Mai exact, înainte de a începe execuția lucrărilor, trebuie făcute procedurile de expropriere, pentru care este nevoie de hotărâre de guvern. Ministerul Transporturilor a publicat proiectul de hotărâre încă de acum o lună, însă, între timp a fost învestit guvernul Bolojan, au fost schimbați miniștri, iar acum ar trebui reluat procesul de avizare.
„Pentru a putea începe exproprierile necesare construirii Variantei de ocolire Timișoara Vest este nevoie de o hotărâre de guvern. Proiectul actului normativ a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor din 19 iunie și a primit avizele necesare de la celelalte ministere.
Din informațiile pe care le avem de la CNAIR, ca urmare a schimbării componenței guvernului, aceste avize trebuie revalidate de noii miniștri. Procedura trebuie reluată pe circuitul de avizare pentru a intra pe ordinea de zi a Guvernului”, au precizat pentru Tion reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
Altfel, partea de proiectare este aproape gata, dar nu se poate intra în execuție fără să se facă exproprierile.
Lucrează o firmă din Turcia
Vă reamintim, de proiectarea și execuția lucrărilor la Centura Timișoara Vest se ocupă firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET AS, câștigătoare a contractului după mai multe contestații depuse de-a lungul licitației.
Licitația a fost lansată la începutul lui februarie 2024 și, teoretic, ofertele ar fi trebuit depuse până cel târziu 29 martie, însă a intervenit o contestație, până la urmă respinsă, dar aceasta tot a făcut ca termenul să fie prelungit până la mijlocul lunii mai. Atunci, au fost depuse cinci oferte, de la firme din România, Ucraina, Spania și Turcia.
La finalul lunii iulie a fost desemnată câștigătoare firma din Turcia, dar în august fusese depusă o nouă contestație. În octombrie, a fost soluționată și aceasta, iar contractul a rămas tot la turci. Semnarea înțelegerii de 1,41 miliarde de lei, fără TVA (1,68 miliarde de lei sau aproximativ 340 de milioane de euro, cu TVA), a avut loc la finalul lunii ianuarie.
Durata contractului este de 30 de luni, din care șase pentru proiectare și 24 pentru execuția lucrărilor. Primele studii pe teren au fost făcute în martie.
Trimite articolul
XAm pupat pe portofel centura? Un fel de o facem, da mai încolo?
Toate proiectele vor fi “intarziate” birocratic. Constructorii au fost anuntati ne-oficial. Ministerul transporturilor a pierdut 6.3 miliarde din PNRR asa ca e nevoie sa slabeasca ritmul pe toate santierele