tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Surpare de teren lângă calea ferată pe șantierul Pasajului Solventul. Proiectantul, așteptat să vină cu soluții

Surpare de teren lângă calea ferată pe șantierul Pasajului Solventul. Proiectantul, așteptat să vină cu soluții

De Cristian Mîrț
la 28 January 2025 10:04
18 Comentarii

Surpare de teren lângă calea ferată pe șantierul Pasajului Solventul. Proiectantul, așteptat să vină cu soluții

foto: cititor Tion
28 January 2025 10:04
Chesonul viitorului Pasaj Solventul ar fi trebui să fie împins pe sub calea ferată fără să fie afectată circulația feroviară de la suprafață. La o lună și jumătate de la începerea operațiunii, însă, o bucată de pământ din zona căii ferate s-a surpat. Viceprimarul Ruben Lațcău spune că ar fi doar o „problemă locală” și un risc asumat la începerea operațiunii.
Scris de Cristian Mîrț - Chesonul viitorului Pasaj Solventul ar fi trebui să fie împins pe sub calea ferată fără să fie afectată circulația feroviară de la suprafață. La o lună și jumătate de la începerea operațiunii, însă, o bucată de pământ din zona căii ferate s-a surpat. Viceprimarul Ruben Lațcău spune că ar fi doar o „problemă locală” și un risc asumat la începerea operațiunii.

Trimite articolul

X

Surparea s-a petrecut duminică, 26 ianuarie, iar luni a fost formată o comisie mixtă care să caute o soluție.

Potrivit reprezentanților primăriei, o posibilă surpare era un risc cunoscut încă de la începutul lucrării.

„Nu e genul de problemă pe care nu ne-am așteptat să o avem”, după cum a declarat pentru Tion viceprimarul Ruben Lațcău.

Acesta insistă că infrastructura de sub linii este foarte veche, chiar și de „un secol” pe alocuri.

„Am avut o problemă locală, sub niște linii unde probabil acum ceva zeci de ani au avut loc diverse intervenții la infrastructura edilitară foarte veche. Acolo era și un cămin cine știe de când, CFR nici măcar nu îl are în evidență, ceea ce înseamnă că era interbelic sau chiar antebelic.

Am fost pe teren, cu CFR, cu constructorul, cu responsabilii, cu diriginții. Au stabilit un plan de măsuri pentru șantier. Lucrările vor merge înainte, dar vom face niște investigații mai detaliate și vedem cum evoluează lucrurile”, a mai spus pentru Tion viceprimarul Ruben Lațcău.

foto: cititor Tion

Se așteaptă soluție de la proiectant

Potrivit reprezentanților CFR, proiectantul va trebuie să vină cu o soluție de remediere. După aceea, va putea fi reluată și împingerea chesonului.

„În 26.01.2025, după o etapă de împingere a chesonului, a apărut o surpare a terenului între liniile CF Rampa Veche și linia CF Rampa Mare.

În 27.01.2025 s-a întrunit o comisie mixtă formată din antreprenor, beneficiar, supervizor, reprezentanții CNCFR SA – SRCF Timișoara, pentru a stabilii condițiile de lucru în siguranță a execuției pasajului. Lucrările de împingere a chesonului se vor relua după emiterea de către proiectant a soluției de remediere, inclusiv a condițiilor de execuție cu perturbarea minimă a traficului feroviar”, au transmis pentru Tion și reprezentanții SRCF Timișoara (CFR Infrastructură Timișoara).

Surparea a produs și o perturbare a traficului feroviar în remiza SC RegioCalatori SA, iar circulația afectată de incident este reluată parțial în acest moment, ne-au spus reprezentanții CFR. Potrivit acestora, liniile de cale ferată din zona pasajului urmează să fie modernizate în cadrul proiectului de 1,4 miliarde de lei, fără TVA, Timișoara Est – Ronaț Triaj, lotul 3 al proiectului mai mare de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad.

Cel mai probabil, potrivit reprezentanților primăriei, va urma ca ritmul lucrărilor să fie încetinit în urma surpării. Era așteptat un progres de aproximativ un metru pe zi, dar ar fi fost zile când s-a împins și mai bine de dublul acestei estimări.

Pasajul trebuia să fie de mult gata

Pasajul Solventul, cu o lungime de 87 de metri, va avea două benzi pe sens, la care se adaugă, separat, linii de tramvai, trotuare și piste de bicicletă. Ca parte a inelului IV de circulație, ar urma să preia, în mod special, din traficul de la Pasajul Jiul și să ajute la traversarea orașului dinspre nord spre sud și invers. Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.

Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația cu o singură ofertă fusese câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).

Mai multe persoane și firme trecute în oferta inițială au fost schimbate, iar de aici au pornit și discuții dacă mai sunt respectate cerințele caietului de sarcini.

Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. La finalul anului 2023, când trecuseră cei doi ani prevăzuți pentru execuție, erau gata în proporție de 45%. În primăvara următoare, când au fost reluate lucrările, se spunea că ar mai dura un an, până în aprilie 2025.

Turnarea chesonului – „cutia” de beton cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care practic va reprezenta pasajul propriu-zis – a început în iunie 2024. În decembrie, a fost sărbătorit, cu mare fast, și începutul operațiunii de împingere a acestuia, cea mai dificilă parte din cadrul șantierului. Atunci, viceprimarul Ruben Lațcău a explicat că principala întârziere a șantierului a fost cauzată de termenele lungi pentru emiterea tuturor avizelor.

Imaginile ne-au fost transmise de către un cititor Tion, căruia îi mulțumim pe această cale. Dacă și tu ai surprins imagini care pot deveni o știre, le poți trimite pe pagina noastră de Facebook, pe adresa de e-mail redactie@tion.ro sau pe WhatsApp, la numărul de telefon 0720.400.411.

Trimite articolul

X
Taguri:
pasajul solventul ,
teren surpat
18 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Wanda89 says:
    January 28, 2025 at 10:21 am

    După cum spuneam, era mai rapid să întrerupă total circulația, să sape groapa și apoi să împingă chesonul și să refacă terasamentul superior, că oricum se va lucra la schimbarea liniilor.

    Reply
    • Marean says:
      January 28, 2025 at 10:46 am

      nici nu trebuia inchis de tot, precis se putea face pe segmente

      Reply
    • Levente says:
      January 28, 2025 at 11:00 am

      Probabil cei de la CFR doar asa au aprobat lucrarea, fara a intrerupe in niciun fel circulatia trenurilor, altfel nu-mi explic nici eu.

      Reply
      • x says:
        January 28, 2025 at 11:19 am

        sunt necesare 28 zile pentru a ajugne betonul la rezistenta optima + sapat = turnat nu poti taia liniile 30 zile de aia se impinng iar din bucati infiltratii la nesfarsit miscari si denivelari ulterioare.

        Reply
        • Stefan Aghinei says:
          January 28, 2025 at 12:03 pm

          In sfarsit X, esti primul comentator din acest an care scrie in deplinatatea faculttilor mintale! Sincer, de comentariile tem…le de pana acum sunt saturat deja! :)))))

          Reply
          • Eut says:
            January 28, 2025 at 12:31 pm

            Pai cred ca tu nu stii ce vorbești….caseta se putea face in afara și cand era totul gata decopertarea si punerea în poziție….cauta pe youtube timelaps pentru o lucrare similară făcută de niste belgieni practic peste un weekend
            Totul in prefabricat de beton….săpătură, punere in poziție și umplere in weekend

          • Stefan Aghinei says:
            January 28, 2025 at 4:00 pm

            Mai, lasati yotub-urile si tik-tok-urile deoparte! Acolo erau alte ipoteze de lucru, aici sunt cu totul alte probleme! Vai-vai, genereatia Tik-Tok! 😀

  2. Cetatean says:
    January 28, 2025 at 11:20 am

    Teoria va darama,praftica va omoara!!

    Reply
    • Stefan Aghinei says:
      January 28, 2025 at 12:06 pm

      “Teoria e simplă, practica ne omoară.” Ai incercat tu sa fii ironic, dar mai mult de atat nu ti-a iesit! :))))))))))))

      Reply
      • Eut says:
        January 28, 2025 at 12:36 pm

        Pai sant de acord el….in momentul actual ies asa de pro sti din facultati ca nici macar partea de teorie nu o stapanesc…de practica nici nu are rost sa vorbim
        Cred ca proverbul era teoria ca teoria dar practica ne omoara

        Reply
        • goguletz says:
          January 28, 2025 at 4:05 pm

          Ma gandesc ca dumneata vorbesti de tinerii proiectanti de astazi! Nu te contrazic (ca ma iei iar cu tik-tok si youtube)! Ar fi total neinspirat din partea primariei sa contracteze proiectanti fara experienta in domeniu, mai ales ca problemele de aici sunt mai delicate! De zis…stiti sa emanati dintre cele mai fantasmagorice idei! 😀 😀

          Reply
  3. mirko says:
    January 28, 2025 at 1:17 pm

    si-au facut Fritz si Bolek de latcau selfie si de data asta?

    Reply
    • Dorel says:
      January 28, 2025 at 3:40 pm

      Freddy Camatare tu esti? Lasa OnlyFans din biroul tau oval de la Prefectura nebunaticule

      Reply
    • IONUTZ says:
      January 28, 2025 at 4:26 pm

      :))) DUPA CE UMPLE SURPATURA CU CIMENT

      Reply
      • Puiu says:
        January 29, 2025 at 1:52 pm

        Sigur CIMENT nu BETON
        …stii sa faci deosebire?

        Reply
  4. Ieseanul says:
    January 28, 2025 at 8:50 pm

    Câștigătoarea licitației din 2020, este firma SPIC Internazzionale din Italia! Ce cauta o alta firma , cu alt CUI ,sa execute lucrarea de la Solventul???? Întrebare pentru conducerea Primăriei Timișoara!!!

    Reply
  5. Dezafectat says:
    January 28, 2025 at 9:43 pm

    Ambele căi ferate de acolo par dezafectate, nu înțeleg de ce atâta tam-tam….

    Reply
  6. Un sustinator says:
    January 28, 2025 at 10:18 pm

    Ce bine era dacă le cădea în cap când se lăudau în tunel.

    Reply
  7. Cele mai citite știri

    1
    21 noiembrie - Intrarea în Biserică a Maicii Domnului
    2
    Horoscop săptămâna 24-30 noiembrie
    3
    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni
    4
    Lună Nouă în Scorpion, în 20 noiembrie
    5
    CJ Timiș încurajează timișenii să semnaleze incidente de integritate
    6
    Napoleon Tiron: un artist-spectacol, un premiu mare și o seară de poveste
    7
    Focar de Pestă Porcină Africană confirmat în comuna Gottlob
    8
    Curtea de Apel București anulează rezultatul licitației pentru noul stadion „Dan Păltinișanu” și obligă CNI la reevaluarea ofertelor
    9
    Ministerul Sănătății propune modificări ale regulamentului pentru secțiile ATI, în urma analizelor realizate în ultimele luni
    10
    CJT atacă decizia RETIM de a-și muta sediul la Oradea. La mijloc este un HCL

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Tensiuni la Colegiul „Carmen Sylva”: directoarea repusă în funcție a fost demisă după două zile

    Sănătate

    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni

    Sănătate

    Investiție europeană de 9,8 milioane lei pentru dezvoltarea diagnosticului molecular al cancerului la Spitalul Județean din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Circ în plen. Consilierii locali cer publicarea unor contracte ale RETIM

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Cabinetele de sprijin ale școlii din Pișchia, renovate complet cu ajutorul Asociației „Iulia Hașdeu”

    Eveniment

    UPDATE. Bărbat prăbușit în stația de tramvai de la Fabrica de Bere din Timișoara. Trecătorii au sunat la 112

    Lugoj

    Primăria Lugoj cere respect în spațiul public online: „Dialogul civilizat este obligatoriu”

    Eveniment

    Incendiu la o afumătoare din Mașloc, stins la timp de pompieri

    Eveniment

    Incendiu matinal la Șemlacu Mare. O cameră a fost cuprinsă de flăcări, iar pompierii au intervenit rapid

    Ştiri din Timiș

    Concordat vs. insolvență. Există prevenție și pentru companii?
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici