tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
RATT a intrat in istorie. Avem Societate de Transport Public in Timisoara

RATT a intrat in istorie. Avem Societate de Transport Public in Timisoara

la 29 July 2017 10:12

RATT a intrat in istorie. Avem Societate de Transport Public in Timisoara

29 July 2017 10:12
E oficial, Regia Autonomă de Transport Timișoara nu mai există, acum călătorim cu tramvaiele, autobuzele și troleibuzele gestionate de SC Societatea de Transport Public Timișoara SA. Consilierii locali au fost de acord cu transformarea RATT în societate comercială, măsură obligatorie pentru ca noua structură să poată depune proiecte pe fonduri europene.
Scris de Roxana Deaconescu - E oficial, Regia Autonomă de Transport Timișoara nu mai există, acum călătorim cu tramvaiele, autobuzele și troleibuzele gestionate de SC Societatea de Transport Public Timișoara SA. Consilierii locali au fost de acord cu transformarea RATT în societate comercială, măsură obligatorie pentru ca noua structură să poată depune proiecte pe fonduri europene.

Trimite articolul

X

După zeci de minute de discuții, consilierii locali au fost de acord ca RATT să fie transformată în societate comercială, în sală nefiind prezent niciun reprezentant al regiei. Cu o condiție: până în octombrie, noua structură trebuie să aibă un plan de afaceri.

„Schimbarea formei juridice de organizare duce la posibilitatea accesării fondurilor europene pentru finanţarea diverselor programe de modernizare a infrastructurii serviciilor comunitare de utilităţi publice. Printre obiectivele principale ale Programului Operațional Regional (POR) 2014 – 2020 se numără şi crearea unui sistem de transport care să sprijine progresul economic, să consolideze competitivitatea și să ofere servicii de mobilitate de înaltă calitate”, se arată în referatul care însoțește proiectul de hotărâre.

Noua structură se numește SC Societate de Transport Public Timișoara SA – STPT, iar capitalul social pus de primărie este de 3 milioane de lei.

Consilierul local PSD, Dan Idolu, a cerut un plan clar de dezvoltare de la noua societate comercială. El a cerut un plan de afaceri, o inventariere a activelor societății.

„Susținem transformarea RATT din regie în societate comercială, tocmai pentru a crește calitatea serviciilor publice, dar și rentabilizarea acestei entități care trăiește 70% din subvenții. Simpla transformare în societate nu rezolvă problema. Noi, consiliul local, ca decidenți, trebuie să avem siguranța că există un program de dezvoltare, să știm pentru ce se accesează acei bani europeni, măcar ca estimare, să existe un plan de afaceri, să vedem cum poate fi rentabilizată societatea, să existe o inventariere a activelor societății, pentru că la ora asta nu se cunosc exact bunurile, mai ales mijloacele fixe, clădiri și terenuri”, a atras atenția Idolu.

Primarul Nicolae Robu a ținut să explice că există destui bani disponibili pentru Timișoara pe Programul Transporturi și că axa de finanțare se deschide în curând.

„Cu poziția asta obstrucționistă la adresa Timișoarei mă confrunt de de ani de zile. Nu e prima dată. Pe POR Axa 1, pe Programul Transporturi, sunt 40 de milioane disponibili pentru Timișoara, dar numai dacă dacă avem operator de transport public organizat ca societate comercială. Nu eu am făcut regulile (…) Acum se deschide axa de finanțare și suntem eligibili (….) Ori devenim eligibili, ori acceptăm să nu devenim eligibili. Suntem caz unic în țară, de oraș care nu vrea fonduri europene”, a replicat edilul-șef.

Amendamentele propuse de social democrați au fost aprobate, iar proiectul a trecut fără alte comentarii.

Ce rămâne de făcut? Reprezentanții STPT trebuie să întocmească, până în 31 octombrie, un plan de afaceri și un plan de dezvoltare, care să conțină și sursele de finanțare. De asemenea, patrimoniul societății comerciale trebuie reevaluat, iar mijloacele fixe trebuie să fie inventariate.

Societatea de Transport Public Timișoara va avea 15 membri în Adunarea Generală și nouă membri în Consiliul de Administrație.

„Este foarte important să plecăm de la niște baze corecte, să nu se întâmple ca la alte acțiuni ale primăriei, votate cu bună credință de unii colegi în consiliul local, care au ajuns proiecte eșuate. Trebuie început corect. Afirmațiile primarului Nicolae Robu, că se pierd într-o săptămână 40 de milioane de euro, sunt o aberație. Problemele RATT sunt demult, sperăm să nu mai fie, dar pentru asta trebuie să plecăm corect”, a completat consilierul Dan Idolu.

Anul acesta, veniturile totale ale noii societăți sunt estimate la aproape 104 milioane de lei, din care 66,9 milioane de lei din subvențiile de la primărie. Anul trecut, regia avea un buget estimat la 92,7 milioane de lei, doar 56 de milioane de lei venind de la municipalitate, ca subvenții. În 2017, conform bugetului aprobat, noua structură ar urma să vândă bilete și abonamente în valoare de 26,5 milioane de lei, iar alte 3,4 milioane de lei ar urma să fie încasate din alte servicii, ITP, închirieri spații reclamă, utilaje, avize sau alte lucrări. Tot anul acesta, mai-marii fostei regii plănuiau să investească 6 milioane de lei.

În primăvara acestui an, consilierii locali au fost de acord ca Regia Autonomă de Transport Timișoara să întocmească un studiu de oportunitate pentru ridicarea unui cartier de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er. Vorbim, de fapt, despre un cartier de șapte blocuri de câte zece etaje, cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă, care ar urma să fie construit, dacă studiul arată că este potrivit, pe un teren de pe str. Stan Vidrighin nr. 2 ce aparține primăriei și este administrat de STPT. Construcția viitorului cartier este estimată la 11 milioane de euro, din spusele șefului fostei regii. RATT s-ar putea ocupa în curând și de iluminatul public din oraș, dar pentru asta trebuia să fie transformată în societate comercială.

[related-post post_id=”1870408″]

Trimite articolul

X
Taguri:
consilieri locali ratt societate comerciala ,
ratt societate comerciala ,
ratt societate fonduri europene
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Directoarea medicală a Spitalului Județean Buzău a murit în timpul serviciului. Avea 37 de ani
    2
    Elevii români pot descoperi ce carieră li se potrivește printr-o nouă platformă de orientare vocațională
    3
    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni
    4
    Prins când fura o bicicletă din Piața Victoriei, un tânăr de 18 ani a ajuns pe mâna polițiștilor
    5
    FOTO. „Pelerinaj de suflet”. Ierarhi, preoți și credincioși din Banat, prezenți la sfințirea picturii Catedralei Naționale
    6
    Lucrări semnate de Horia Bojin și Costin Brăteanu, la Galeria Pro Arte din Lugoj
    7
    FOTO. Deschiși către înțelegere. Ziua Mondială a Psoriazisului, marcată la Clinica de Dermatologie Timișoara
    8
    Studiu Imobiliare.ro: Apartamentele din Timișoara se vând rapid, iar vânzătorii sunt mai dispuși să lase din preț
    9
    Hoț de biciclete prins la Timișoara după o serie de spargeri. Prejudiciul se ridică la 10.000 de euro
    10
    Țările de Jos caută oportunități de colaborare și parteneriate în județul Timiș. Canalul Bega, vizat

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 18 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”

    Ştiri din Timiș

    Controale extinse la azilele de bătrâni din Timiș după neregulile descoperite la Cenad

    Ştiri din Timiș

    Rata șomajului din Timiș rămâne scăzută, în ciuda a aproximativ 600 de concedieri anunțate

    Eveniment

    Șoferiță de 16 ani, rănită după ce a trecut pe roșu și a intrat într-o altă mașină, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Ginecologia oncologică, o luptă contra timpului. Prof. Marius Craina: „Femeile ajung la noi prea târziu, dar asta se poate schimba”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici