tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
S-a reluat licitația pentru lotul 2 al A1 Lugoj-Deva. Cel mult 380 de milioane de euro pentru 9 km de autostradă

S-a reluat licitația pentru lotul 2 al A1 Lugoj-Deva. Cel mult 380 de milioane de euro pentru 9 km de autostradă

De Oana Bocănici
la 3 April 2021 12:02
5 Comentarii

S-a reluat licitația pentru lotul 2 al A1 Lugoj-Deva. Cel mult 380 de milioane de euro pentru 9 km de autostradă

3 April 2021 12:02
A fost reluată în sfârșit licitația pentru lotul 2 au autostrăzii care leagă Lugojul de Deva, la scurt timp de la anunțul ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, care a spus că s-a ajuns la un acord cu constructorul. Aproape 380 de milioane de euro costă cei 9 km lipsă din șoseaua de mare viteză, care trebuie să fie gata în patru ani.
Scris de Oana Bocănici - A fost reluată în sfârșit licitația pentru lotul 2 au autostrăzii care leagă Lugojul de Deva, la scurt timp de la anunțul ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, care a spus că s-a ajuns la un acord cu constructorul. Aproape 380 de milioane de euro costă cei 9 km lipsă din șoseaua de mare viteză, care trebuie să fie gata în patru ani.

Trimite articolul

X

Autostrada Lugoj-Deva are o „bucată” lipsă, de la Margina la Holdea. De patru ani se stă în blocaj pentru lotul 2, timp în care șoferii străbat două capete de autostradă pe un drum național de nici 10 km, în ambuteiaje. În această zonă au creat dificultăți așa-zisele tuneluri care trebuie construite pentru ca urșii să treacă în habitatul lor natural. Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunțat la finalul lunii martie că s-a ajuns la un acord cu constructorul, iar licitația se reia.

„A fost o reziliere abuzivă în 2017, constructorul a câştigat, anul trecut a venit o decizie care a căzut ca o secure pe acest proiect, de plată a 270 de milioane către acest constructor, de repunere în contract şi, practic, lucrurile acolo erau blocate. Este singurul sector lipsă de pe autostrada A1, între Sibiu şi Arad/Nădlac, şi întreabă ce se întâmplă acolo, că avem o zonă lipsă de 9 kilometri de autostradă şi se ocoleşte pe drumul naţional alăturat. Ei bine, în sfârşit s-a ajuns la un acord cu acel constructor şi se poate debloca licitaţia care deja este lansată, se depun clarificările acolo şi în curând se vor depune ofertele, deci vom avea un constructor care să construiască acele tuneluri şi în sfârşit să avem autostrada continuă de la Sibiu până la Bruxelles”, explica ministrul Transporturilor.

Procedura pentru lotul 2 fusese suspendată și a fost reluată acum. Contractul presupune proiectarea, execuția și finalizarea lucrările, pe „aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel”, se arată în SEAP. Oferta presupune cel mai bun raport calitate-preț și se acordă punctaj suplimentar pentru firma care vine cu cea mai mare perioadă de garanție. Un alt criteriu este durata de execuție a contractului, care se vrea a fi cât mai scurtă. Se punctează și experiența echipei de proiectare a lotului al doilea. Lucrările presupun proiectarea și execuția lotului 2 și construcția tunelurilor.

Lucrările trebuie să fie gata în patru ani, din care 14 luni sunt pentru proiectare și 34 de luni pentru execuție. Alte 60 de luni din contractul valabil 108 luni sunt pentru garanția lucrărilor. Valoarea maximă a lucrărilor poate fi cuprinsă între 1,6 și 1,85 miliarde de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 380 milioane de euro.

Licitația a fost lansată încă din iulie 2019, cu întârziere, pentru că au fost probleme la documentația tehnică. Potrivit Asociației Pro Infrastructura, probleme sunt încă de la început, pentru că s-a semnat un contract prin care s-au acceptat săpături în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu prevedea ca în acea zonă să existe tuneluri pentru mașini.

În paralel, pe sectorul de drum național dintre Holdea și Margina, au loc până în iunie lucrări de reparații ale drumului, unde se formează mereu cozi, astfel că cel mai scurt drum spre vestul țării este blocat din două părți.

Articole pe aceeași temă:

FOTO. Se intensifică lucrările la „Dealul plângerii”, acolo unde lipsește o bucată de autostradă. Restricții de viteză la 30 km/h

VIDEO. Pas important pentru rezolvarea problemelor la lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva. Anunțul ministrului Cătălin Drulă

Asociația Pro Infrastructură: „CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva”

Trimite articolul

X
Taguri:
Autostrada A1 ,
autostrada lipsa ,
catalin drula ,
licitatie autostrada ,
tronsonul 2 ,
tunelul ursilor
5 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Timidu' says:
    April 3, 2021 at 12:39 pm

    Nu va fi nimic nici peste 10 ani .
    Este un Master Plan pt ca regiunile Banat – Ardeal sa fie tinute separate pe de o parte si pt ca regiunea Deva Sebes Alba Sibiu
    sa aibe dezvoltarea frinata .
    Ginditi-va cum priveste un Vestic o investitie la care ajunge fie prin coclaurii dintre Margina si Holdea fie pe DN 7 Arad-Deva.

    Este un plan urmat consecvent de toti Miticii care au condus tara ( asta pe linga furtul feroce din fiecare metru de drum ).

    Asa reusesc sa concentreze la ei cca 20 procente din Economie .

    Reply
  2. Anonim says:
    April 3, 2021 at 2:32 pm

    Nu vi se pare ca acele tunele trebuiau oricum? Si daca erau ursi si daca nu erau? Acum avem o alta scuza pentru ca nu se construieste. Era mai rentabil pentru firma care castiga licitatia sa escaveze milioane de metri cubi pentru a putea deconta o factura mai mare. Exact ca in cazul portiunii de autostrada Orastie-Sibiu. Zona in care trebuia tunel, dar au preferat sa escaveze si sa o ia la vale dealul. Pana in 2030 o sa circulam pe autostrada pana la Bucuresti in aceste conditii.

    Reply
    • Anti_vir says:
      April 3, 2021 at 4:28 pm

      Evident trebuiau tuneluri dar studiul de fezabilitate a fost facut pe genunchi si acceptat pentru ca asa era comanda politica. Apoi a devenit clar ca vor trebui tuneluri dar trebuiau bani in plus si nu s-a ajuns la un acord cu constructorul. Acum o dau cu tunelurile pentru ursi ca sa acopere prostia facuta si sa se dea mari sustinatori ai ecologiei locale. Nu e cazul ca nu ii mai crede nimeni

      Reply
  3. John Blaze says:
    April 3, 2021 at 7:06 pm

    Ma scuzati, 40 mil.€ per kilometru?!!!
    Este pe Marte, este din aur?
    Nu ne mai trezim niciodata…

    Reply
  4. Anonim__ says:
    April 5, 2021 at 7:13 am

    Per total, 42,2 milioane de euro per kilometru de autostrada. Sincer, la o asemenea investitie, ma astept sa se umple destule buzunare de prin conducerea tarii. Sa nu uitam, USR PLUS nu sunt la fel ca si membrii celorlate partide. Si abia astept sa avem AUR la guvernare …

    Reply
  5. Cele mai citite știri

    1
    Pace în Orientul Mijlociu, între Israel și Hamas
    2
    Visit Timiș reprezintă Banatul la târgul internațional de turism de la Rimini
    3
    Bombe din al Doilea Război Mondial descoperite în apropierea unei stații de autobuz
    4
    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    5
    Focar de pestă porcină africană la Tomnatic
    6
    A început sezonul gripal. Medicii spun că vaccinarea este cea mai bună armă de apărare
    7
    Festivalul TAIFAS revine la Timișoara cu retrospectiva Radu Jude și premiere din cinematografia balcanică
    8
    Vărșăndan vs. Bolojan: Guvernul blochează cultura. Protest al Teatrului German din Timișoara împotriva OUG 52/2025
    9
    „Sub Vălul Siguranței”, instalație realizată de un artist macedonean alături de copii refugiați din Timișoara
    10
    Maria Corina Machado a câștigat Premiul Nobel pentru Pace, premiu râvnit de președintele american Trump

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER

    Sănătate

    FOTO. Modernizări importante la Secția de Chirurgie Generală a Spitalului Municipal Timișoara

    Sănătate

    Sfaturi online care pot face rău. Ce trebuie să știe părinții despre alergii și astm

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?

    Ştiri din Timiș

    Atelier caritabil pentru sprijinirea Ioanei Piroska în lupta cu cancerul, la Timișoara

    Eveniment

    Accident cu două persoane rănite în localitatea Bethausen

    Sănătate

    Ecografia aparatului urinar, metoda rapidă și neinvazivă de depistare a afecțiunilor renale

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici