Proiectul „Cu Bicicleta prin Vest”, cum a fost numit, însumează peste 530 de kilometri de piste de biciclete, în șapte trasee de pe raza județului Timiș. Acesta era parte a mai marii inițiative de realizare a 3.000 de kilometri de pistă de biciclete în întreaga țară prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor la cei 530 de kilometri de pistă a fost lansată pe 5 august, la o valoare de aproape 190 de milioane de lei, fără TVA – adică aproape 230 de milioane de lei sau 45 de milioane de euro, cu TVA.
Inițial, termenul de depunere a ofertelor era data de 16 septembrie, însă acesta a fost prelungit până pe 20 octombrie. Potrivit unei alte clarificări postate pe sistemul electronic de achiziții publice (SEAP), cea mai mare problemă ar fi alta: a fost sistată finanțarea prin PNRR.
„În contextul economic actual, având în vedere sistarea finanţării în cadrul PNRR, autoritatea contractantă va încheia contractele de lucrări (proiectare și execuţie – loturile 1-7) sub condiţia identificării unei noi surse de finanțare.
În cazul în care, deși vor fi inițiate demersurile legale necesare, nu va fi posibilă obținerea finanțării investiției, respectiv contractul de finanțare nu se va semna în termenul de 6 luni de la data aprobării raportului procedurii, procedura de atribuire se va anula de drept, în condițiile în care nu există o altă sursă de finanţare”, se arată în cel mai recent document postat pe pagina achiziției.
CJT caută deja altă sursă de finanțare
Contactați de Tion, reprezentanții Consiliului Județean Timiș spun că instituția a început deja demersurile pentru identificarea unei alte surse de finanțare. Precum se înțelege și din documentul postat pe SEAP, există și posibilitatea anulării licitației, dacă această sursă nu va fi identificată în jumătate de an, dar achiziția ar putea fi oricând reluată.
„Consiliul Județean Timiș face demersurile necesare pentru identificarea unei noi surse de finanțare.
Situația nu este una izolată, la nivel național fiind sistate toate finanțările pentru acest tip de investiții. Președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, a discutat deja cu ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, în vederea identificării unei soluții pentru continuarea proiectului.
În cazul în care, deși vor fi inițiate toate procedurile legale necesare, nu va fi posibilă obținerea fondurilor și nu se va semna un contract de finanțare în termen de șase luni de la aprobarea raportului procedurii, licitația se va anula de drept, conform legislației în vigoare.
Studiul de fezabilitate întocmit rămâne valabil și va putea sta la baza solicitării de finanțare prin alte programe disponibile, naționale sau europene”, au transmis pentru Tion reprezentanții CJ Timiș.
Vă amintim, proiectul presupune realizarea a șapte noi trasee cicloturistice, fiecare cu câte un lot în cadrul achiziției:
- Punct Trecere Frontieră Valcani – Sânnicolau Mare – Periam – Comloșu Mare
- Punct Trecere Frontieră Lunga – Comloșu Mare – Jimbolia – Cenei
- Cenei – Bobda – Beregsău Mare – Săcălaz – Timișoara
- Pistă dig Bega
- Otelec – Foeni – Banloc
- Deta – Denta – Punct Trecere Frontieră Moravița – Dejan – Percosova – Lățunaș – limită județ Caraș-Severin
- Limită județ Caraș-Severin (Vermeș) – Buziaș – Lugoj – Cireșu – Criciova – Fârdea – Gladna Montană – Zolt – Luncanii de Sus – Luncanii de Jos – Românești – Curtea – Margina – Zorani – Groși – Pietroasa – Poeni – DJ 684
Traseul Otelec – Foeni – Banloc ar fi cel mai scump, estimat la peste 41 de milioane de lei, fără TVA. Celelalte au valori estimate între 14 și 34 de milioane de lei fiecare. Pe lângă realizarea pistelor, pasarele și poduri noi, proiectul include și reabilitarea unor alte poduri existente, precum și marcaje ale traseelor cicloturistice.
Inițial, traseul cicloturistic propus pentru vestul țării avea o lungime estimată de 1.729 km, însă, în urma evaluărilor realizate de cei patru parteneri beneficiari – județele Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara și Arad – traseul a fost extins la 1.856 km, pentru a evita exproprierile și a crește atractivitatea turistică.
Trimite articolul
X“va reamintim” … va reamintim ca banii din PNRR se pot accesa din 2021! si se pot cheltui pana la final de 2026. toate proeictele care “raman fara bani” nu au fost incepute la timp, drept urmare nu pot fi finalizate in 2026. Asa ca guvernul le-a blocat pentru ca stie ca de fapt oricum nu pot sa ia bani din PNRR deci vor fi finantate din bugetul national. Nu e rea-vointa de la guvern sau UE, ci incompetenta autoritatii care a dorit sa realizeze proiectul. Deci au stat 4 ani sa faca documentatia si sa pregateasca proiectul …