meseiasii” astia din comisie de se pricep ei la trafic.
    Acum multi ani cand semaforizarea o facea firma rosign, cel ce facea temporizarea la semafoare nici nu avea permis de conducere! Era biciclist! De asta merge tara asta asa!

    • Dan says:

      Limita minimă de viteză există doar pe autostradă, aia de 70 era o valoare maximă. Adormiți sau nu, toți avem același drept legal de a circula, sincer tu pari ăla cu predilecție spre agresivitate în trafic și în viață

      • Dani says:

        O fi vreun nebun ce își bate nevasta și copiii regulat.

      • cet says:

        mai dane, sunt multi care lucreaza, nu ca tine, si NU au timp de pierdut dupa toti adormitii!
        poti face o vizita in Austria si o sa vezi cum toate babele circula cu 650km/h acolo unde limita de viteza e 50! Asta asa, din respect pentru ceilalti, sa nu-i deranjeze si sa nu-i enerveze!

  3. marius says:

    Dobitoci comunisti. Numai la aia toti erau egali. Pai cum sa fie aceasi limita si pe bulevardele din centru si la iesirile din oras? Tampiti si ipocriti. DoNimic Frig si banda lui vor sa arate ca la ei este puterea, sa domine si sa persecute soferii (printre multi altii). Fraierii credeau ca incurajarea ecologismului inseamna crearea a ceva progres in domeniu. Ha ha ha. Inseamna doar harababura si incompetenta. Inseamna discriminarea celor ce platesc (soferii), in acest caz.
    Cand ati auzit ca vrea sa faca din Timisoara un oras verde ati crezut ca farierii ca e vorba despre parcuri, etc. Fals e vorba de prietenii lui “verzi” din Germania. Era vorba doar de un partid politic cu tente comunisto-naziste. O utopie distopica.
    usr ati votat, usr aveti.

    • @marius.se vede ca n-ai ieșit prin lumea civilizată, UE says:

      Acolo e redusa viteza și la 30kmh, dacă sunt scoli, spitale, parcuri prin preajmă, atit ptr protecția pietonilor, cît și anti poluare fonică / noxe. La noi ar trebui chiar redus la 10 kmh pe străzile unde se parchează pe trotuare, obligind pietonii sa iasă pe carosabil. Ai înțeles AURistule?

      • top_gop says:

        Ia fa tu scoala de soferi sa vezi cat e limita de viteza in zona rezidentiala(spoiler alert: sub 30kmph) daca e semnalizata ca atare, dar sa se ocupe de semnalizari cu cap nu e in stare administratia asta de 2 lei, ori cat e limita la trecerile de pietoni nesemaforizate daca sunt pietoni in apropiere, mai vezi si ca sunt restrictii de 30kmph in apropierea punctelor mentionate de tine cam prin tot orasul, pe langa bumpere anti-tanc. Ca se respecta din joi in paste, e altceva, dar sa pui limita de 50kmph la iesire din oras de ex. spre Sagului, trebuie sa fii ori doNimic, ori dublu repetent penal pentru conducere cu carnet suspendat, ori userist spalat pe creier care in afara de sloganuri sa fie bine sa nu fie rau + m#ie ailalti care nu-s ca mine, nu prea intelege mare lucru.

        • cet says:

          reducerea vitezei la trecerile de pietoni, etc este prevazuta in codul rutier!

          Care este ratiunea sa instalezi un semn de limitare permanent?
          De ce sa franezi si apoi sa accelerezi daca nu e nici urma de pieton in zona?
          Doar ca sa cresti poluarea si consumul de carburant?

          • top_gop says:

            poate sa aiba sens daca e o zona fara vizibilitate, fie ca e vreun gard ori parcare pe strada ori naiba stie ce. De ce ai face treceri de pietoni in astfel de zone nu inteleg, insa sunt, un exemplu fiind coltul de la cimitirul de pe stan vidrighin int. cu petrov cermena.
            Alte zone periculoase pot fi in apropiere de scoli, statii de autobuz, drum ingustat etc. Sau inainte de unele intersectii semaforizate, pentru cazul ca nu merg semafoarele ori is pe intermitent. Sunt toate semnele puse cu cap? nu, lipsesc unde trebuie, alea de zona rezidentiala, atentie copii scoala etc si sunt unele puse aiurea, eventual mascate de vegetatie. Nu vad unde ne contrazicem, ce zici tu, aia am zis si eu. Am un pic alta parere despre franare, prsupun ca avem vederea buna si putem lua piciorul de pe acceleratie din timp. Oricum, esenta mesajului era ca a pune restrictii aiurea ( de ex limita la 50kmph doar fiindca tabla de sfarsit de localitate e undeva in camp), cand sunt in lege deja acoperite situatiile periculoase, e dovada de cretinism si frustrat ajuns shef.

  4. Gogu says:

    Dece sa merga bine in țara asta si respectiv in timisoara cand sau trezit niște incompetenți din PMT in frunte cu Latcau sa schimbe ei ceva

  5. gogu says:

    Ce uita sa zica Robu este ca unda verde hotel Continental – Judetean a fost cu dedicatie pentru el! A desfiintat singura artera cu banda dedicata ambulantelor si tansportului in comun de pe str. Cluj doar ca sa ajunga el mai repede de la primarie in Soarelui. Astazi ambulantele ocolesc pe Ripensia, un traseu mai lung si mai aglomerat. Nu conta pentru Robu minutele in plus cand ambulantele merg la un accident sau infarct. Iar in fata magazinului Bega cu strazi inchise a plantat doua randuri de semafoare doar ca sa adauge minute in plus tramvaielor care in orice tara civilizata au prioritate fata de transportul individual

  6. Nik says:

    Era normal ca ieșirile din oraș sa se efectueze cât mai rapid nu sa mergem cu 50 de km, mai ales ca pe calea sagului dinaintea podului este după semafor pana după pod pana la următorul semafor nu este nici o trecere de pieton, iar după intersecția respectiva la fel pana la sensul girator la fel nu este nici o trecere de pieton deci se putea lasă la 70 km!

  7. Munteanu says:

    In toate orasele mari din tari mult mai evoluate si civilizate se aplica de ceva timp o reducere a vitezei pe sosele, indeosebi pe arterele unde exista locuinte. Intre 30 si 50 Km/h. Se promoveaza tot mai intens transportul in comun sau bicicleta acolo unde este posibil. Tot mai multe zone devin pietonale. Din pacate, la noi unii abia acum descopera masina. De aici si lipsa de intelegere.

    • Alin says:

      Noi zicem ca vrem o tara ca afara dar nu suntem dispusi sa respectam regurile de afara. Din pacate limita de viteza pentru unii e doar o informatie pe care o invata pentru a lua permisul, dupa isi fac ei limitele lor, nu e de mirare ca suntem pe primul loc in europa la accidente. Se circula foarte prost si haotic in Timisoara si la ce comentarii vad pe aici se va circula si de acum incolo.

    • Soferu says:

      Mintiti si credeti ca restul suntem prosti si punem botul la fanteziile voastre.
      Dincolo in orasele mari si primul e budapesta unde poti vedea, intrii in oras pe o autostrada urbana, delimitata cu garduri si panouri, pana aproape de zona centrala, cu limita de viteza de 100, care apoi scade la 80 si abia in zona centrala intrii pe 50. Fara treceri de pietoni, fara semafoare, fara biciclete, soparle sau alte pasari pe care sa le feresti ca la noi.

  8. Soferu says:

    Mi-a zis cineva din primarie de cateva luni: sa vezi ce omoara astia usristii traficul. Si am zis: hai bah ca nu are cum, ca nubse poate mai rau de atat.
    Si a urmat interzisul la stanga la catedrala, apoi distrugerea locurilor de parcare si benzilor de circulatie pe budai deleanu, bataiabde jos de pe eneas. Si am zis hopa… Astia is dobitoci, dar nu mai au ce face mai rau! Si uite acuma asta cu limita de viteza scazuta! Deci se poate mai jos de iad se pare!

  9. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Fără apă caldă și căldură pe câteva străzi din Timișoara. Colterm intervine la rețeaua primară

    Ştiri din Timiș

    O firmă din București, interesată să facă macheta digitală a Timișoarei

    Ştiri din Timiș

    Despre emoții și autocunoaștere: ateliere de dezvoltare personală organizate pentru elevi de CJRAE Timiș

    România

    Peste 50% dintre cazurile de Covid-19 înregistrate în țară în prima săptămână din 2022, la nevaccinați

    Eveniment

    UPDATE. Bătrân de 86 de ani, lovit pe trecerea de pietoni de un șofer neatent, în centrul Timișoarei

    Ştiri din Timiș

    Rata de infectare cu Covid a sărit de 21 la mie în Moșnița Nouă. Situația în județ

    Sănătate

    Coronavirus, 18 ianuarie: Peste 16.000 de cazuri în România. Record de infectări în Timiș

    Ştiri din Timiș

    Locuri de lectură și de stare de bine în satele din Timiș. Cum poți face din vis realitate

    România

    Peste 2 milioane de facturi la energie au fost recalculate. Sumele plătite în plus vor fi stornate

    Capitala Culturala

    Ioana Iacob, de la Teatrul German din Timișoara, joacă rolul principal într-un film. Premiera la Berlinala 2022

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici