tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
Select Page

Tion
Ştiri din Timiș
Tronsonul „muzeu” de pe autostrada Lugoj-Deva se deschide cu restricții

Tronsonul „muzeu” de pe autostrada Lugoj-Deva se deschide cu restricții

la 18 October 2019 20:09
17 Comentarii

Tronsonul „muzeu” de pe autostrada Lugoj-Deva se deschide cu restricții

<p>foto: Asociatia Pro Infrastructura</p>
18 October 2019 20:09
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis un comunicat în care precizează că se poate deschide drumul de patru benzi, de la Ilia la Holdea, cu anumite restricții de viteză și tonaj. Cum care drum? Autostrada „muzeu” pe care se va putea merge cu viteza „fulminantă” de 90 de kilometri la oră, iar în unele zone de 60 de kilometri la oră!
Scris de Adrian Panduru - Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis un comunicat în care precizează că se poate deschide drumul de patru benzi, de la Ilia la Holdea, cu anumite restricții de viteză și tonaj. Cum care drum? Autostrada „muzeu” pe care se va putea merge cu viteza „fulminantă” de 90 de kilometri la oră, iar în unele zone de 60 de kilometri la oră!

Trimite articolul

X

Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, care ține de la Ilia la Holdea, în lungime de 21 de kilometri, era programat să se deschidă încă din 12 august, când trebuia să aibă loc recepția loturilor 3 și 4, un total de 43 de kilometri. Lotul 4 (22 de kilometri între Ilia și Șoimuș) s-a deschis în 14 august, iar la lotul 3 consultantul a găsit lucrări neconforme și a amânat recepția. Între timp a fost reziliat și contractul cu constructorul lotului 3, urmând ca reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să finalizeze lucrările neconforme după refectuarea unei expertize.

Concluziile CNAIR, în această fază a expertizei sunt că „lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort și siguranță”.

CNAIR transmite că au fost necesare investigații suplimentare pentru stabilirea soluțiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:

„Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone;

– viteza maximă de 90 km/h;

– viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale;

– viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 – km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobra (km 67+000 – km 67+500);- semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor”.

Practic, un drum cu aceleași restricții de viteză ca și drumul alternativ autostrăzii, pe care se circulă acum, de la Margina, pe dealurile Coșavei și Coșeviței, până când se coboară la Ohaba și vehiculele se îndreaptă spre Săcămaș, apoi spre Ilia sau Deva. O „Mărie cu altă pălărie”, al cărui singur avantaj este faptul că nu mai pierzi cinci – șapte minute de la Săcămaș până la Ilia pentru a intra pe autostrada spre Deva.

Reprezentanții CNAIR transmit că „deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii”, iar „deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri”.

„Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada să poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR S.A.

După recepția lotului 4, consultantul a recomandat ca la lotul 3 să nu se înceapă această procedură pentru că s-au găsit deficiențe – „probleme cu ravelări în taluz, cu fisuri, marcaje incomplete, lipsă capace canal, disfuncționalități la garduri” – după cum a declarat fostul purtător de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, pentru Tion.ro. Mai mult, pe traseu au fost sesizate fisuri în carosabil, pe o bandă de mers.

Pe lotul 3 a lucrat (pentru că a fost reziliat la finalul lunii august contractul, de CNAIR) asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.

Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.

Articole pe aceeași temă:

Ministrul Transporturilor: lotul muzeu al Autostrăzii Lugoj-Deva se deschide în două săptămâni

Petiție online pentru deschiderea lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva

S-a amânat recepția pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. S-ar putea deschide doar lotul patru, cu o condiție…

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada ,
Autostrada A1 ,
CNAIR ,
lot 3 ,
lot 3 autostrada ,
lugoj - deva ,
restrictii autostrada ,
restrictii tonaj ,
restrictii viteza

17 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Eu says:
    October 18, 2019 at 9:36 pm

    Nu inteleg deloc! Pai astia de la CNAIR nu au verificat nimic pana sa se faca receptia? In august spuneau ca in 2 saptamani se pot rezolva toate probleme ca sa fie data in folosinta autostrada. Apoi au zis ca e dezastru ca nu se poate da in folosinta autostrada. Acum ii dau drumul cu restrictii. Revin cu intrebarea ce au facut cei de la CNAIR pana in 12 august ? Nu au supervizat lucrarile?

    Reply
  2. Toma says:
    October 19, 2019 at 12:45 am

    Cand se deschide?

    Reply
  3. dima says:
    October 19, 2019 at 12:54 am

    sa-i dea drumul cu cate restrictii vor, oricum va fi mai buna decat mizeria aia de drum national supraaglomerat si plin de gropi.

    Reply
  4. dada says:
    October 19, 2019 at 1:09 am

    Ce ai inteles tu din articol?
    Ca se pare ca nu prea ai inteles mai nimic.
    Structura este varza. Daca pui camioane se surpa tot drumul.
    Idiotii aia de la Comsa au facut drum judetean nu autostrada.

    Reply
  5. Klitate says:
    October 19, 2019 at 3:02 am

    Nu știu cat de des circula autorul articolului pe DN68A însă să compari drumul ala cu o autostrada, chiar și una pe care se circula cu 90 km/h, e cam tras de par.

    Poate ar trebui sa faceți un pic de munca pe teren, pe viitor, pana sa va dați cu părerea despre Mării și ale lor pălării.

    Reply
  6. Mihai says:
    October 19, 2019 at 6:52 am

    Au frecat o cum o fac și acuma !!!

    Reply
  7. John says:
    October 19, 2019 at 8:15 am

    Asta a fost doar ambitia unui ministru incompetent sluga pesedista. Vezi si ce a vrut sa faca cu oprirea zborurilor la motiune.
    Ma intreb, daca tot nu au facut nimic, de ce nu i-au dat drumul in aceleasi conditii acum doua luni si lasau constructorul, care avea toate utilajele si disponibilitatile sa termine ce nu era in regula?
    Ne-am ales cu pierderea garantiei si costuri mai mari, vezi expertiza lu peste care a dovedit contrariul si procesele care urmeaza unde sunt convins ca nici spaniolii aia nu-s asa de prosti sa se lase asa usor pacaliti!

    Reply
  8. Toma says:
    October 19, 2019 at 8:52 am

    Este deschisa deja? Sau cand se deschide?

    Reply
  9. d7s9nmv5bsjf says:
    October 19, 2019 at 9:43 am

    Inca o tzeapa marca PSD . Constructorul a incasat peste 90% din bani , a construit prost si cu materiale ieftine , deci a iesit in castig , a cotizat acolo unde trebuie si a fost rupt contractul si acum nu mai raspunde si nici nu trebuie sa cheltuie nimic cu reparatiile in perioada de garantie . Deci cine a castigat si cine a pierdut ?

    Reply
  10. Didi says:
    October 19, 2019 at 9:43 am

    5-7 minute??? Aceasi marie? De ce sunteti ipocriti, pe dn se circula cu maxim 60km/h, asta daca ai noroc si nu stai in coada dupa tiruri! Da, prefer 90km/h pe autostrada in conditii de siguranta!

    Reply
  11. Reos says:
    October 19, 2019 at 10:14 am

    Ca de obicei după vechea datină las că merge și așa unul face lucrare de mîntuială celălalt nu controlează și tot așa mergem mai departe pînă în pînzele albe!!!!!

    Reply
  12. Simona says:
    October 19, 2019 at 10:48 am

    Problema pe Cosava-Cosevita era ca se circula si bara la bara, cu 10-15 km/ora muuult sub 50-60 km/ora

    Reply
  13. Raul says:
    October 19, 2019 at 11:18 am

    Cum sa fie ma acelasi lucru ca drumul alternativ??? Si daca e sa mergi cu 90km/h si in unele portiuni chiar cu 50.. pai sa ai 2 benzi si sa nu mai stai dupa TOATE tirurile.. sa nu iti vina nimeni din fata si sa fie un drum relativ drept.. Sunt de acord ca ar trebui sa se circule cu 130km/h, ca de aia e autostrada.. dar si asa, cu restrictii (plus ca nu e toata cu restrictii) e mai bine decat ce aveam!

    Reply
  14. Dilibau says:
    October 19, 2019 at 12:45 pm

    Nu se deschide nimic! 40 de zile ancheta si apoi saptamani intregi pt reparatia podului deviat de la axul central (zic astia de la guvern)! Optimist de Paste vom circula pe aceasta bucata cu restrictii de viteza!

    Reply
  15. Cele mai citite știri

    1
    Două zile libere pentru elevi și profesori în prima parte a lunii iunie. Ziua Învățătorului și Rusaliile aduc o nouă întrerupere a cursurilor
    2
    FOTO. Primăria Timișoara a demolat Pizzeria Poli. Lațcău: „Demolări se fac și în afara campaniei electorale”
    3
    Blocuri de locuințe și un hotel, în locul unui club și al unui showroom de pe Calea Aradului. Vor fi până la 14 etaje
    4
    VIDEO. Primăria Timișoara refuză recepția Pasarelei Gelu, la un an de la ultimul termen dat constructorului
    5
    FOTO. Demolare extinsă la Institutul Oncologic de pe Calea Torontalului. Terenul a fost curățat de bălării
    6
    Guban, fabrica timișoreană de pantofi care a scăpat de naționalizare. Sophia Loren, printre clienți
    7
    Șefii inspectoratelor școlare ar putea fi numiți politic, în timp ce pe ceilalți îi așteaptă concursuri de angajare
    8
    PROGRAM. Comunitatea din Moșnița Veche petrece de Rusalii la Rugă
    9
    Un centru religios rămâne fără teren, iar o fundație de pregătire profesională – fără clădire. Sunt ale primăriei și le folosesc gratuit
    10
    FOTO. Restaurant din Giroc, închis temporar și amendat pentru mizerie, insecte și produse expirate

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    FOTO. Un timișean a murit și altul a fost rănit după prăbușirea avionului de mici dimensiuni în care se aflau, la Orăștie

    Ştiri din Timiș

    15 iulie 1514, ziua în care Gheorghe Doja pierdea bătălia la Timișoara

    Sănătate

    Importanța testării genetice în diagnosticarea și tratamentul cancerului endometrial, explicată de medicii Spitalului Victor Babeș Timișoara

    Eveniment

    Biciclist spulberat de un șofer la Șag

    Ştiri din Timiș

    Greu, dar avansează. Lucrările la Turnul de Apă din Iosefin au ajuns la 70%

    Ştiri din Timiș

    Primele 25 de insule ecologice digitalizate au fost puse în operare în Municipiul Timișoara

    Utile

    Străzi închise și fără vaporetto pe Bega, în weekend. Are loc Timișoara Triathlon

    Ştiri din Timiș

    25 ani de IULIUS – 15 clădiri premium de birouri, 145 sedii de companii, 29.000 de angajați - un impact important în dezvoltarea segmentului office din România

    Ştiri din Timiș

    Ziua Energeticianului, sărbătorită cu expoziții, muzică și street food, la Uzina Hidroelectrică Timișoara

    Ştiri din Timiș

    A intrat în vigoare Normativul privind securitatea la incendiu a construcțiilor. Seminar pentru antreprenori
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici