Începând de vineri, 29 august, ora 18:10, circulația feroviară va fi redeschisă în Stația CF Lugoj, anunță CFR. Redeschiderea gării vine după finalizarea lucrărilor din prima fază a proiectului de reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, Lotul 2 Lugoj – Timișoara Est.
Primele trenuri care vor opri în stația modernizată vor fi IRN 1992 (Timișoara Nord – Mangalia), cu sosire la ora 18:42, și IR 1691 (București Nord – Timișoara Nord), cu sosire la ora 20:32.
În prima etapă de modernizare, liniile 3 și 4 au fost electrificate, liniile 5 și 6 au fost montate, iar linia spre Buziaș a fost modernizată și redeschisă. Au mai fost montate și 17 aparate de cale noi, montate panouri fonoabsorbante pe 762 de metri, dar și construite două peroane moderne, de 400, respectiv 300 de metri, cu copertine, iluminat LED și panouri fotovoltaice, primele de acest fel din România. A fost realizată și o pasarelă pietonală închisă, care momentan leagă Strada Bârzavei de peronul 3, dar care ulterior va fi dotată cu lifturi și scări pentru acces complet la toate peroanele.
„Redeschiderea circulației în Stația CF Lugoj reprezintă un progres semnificativ în modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, parte a coridorului european Rin – Dunăre. Lucrările realizate sporesc siguranța, confortul și accesibilitatea pentru pasageri, dar și eficiența transportului feroviar”, precizează reprezentanții CFR Infrastructură.
Lotul 2, cel mai avansat
Vă reamintim, proiectul de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad este împărțit în patru loturi: Caransebeș – Lugoj (39.56 km), Lugoj – Timișoara Est (53.91 km), Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km) și Ronat Triaj – Arad (54.86 km). Cel mai avansat este al doilea, unde s-a depășit 40%.
Licitațiile pentru proiectarea și execuția lucrărilor au fost lansate în octombrie 2020 și iunie 2021. Din cauza contestațiilor, însă, contractele pentru trei loturi au fost semnate în noiembrie 2022, dar pentru lotul 1 – de abia în decembrie 2023.
Potrivit contractului de finanțare semnat de CFR, valoarea totală a proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad” este de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde provin din partea Uniunii Europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Termenul maxim de implementare este 31 decembrie 2026, însă doar lotul 2 va beneficia cel mai probabil de finanțarea europeană din acest program, pentru celelalte urmând să fie găsite alte surse de finanțare.
Trimite articolul
Xse vor opri, da… chiar COMPLET din septembrie