Licitația a avut parte de mai multe contestații, însă până la urmă lucrările vor fi executate de firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET AS. Contractul a fost semnat joi, 23 ianuarie, în Sala Revoluției din Palatul Administrativ, între Cristian Pistol, directorul CNAIR, și Nurettin Akdeniz, reprezentant legal al firmei Nurol.
Contractul are valoarea de 1,41 miliarde de lei, fără TVA (1,68 miliarde de lei sau aproximativ 340 de milioane de euro, cu TVA), cu finanțare asigurată prin Programul de Transport (2021-2027).
„Astăzi s-a semnat un proiect la care țin foarte mult de când am preluat, în urmă cu peste trei ani, funcția de ministru al Transporturilor. E un proiect care va închide centura în jurul Timișoarei, va avea 14 kilometri la patru benzi. Șase luni va dura proiectarea și doi ani execuția”, a declarat, joi, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Despre compania turcă, Grindeanu a spus că a colaborat și pentru alte proiecte.
Construirea Variantei Ocolitoare Timișoara Vest va face parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara (VTM). Va avea 13,90 kilometri, la profil de două benzi pe sens. Pe traseul acesteia se vor construi inclusiv:
- un pasaj peste DN59, continuat cu un pasaj peste CFR 100 (în lungime totală de 750 m);
- un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m) ;
- un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m) ;
- 4 noduri rutiere (la cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).
Vă reamintim, licitația a fost lansată la începutul lui februarie și, teoretic, ofertele ar fi trebuit depuse până cel târziu 29 martie, însă a intervenit o contestație, până la urmă respinsă, dar aceasta tot a făcut ca termenul să fie prelungit până la mijlocul lunii mai. Atunci, au fost depuse cinci oferte, de la firme din România, Ucraina, Spania și Turcia.
La finalul lunii iulie a fost desemnată câștigătoare firma din Turcia, dar în august fusese depusă o nouă contestație. În octombrie, a fost soluționată și aceasta, iar contractul a rămas tot la turci.
Trimite articolul
XEu inca ma mir ca Grindeanu nu a incercat sa reduca Centura Vest de la 2 benzi la 1 banda de sens cum a facut cu centura Sud-Est. Si ca a acceptat si sa faca o parte din Radiala Vest care e primul bulevard nou de intrare in oras facut in ultimii 40-50 de ani
centura asta nu trebuia sa fie gata acum 10 ani?
Bravo, excelent. Haideti rapid cu implementarea. Va dezvolta mult regiunea.
Sa intelegem, acest proiect a fost gandt cu cap la 4 benzi dar restul centurii (nor/est) la doua benzi!
Amu’ne trezim ca aia de nord intra in largire, in concluzie o vom largi si pe aia de est, proaspat inaugurata.
Bravo bosilor…sunteti top!
-
Bineinteles ca sunt top. Iti dai seama cati ani de-acum incolo mai e de lucru?
Facem, refacem, extindem, toate cu studii de pre- si apoi fezabilitate, poate amanam si trebuie sa refacem studiile, apoi poate, doar poate , intr-o zi facem si proiectul.
Daca se facea la 4 benzi de la inceput, pierdeam toata distractia….
O sa… Poate.
LUCRARILE VOR INCEPE LA SFARȘITU VERII,MAI ASTEPTATI🤣🤣
6 luni de proiectare care se va sfârși la sfârșitul anului 2025🤣🤣🤣 ca la noi niciunde