În urma mai multor întrebări primite din partea cetățenilor și din partea Tion, reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara prezintă câteva dintre lucrările la desfășurate la pasajele din Timișoara în această perioadă. Vorbim de lucrările care fac parte din lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj al mai marelui proiect Caransebeș – Timișoara – Arad.
„Pe distanța Lotului 3 Timisoara Est – Ronaț -Triaj Gr.D., în data de 22 și 23.09.2025 s-au executat lucrări de modernizare la pasajul inferior de la Parcul Botanic, fiind introdus un tablier metalic nou, identic cu cel montat la pasajul Popa Șapcă, tablier ce va deservii circulației feroviare pe viitorul fir II modernizat.
La pasajele inferioare de pe străziile Gheorghe Lazăr și str. Brediceanu, în cursul lunii septembrie au fost montate poduri provizorii ce au drept scop mărirea gabaritului de trecere, după care se va proceda și aici la montarea de tabliere noi metalice”, precizează reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Potrivit acestora, toate podurile de pe aceste pasaje vor fi cu cuvă de balast, structuri în care șinele de cale ferată sunt montate pe traverse și balast, exact ca pe terasament. Astfel, vor fi preluate și distribuite uniform încărcăturile dinamice, iar trenurile vor circula mai lin peste aceste poduri, cu vibrații și șocuri amortizate și un nivel de zgomot mult mai redus.

foto: CFR Infrastructură Timișoara
Despre pasajele superioare
Cu această ocazie, reprezentanții regionale de Timișoara a CFR vorbesc și despre pasajele superioare incluse în proiect.
„Drumul rutier Aleea Pădurea Verde va rămâne singura trecere la nivel cu bariere și semnalizare de tip BAT, peste 3 linii de cale ferată. Trecerea la nivel de pe str. Avram Imbroane va fi desfințată traficului, odată cu construirea pasajelor superioare destinate traficului rutier și pietonal de pe strada Gheorghe Adam, str. Badeer, str. Comorii cu str. Radu de la Afumați și intersecția căii ferate cu DN 6”, mai precizează aceștia
Explicația vine în contextul în care, în prezent, mai ales când trece un „personal”, șoferii sunt nevoiți să aștepte – potrivit cititorilor Tion – și până la jumătate de oră la trecerile cu barieră din partea de est a Timișoarei.
Vă reamintim, proiectul de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad are o valoare totală de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde de lei provin, teoretic, din PNRR. Licitațiile pentru proiectarea și execuția lucrărilor au fost lansate în octombrie 2020 și iunie 2021. Din cauza contestațiilor, însă, contractele pentru ultimele trei loturi au fost semnate în noiembrie 2022, iar pentru primul – de abia în decembrie 2023.
Pe lotul 3 lucrează asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA, în baza unui contract de aproximativ 300 de milioane de euro, fără TVA. Acest lot a fost marcat de disputele dintre primărie și Ministerul Transporturilor, legate de mai multe aspecte ale proiectului. Din alte motive, acesta ar pierde finanțarea pe PNRR, fostul ministru Sorin Grindeanu declarând în vară că se vor căuta alte surse de finanțare.
Trimite articolul
XNu sunt alte motive. Este un singur motiv și anume modul în care s-a desfășurat licitația respectă modul de atribuire a contractului. Din acest motiv s-a pierdut finanțarea PNRR pentru 3 din cele 4 loturi. Coincidență…cele 3 loturi au avut același câștigător (Webuild-Italia). Grindeanu, știe de ce!