Drumul județean (DJ) 691, care asigură legătura între Timișoara și județul Arad, va fi modernizat și pe porțiunea dintre nodul către autostrada A1 și limita cu județul Arad.
Pentru lucrarea scoasă la licitație de către Consiliul Județean Timiș s-au arătat interesate șase firme în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice). Aceasta vizează modernizarea porțiunii de 29 de kilometri care traversează localitățile Pișchia, Fibiș, Mașloc și Alioș.
Firma câștigătoare va fi aleasă dintre: Strabag; PORR Construct; Sylc Cons Trans; Asociere OPR ASFALT (lider), AXO UTIL și ROAD SOIL; Asociere Drumuri și Poduri Banat S.R.L. (lider), Antrepriza de construcții drumuri și autostrăzi și Asociere Elis Pavaje (lider), Super Construct.
Principalele tipuri de lucrări pentru realizarea investiției prevăzute prin contract sunt:
- modernizarea drumului județean cu o bandă de circulație pe sens;
- intersecții cu drumurile și străzile laterale; realizare unui sens giratoriu la km 17+884;
- accese la proprietăți;
- stații de autobuz;
- parcări în intravilan și în extravilan cu dotări minime;
- refugii auto;
- două platforme de cântărire auto pentru cântarul mobil;
- platformă de cântărire auto existentă – modernizare și dotare;
- trecere la nivel cu calea ferată la km 18+355 a drumului județean (km20+385 CF 217 Timișoara Est – Radna) – amenajare trecere la nivel cu dale elastice;
- trecere la nivel cu calea ferată la km 40+268; a drumului județean (km45+105 CF 217 Timișoara Est – Radna) – amenajare trecere la nivel cu dale elastice și instalație SAT;
- iluminat stradal și rețele electrice;
- realizarea dispozitivelor de colectare și scurgere a apelor pluviale;
- realizarea podețelor tubulare și a podețelor dalate;
- reparații la podul de la km 18+779 și la podul de la km 42+600;
- elemente de siguranța circulației”, se arată în descriere investiției.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 101,7 milioane de lei sau 20,4 milioane de euro, TVA inclus. Contractul va avea o durată de 24 de luni.
Vă amintim, drumul de 29 de kilometri este reparat periodic de Consiliul Județean Timiș, dar distrus de camioanele care circulă încărcate peste tonajul aprobat de autorități. Șoseaua care duce la Lipova trece prin Alioș, unde este montat un cântar fix pentru mașinile de mare tonaj care trec prin zonă și ultima oară a avut parte de reparații în vara anului 2022.
Documentația DALI a fost aprobată de consilierii județeni în octombrie 2023. În februarie 2024 au fost aprobate și exproprierile. În mai 2024 a urmat aprobarea proiectului tehnic și a devizului general, dar și înaintarea cererii de finanțare europeană.
Până la urmă, CJT a primit o finanțare de 102,5 milioane de lei prin PR Vest 2021 – 2027 pentru acest proiect, dar va trebui să suporte și o cofinanțare de peste 24 de milioane de lei. Contractul de finanțare cu ADR Vest a fost semnat la final de august 2024.
Cât despre prima porțiune a drumului, cea de zece kilometri care traversează Dumbrăvița și Giarmata, modernizarea ei a întâmpinat peripeții. Primul constructor a abandonat lucrările, iar licitația a fost reluată. Până la urmă, lucrările au reînceput cu Lotul 2, cel dintre centură și autostradă, în aprilie 2023, și au fost încheiate după un an, în aprilie 2024.
În ceea ce privește Lotul 1, lucrările au început în prima parte a lunii septembrie 2023 și s-au finalizat la jumătatea lunii aprilie 2024. Recepția lucrărilor s-a făcut de abia în iunie 2024.
Trimite articolul
Xvrem 4 benji, vrem 4 benji!!
-
N are nen’tu Simo!
Speram sa nu catige o firmă românească ca am pus-o 😂😂😂20 de ani lucrarea , proastă calitate cu siguranță si iara se lasă cu rezilieri de contracte 😂 fara nicio greseala austriceii de la strabag au arătat calitate in drumul facut la 4 benzi + multe altele organizarea santierului , rapiditatea…
bucata din Timis mai e cum mai e dar partea de judetul Arad e dezastru
In maxim 3 ani de la reabilitare va fi facut praf de catre transportatorii de agregate din balastiere.Circula fara restrictii deoarece sunt constituiti sub forma de organizatii mafiote care ocloesc si inseala autoritatile . 🙂
-
Ha,ha ,toate casele noastre si a voastre sunt gonstruite vu aceste agregate, suportati costuri de 20 % , in plus pt partea de fundatii ??? Circulam cu masinile de azi pe drumurile de ieri ,discutia e lunga si subt mukte pro si contra