Pasarela pietonală din zona Gării de Nord Timișoara, cea care leagă strada Dunărea de strada Gării, va fi demolată. De lunea viitoare, 14 iulie, accesul pietonal va fi interzis.
„Pasarela, aflată de ani buni într-o stare avansată de degradare, nu mai prezenta siguranță pentru pietoni. În locul ei, se va construi o pasarela pietonală noua.
După închiderea pasarelei, singura soluție de traversare a liniilor de cale ferată va rămâne pasajul pietonal Jiul, nefiind disponibile alte variante în acest moment.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă mulțumim pentru înțelegere!”, precizează reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Demolarea actualei pasarela și construirea uneia noi fac parte din lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj al proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad.
Istoricul investiției
Vă reamintim, proiectul de modernizare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad are o valoare totală de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde de lei provin din PNRR. Teoretic, termenul maxim de implementare este 31 decembrie 2026, însă acesta ar putea fi prelungit.
Cifrele de la mijlocul lunii mai arătau că progresul pe cele patru loturi ale proiectului este între 1 și 31%. Mai exact: lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39.56 km) – 0,97%; lotul 2 Lugoj– Timișoara Est (53.91 km) – 31,07%; lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km) – 16%; lotul 4 Ronat Triaj – Arad (54.86 km) – 15,2%.
Licitațiile pentru proiectarea și execuția lucrărilor au fost lansate în octombrie 2020 și iunie 2021. Din cauza contestațiilor, însă, contractele pentru trei loturi au fost semnate în noiembrie 2022, iar pentru ultimul – de abia în decembrie 2023.
Pe lotul 3, cel pe care se află pasarela care urmează să fie demolată, lucrează asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA, în baza unui contract de aproximativ 300 de milioane de euro, fără TVA. Acest lot a fost marcat de disputele dintre primărie și Ministerul Transporturilor, legate de mai multe aspecte ale proiectului.
În orice caz, lucrările pe acest segmentul care traversează Timișoara includ două stații tehnice (Timișoara Est și Timișoara Nord), două ramificații în linie curentă, patru pasaje superioare, cinci pasaje inferioare, trei poduri peste ape, o clădire de mentenanță și o clădire de călători nouă cu anexe. Cel mai discutat punct a fost pasajul de la Baader. Până la urmă, după întârzierile de pe partea de proiectare, s-a intrat în execuție în august 2024.
Trimite articolul
XDoamne ajută, trebuia demolată de 20 de ani. Păcat că nu s-a insistat pentru un pasaj, pasarela putea rămâne până la finalizarea acestuia.
Pasarela de la depou trebuia mentinută până se finaliza pasajul dintre actuala cladire a statiei de calatori si noua cladire care va permite accesul pietonal dinspre fostul stadion CFR. Dar in stil pur romanesc se demoleaza fara a lasa o alternativa care inca exista! Romania lucrului ”bine facut” de catre politrucii cu capete pătrate
Bravo inteligenților. Mai întâi demolați și după construiți (poate). Vă pasă de noi de numa.
Incompetenta si lipsa de respect la adresa omului de rand. Nu toata lumea circula cu masina; pentru unii oameni, accesul rapid la gara catre scoala/job era esential.